Skip to main content

Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Tornio, syksy 2025 (210): T31L25S

Code: T31L25S

Degree title
Bachelor of Business Administration
Credits
210 ects
Duration
3.5 years (210 cr)
Start semester
Autumn 2025
Teaching language
Finnish

Descriptions

TRADENOMI (AMK) 210 op

TUTKINNON YLEISKUVAUS JA KOULUTUKSEN PROFIILI

Lapin ammattikorkeakoulun koulutuksessa suoritat liketalouden ammattikorkeakoulun tutkinnon: Tutkintonimikkeesi on Tradenomi liiketalous/Tradenomi tietojenkäsittely - kansainvälisesti BBA (Bachelor of Business Administration).

Lapin AMKin syksyllä 2025 käynnistyvän tradenomikoulutuksen suuntautumisena on: Digitaalinen liiketoiminta - luovuus, älykkyys ja data. Opinnot toteutetaan päiväopintoina XBit-akatemiassa Tornion kampuksella. Opinnoissa tehdään yhteistyötä alueen yritysten ja organisaatioiden kanssa. Opintojaksoilla on oppimistehtäviä, jotka tulevat toimeksiantoina alueen yrityksiltä. Pääset soveltamaan oppejasi käytännön tehtävissä, jotka valmentavat sinua työelämään. Opiskelet liiketalouden Tradenomi tutkinnon yhdessä tietojenkäsittelyn opiskelijoiden kanssa.

Liiketoiminnan kehittämiseen liittyy kiinteästi datan hyödyntäminen. Yritykset ja organisaatiot tarvitsevat joukkoonsa osaajia, jotka osaavat yhdistää liiketoimintaosaamisen ja datan hyödyntämisen. Jos olet kiinnostunut laaja-alaisista työmahdollisuuksista, monipuolista työtehtävistä ja urapoluista liiketoiminnan parissa halliten digitaaliset työkalut.Tämä ala on sinua varten.

Tornion päiväopinnoissa opiskelet ja työskentelet Tornion kampuksella XBit-akatemiassa ohjaajien valmennuksessa. Opiskelusi tapahtuu päiväaikana pienessä opiskelijaryhmässä soveltaen työelämän käytäntöjä. Hyödynnät oppimis- ja kehittämisympäristössä uusimpia teknologisia työvälineitä.

XBit-akatemiassa osallistut yritysten ja hankkeiden oppimisprojekteihin. Ne opettavat sinua työelämän vaatimuksiin ja antavat sinulle alakohtaista työelämäkokemusta sekä asiantuntijaosaamista.

Markkinoinnin asiantuntijaosaaminen: Osaat digilaatisen markkinoinnin ja myyynnin perusteet, digitaalisen markkinoinnin suunnittelun, hallitset markkinoinnin prosessit sekä niiden johtamisen. Osaat tuottaa visuaalista markkinointiviestintää sekä tehdä sisältömarkkinointia sosiaalisissa medioissa.

Digitaalisen liiketoiminnan osaaminen: Hallitset digitaalisen liiketoiminnan tietojärjestelmät, alustat ja -verkot, pilvipalvelut ja tietoturvan. Osaat tehdä verkkosivuja, julkaisujärjestelmiä sekä hallitset sivustojen ylläpidon.

Tietojohtaminen ja datan hyödntämisen osaaminen. Osaat tiedolla johtamisen sekä organisaation datastrategian sekä prosessit.
Osaat käyttää analytiikkatyökaluja markkinoinnin ja myynnin analysoimisessa.

Koulutuksemme antaa sinulle laaja-alaisen ammatillisen osaamisen, johon kuuluvat alan keskeiset käytännölliset tiedot ja taidot, hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö-, viestintä- ja kielitaidot sekä kansainvälisyysvalmiudet.

Liiketalouden tradenomina työskentelet yritysten ja muiden organisaatioiden asiantuntija-, esimies- ja kehittämistehtävissä. Sinulla on valmiudet toimia myös yrittäjänä. Operatiivisen päätöksenteon lisäksi pystyt osallistumaan yrityksen tai muun organisaation strategiseen kehittämiseen huomioiden myynnin ja markkinoinnin, taloushallinnon tai kestävän liiketoiminnan kehittämisen näkökulmat. Liiketalouden koulutuksen painotuksessa konkretisoituu Lapin korkeakoulukonsernin keskeinen tavoite toimijoiden ja yhteisöjen vastuullisuudesta.

Development

Tradenomin opetussuunnitelmian rakenne on seuraava:
* Ydinosaaminen 95 OP
- liiketoiminnan perusteet
- data- ja liiketoiminnan johtaminen
- innovatiivinen liiketoiminta
* Harjoittelu
* Profiloiva osaaminen 95 OP
- sisällöntuotanto
- digitaallinen liiketoiminta
- dataintensiivinen markkinointi
- XBit ympäristön hyödyntäminen
- yhteiset ja vapaasti valittavat opinnot
*Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 20 OP

Opintojen rakenteessa olevan Tradenomin Ydinosaamisen sisällä olevat opinnot luovat pohjan tradenomiosaamiselle.
Profiloivat opinnot laajentavat ja suuntaavat osaamista opiskelijan valintojen mukaisesti, Tutkimus- ja kehittämisosaaminen kokonaisuuden sisällä on tutkimus- ja menetelmäopinnot (5 opintopistettä) sekä 15 opintopisteen laajuinen opinnäytetyö.
Työelämässä toteutettavan harjoittelun laajuus on 30 opintopistettä. Tradenomin korkeakoulututkinnon laajuus on yhteensä 210 opintopistettä.

Further information

Miten opiskelen:

Opinnot järjestetään päiväaikana Torniossa XBit-akatemiassa. Opinnoissa yhdistyvät teoria ja käytäntö. Käytännöntaitoja harjoittelet digitaalisten työkalujen avulla .Ammatillinen vuorovaikutus työelämän kanssa sekä ohjaustilanteet XBit-ympäristössä antavat sinulle työelämätaitoja. Näin pääset valmistautumaan paremmin työelämän tilanteisiin

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2025-2026 2026-2027 2027-2028 2028-2029 Autumn 2025 Spring 2026 Autumn 2026 Spring 2027 Autumn 2027 Spring 2028 Autumn 2028 1. / 2025 2. / 2026 3. / 2026 1. / 2026 2. / 2027 3. / 2027 1. / 2027 2. / 2028 3. / 2028 1. / 2028
YDINLII25-2002
YDINOSAAMINEN - Korkeakoulun avaintaidot ja perusosaaminen

(Choose all )

95
AMKO043 Start of University Studies 5 5 5 5
LIIKEMOD1-2004
Liiketoimintan perusteet I

(Choose all )

20
A31L0100OJ Working Tool Competence 5 5 5 5
A31L0101OJ Expert communication 5 5 5 5
A31L0102OJ Digital Tools 5 5 5 5
A31L01037OJ Economics and Mathematics 5 5 5 2.5 2.5
LIIKEMOD2-2004
Innovatiinen liiketoiminta

(Choose all )

10
A31L0104OJ Innovative Business 10 10 10 10
LIIKEMOD3-2004
Liiketoiminnan perusteet II - Markkinoinnin perusprosessit

(Choose all )

10
A31L0105OJ The Basics of Marketing 5 5 5 2.5 2.5
A31L0106OJ Marketing Planning 5 5 5 2.5 2.5
LIIKEMOD4-2004
Knowledge of Languages ​​

(Choose all )

10
A31L0009 English for Business 5 5 5 2.5 2.5
A31L00011 Swedish at Work 5 5 5 5
RUOTSIK Swedish Written Language 0
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
LIIKEMOD5-2004
Data- ja liiketoiminnan johtaminen

(Choose all )

10
A31L0107OJ Datalukutaidon perusteet 5 5 5 2.5 2.5
A31L0108OJ Liiketoiminnan tietojohtaminen 5 5 5 2.5 2.5
YDINLII25-2002-HARJTO-1003
Practical Training

(Choose all )

30
T31L144 Practical Training 10 10 10 5 5
T31L145 Professional Training 20 20 20 10 10
PROFLII25-2002
PROFILOIVA OSAAMINEN - Digitaalinen liiketoiminta

(Choose all )

95
LIIKEMOD6-2004
Sisällöntuotanto

(Choose all )

25
A31L01097OJ Visual Communication 5 5 5 5
A31L01110OJ Sisällöt verkko- ja sosiaalisessa mediassa 5 5 5 5
LIIKEMOD7-2004
Digitaalinen liiketoiminta

(Choose all )

15
A31L0112OJ Information Systems in Digital Business 5 5 5 5
A31L0113OJ Liiketoiminnan tietoturva 5 5 5 5
A31L0114OJ Verkkosivujen rakenteet, ylläpito ja julkaisujärjestelmät 5 5 5 5
LIIKEMOD8-2004
Dataintensiivinen markkinointi

(Choose all )

15
A31L0115OJ Markkinoinnin ja myynnin data 5 5 5 2.5 2.5
A31L0116OJ Markkinointiautomaation työkalut 5 5 5 2.5 2.5
A31L0117OJ Customer Data Analysis 5 5 5 2.5 2.5
LIIKEMOD9-2004
XBit ympäristön hyödyntäminen

(Choose all )

15
A31L01180OJ Business Automation 15 15 15 7.5 7.5
YHMOD10-2004
Yhteiset opinnot liiketalous ja kv-opinnot - Digitaalisten ratkaisujen kehittäminen

(Choose all )

15
A31L0119OJ Analysis of Business Information Systems 5 5 5 5
A31L0120OJ Asiakasymmärrys 5 5 5 5
A31L0121OJ Data liiketoiminta-arvon luonnissa ja strategisessa suunnittelussa 5 5 5 5
YHTMOD11-2004
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen

(Choose all )

15
A31L0122OJ Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen 5 5 5 5
A31L01221J Käytettävyyden ja käyttöliittymien suunnittelu 5 5 5 5
A31L01222J Käytettävyyden testaaminen ja kehittäminen 5 5 5 5
VAMOD-VAPVAL-1003
Free-choice Electives

(Choose ects: 10)

10
VVV202OJ Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management 5 5 5 5
VVV200OJ Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness 5 5 5 5
VVV201OJ Retail and Entrepreneurship / Management 5 5 5 5
T31L138OJ Activating Your English Skills 3 5 5 5
T31L145OJ Refresher Course in Swedish 3 5 5 5
T31L25S-TKILII25-2000
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
AMKO046 Research, development and innovation skills 5 5 5 5
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
Total 210 60 60 60 45 30 30 30 30 30 30 45 30 15 15 30 15 15 30 15 15 45

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Certificate structure

Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..

Professional studies
Visual Communication
Sisällöt verkko- ja sosiaalisessa mediassa
Information Systems in Digital Business
Liiketoiminnan tietoturva
Verkkosivujen rakenteet, ylläpito ja julkaisujärjestelmät
Markkinoinnin ja myynnin data
Markkinointiautomaation työkalut
Customer Data Analysis
Business Automation
Analysis of Business Information Systems
Asiakasymmärrys
Data liiketoiminta-arvon luonnissa ja strategisessa suunnittelussa
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen
Käytettävyyden ja käyttöliittymien suunnittelu
Käytettävyyden testaaminen ja kehittäminen
Professional Training
Practical Training
Professional Training
Bachelor's Thesis
Research, development and innovation skills
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Basic studies
Start of University Studies
Working Tool Competence
Expert communication
Digital Tools
Economics and Mathematics
Innovative Business
The Basics of Marketing
Marketing Planning
English for Business
Swedish at Work
Swedish Written Language
Swedish Oral Skills
Datalukutaidon perusteet
Liiketoiminnan tietojohtaminen
Free-choice electives
Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management
Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness
Retail and Entrepreneurship / Management
Activating Your English Skills
Refresher Course in Swedish
Not grouped

Tradenomikoulutus, Digitaalinen markkinointi (2022-), Tornio

Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen

Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia työvälineitä markkinoinin sunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija osaa muodostaa asiakasprofiileja erilaisiin tietolähteisiin perustuen. Opiskelija osaa käsitellä ja hyödyntää dataa myynnin suunnittelussa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin automaation mahdollisuuksia ja osaa toteuttaa automaatioita.

Datalukutaidon perusteet
Liiketoiminnan tietojohtaminen
Markkinoinnin ja myynnin data
Markkinointiautomaation työkalut
Customer Data Analysis
Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen

Opiskelija osaa muodostaa asiakkaita houkuttelevan ja kilpailijoista erottuvan brändin. Opiskelija osaa hyödyntää brändin viestintään liittyviä keskeisiä keinoja. Opiskelija osaa muodostaa asiakkaan kannalta miellyttävän asiakaskokemuksen.

No attached course units

Digitaalisen liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen

Opiskelija osaa arvioida digitalisoitumisen mahdollisuuksia liiketoiminnassa ja suunnitella niiden hyödyntämistä liiketoimintatapahtumissa. Opiskelija osaa käyttää verkkokauppaa myynnin ja asiakaspalvelun näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä digitalisointiin liittyvien toimijoiden kanssa. Opiskelija osaa tuottaa erilaisia digitaalisia sisältöjä myynnin ja markkinoinnin käyttöön. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sisältömarkkinointia sekä markkinointia sosiaalisessa mediassa.

Digital Tools
Visual Communication
Sisällöt verkko- ja sosiaalisessa mediassa
Information Systems in Digital Business
Liiketoiminnan tietoturva
Verkkosivujen rakenteet, ylläpito ja julkaisujärjestelmät
Ethics

The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account.
• Is able to take responsibility for their own actions and their consequences and reflects on them in accordance with the ethical principles and values of their field.
• Takes others into account and promotes equality and non-discrimination.
• Take into account the realisation of diversity and accessibility in their actions.
• Understands the principles of responsible conduct of research and adheres to them.
• Is able to influence society based on ethical values

Innovative Business
The Basics of Marketing
Marketing Planning
Practical Training
Professional Training
Business Automation
Research, development and innovation skills
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Proactive development

The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods.
• Solves problem situations creatively and reforms operating methods together with others.
• Is able to work in projects in cooperation with actors of different fields.
• Is able to apply existing knowledge in the field in development and utilises research and development methods.
• Is able to seek customer-oriented, sustainable and economically viable solutions, anticipating the future of their field

Research, development and innovation skills
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Internationality and multiculturalism

The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks.
• Is familiar with the impacts of their cultural background on their activities and is able to develop operating methods that take multiculturalism into account in their work community.
• Is able to monitor and utilise the international development of their field in their work.
• Is able to communicate internationally in their work tasks.

English for Business
Swedish at Work
Swedish Written Language
Swedish Oral Skills
Sustainable development

The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society.
• Is able to use information related to their field in finding, implementing and establishing sustainable solutions and operating models.
• Understands sustainability challenges, their interdependencies and the various aspects of issues and problems.

Innovative Business
Liiketoimintaosaaminen

Opiskelija ymmärtää talouden lainalaisuudet, kannattavan liiketoiminnan perusperiaatteet ja osaa tulkita talouden keskeisiä tunnuslukuja sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa. Opiskelija osaa kuvata yrityksen ja liiketoiminnan ydinprosessit sekä hahmottaa liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa ja ymmärtää liiketoimintaympäristön vuorovaikutteisuuden. Opiskelija osaa toimia pohjoisessa kansallisessa ja/ tai kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Opiskelija tuntee liiketoiminnan eri osa-alueet ja tuntee liiketoimintaa säätelevän keskeisimmän lainsäädännön. Opiskelija osaa tuottaa liiketalouden alan asiakirjoja ja muita tuotoksia. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta liiketoiminnassa. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan kotimaista ja kansainvälistä liiketoimintaa uusilla työmenetelmillä. Opiskelija osaa soveltaa talousmatematiikkaa ja tilastollisia menetelmiä yrityksen talouden ja toiminnan ohjauksessa. piskelija osaa tehdä palkanlaskentaa ja hallitsee siihen liittyvän lainsäädännön

Economics and Mathematics
Innovative Business
Markkinointiosaaminen

Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin perusperiaatteita. Opiskelija tunnistaa yrityksen asiakassegmentit, asiakas- ja myyntiprosessit sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot. Opiskelija tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan osa-alueet ja sidosryhmät sekä vastuullisen liiketoiminnan merkityksen osana kilpailuetua. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan vastuullisen liiketoiminnan johtamiseen liittyviä periaatteita.

The Basics of Marketing
Marketing Planning
Learning to learn

The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning.
• Assesses and develops their competence and learning methods in different learning environments.
• Is able to acquire, critically assess and appropriately apply the national and international knowledge base and practices of their field.
• Also takes responsibility for group learning and sharing what has been learned.

Working Tool Competence
Expert communication
Practical Training
Professional Training
Business Automation
Research, development and innovation skills
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Operating in a workplace

The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field.
• Is able to work constructively in a work community and promotes their own and their work community’s well-being.
• Is able to act professionally in communication and interaction situations at a workplace.
• Utilises the opportunities offered by technology and digitalisation in their work.
• Understands the complexity of changing working life and their own resilience in changing working life situations.
• Has capabilities for an entrepreneurial approach.

Working Tool Competence
Expert communication
Practical Training
Professional Training
Business Automation
Research, development and innovation skills
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Not grouped
Start of University Studies
Analysis of Business Information Systems
Asiakasymmärrys
Data liiketoiminta-arvon luonnissa ja strategisessa suunnittelussa
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen
Käytettävyyden ja käyttöliittymien suunnittelu
Käytettävyyden testaaminen ja kehittäminen
Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management
Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness
Retail and Entrepreneurship / Management
Activating Your English Skills
Refresher Course in Swedish

Code Name Credits (cr)
YDINLII25-2002
YDINOSAAMINEN - Korkeakoulun avaintaidot ja perusosaaminen

(Choose all )

95
AMKO043 Start of University Studies 5
LIIKEMOD1-2004
Liiketoimintan perusteet I

(Choose all )

20
A31L0100OJ Working Tool Competence 5
A31L0101OJ Expert communication 5
A31L0102OJ Digital Tools 5
A31L01037OJ Economics and Mathematics 5
LIIKEMOD2-2004
Innovatiinen liiketoiminta

(Choose all )

10
A31L0104OJ Innovative Business 10
LIIKEMOD3-2004
Liiketoiminnan perusteet II - Markkinoinnin perusprosessit

(Choose all )

10
A31L0105OJ The Basics of Marketing 5
A31L0106OJ Marketing Planning 5
LIIKEMOD4-2004
Knowledge of Languages ​​

(Choose all )

10
A31L0009 English for Business 5
A31L00011 Swedish at Work 5
RUOTSIK Swedish Written Language 0
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
LIIKEMOD5-2004
Data- ja liiketoiminnan johtaminen

(Choose all )

10
A31L0107OJ Datalukutaidon perusteet 5
A31L0108OJ Liiketoiminnan tietojohtaminen 5
YDINLII25-2002-HARJTO-1003
Practical Training

(Choose all )

30
T31L144 Practical Training 10
T31L145 Professional Training 20
PROFLII25-2002
PROFILOIVA OSAAMINEN - Digitaalinen liiketoiminta

(Choose all )

95
LIIKEMOD6-2004
Sisällöntuotanto

(Choose all )

25
A31L01097OJ Visual Communication 5
A31L01110OJ Sisällöt verkko- ja sosiaalisessa mediassa 5
LIIKEMOD7-2004
Digitaalinen liiketoiminta

(Choose all )

15
A31L0112OJ Information Systems in Digital Business 5
A31L0113OJ Liiketoiminnan tietoturva 5
A31L0114OJ Verkkosivujen rakenteet, ylläpito ja julkaisujärjestelmät 5
LIIKEMOD8-2004
Dataintensiivinen markkinointi

(Choose all )

15
A31L0115OJ Markkinoinnin ja myynnin data 5
A31L0116OJ Markkinointiautomaation työkalut 5
A31L0117OJ Customer Data Analysis 5
LIIKEMOD9-2004
XBit ympäristön hyödyntäminen

(Choose all )

15
A31L01180OJ Business Automation 15
YHMOD10-2004
Yhteiset opinnot liiketalous ja kv-opinnot - Digitaalisten ratkaisujen kehittäminen

(Choose all )

15
A31L0119OJ Analysis of Business Information Systems 5
A31L0120OJ Asiakasymmärrys 5
A31L0121OJ Data liiketoiminta-arvon luonnissa ja strategisessa suunnittelussa 5
YHTMOD11-2004
Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen

(Choose all )

15
A31L0122OJ Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen 5
A31L01221J Käytettävyyden ja käyttöliittymien suunnittelu 5
A31L01222J Käytettävyyden testaaminen ja kehittäminen 5
VAMOD-VAPVAL-1003
Free-choice Electives

(Choose ects: 10 )

10
VVV202OJ Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management 5
VVV200OJ Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness 5
VVV201OJ Retail and Entrepreneurship / Management 5
T31L138OJ Activating Your English Skills 3
T31L145OJ Refresher Course in Swedish 3
T31L25S-TKILII25-2000
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
AMKO046 Research, development and innovation skills 5
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5
Go back to top of page