Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: A31L0105OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuasi osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden sekä digitaallisten ratkaisujen merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmotat asiakassegmenttejä. Tunnet vastuullisen markkinoinnin periaatteet. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Osaat analysoida markkinointiympäristöä.

Sisältö

• Markkinoinnin peruskäsitteet
• Markkinointiympäristö
* Asiakaslähtöisyys ja digitaalliset ratkaisut
• Asiakassegmentit
• Vastuullinen markkinointi
• Markkinoinnin kilpailukeinot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Tunnet markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön.
Osaat hyödyntää markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Osaat nimetä ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Taso 2
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot ja työkalut sekä markkinointiympäristön.
Osaat hyödyntää markkinoinnin teorioita käytännössä.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Tiedät ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Ymmärrät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut.
Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinointiympäristöstä.
Osaat tilanteeseen soveltuen hyödyntää markkinoinnin teorioita.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Ymmärrät ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Taso 4
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Hallitset markkinoinnin kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön sekä osaat perustellen hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Osaat analysoida ostoprosessin ja asiakaspalvelun eri vaiheita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa.
Osaat nimetä ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Arvioit itsenäisesti ostoprosessin ja asiakaspalveluvaiheet.

Siirry alkuun