Bachelor of Natural Resources, Forestry (full time day studies), Rovaniemi, Autumn 2023: R64M23S Forestry Engineer (day studies), Rovaniemi, fall 2023 (Lapland University of Applied Sciences)
Code: R64M23S
- Degree title
- Bachelor of Natural Resources
- Credits
- 240 ects
- Duration
- 4 years (240 cr)
- Start semester
- Autumn 2023
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Metsätalousinsinöörikoulutuksessa tutustut metsään ekosysteeminä, opit arvioimaan puustotietoja sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan metsänhoitoa ja puunhankintaa maastossa. Saat valmiudet metsänomistajien neuvontaan ja perehdyt metsätalouden liiketoimintamahdollisuuksiin.
Metsätalousinsinöörinä toimit metsäbiotalouden työtehtävissä. Metsäosaamisen lisäksi tarvitset vuorovaikutustaitoja, liiketoimintaosaamista ja kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Metsätalousinsinöörin tehtävissä yhdistyvät esimerkiksi metsävaratiedon keruu ja hyödyntäminen, logistiikka ja asiakaspalvelutehtävät.
Metsätalousinsinöörinä suunnittelet ja toteutat metsien hoitoa esimerkiksi metsäsuunnittelun, metsäneuvonnan tai puunhankinnan tehtävissä. Voit myös ohjata puunkorjuuta ja –kuljetuksia tai toimia metsäpalveluyrittäjänä.
Metsätalouden opetus on mukana pohjoisen metsätalouden strategisessa kehittämistyössä Lapin AMKin biotalouden tutkimusryhmän kanssa. Keskeiset kehittämisalueet metsätaloudessa ovat puuhuolto ja metsänhoito. Läpileikkaavina teemoina opinnoissa ovat biotalous ja kiertotalous.
Opintojen aikana suuntaat omaa ammatillista osaamistasi ja erikoistumistasi ammattiopintojen, harjoittelun, opinnäytetyön ja projektitöiden avulla. Samalla saat kontakteja ja verkostoja, joita tarvitset työllistymiseen opintojen jälkeen.
Voit suorittaa osan tutkinnostasi opiskelemalla ulkomailla yhteistyökorkeakouluissa tai hankkimalla harjoittelupaikan ulkomailta. Kansainvälisyys toteutuu opinnoissa myös saapuvien opiskelija- ja opettajavaihtojen kautta.
AMMATILLISEN KASVUN POLKU
Tutkinnon laajuus on 240 opintopistettä (op). Yksi opintovuosi sisältää 1 600 tuntia opiskelijan työskentelyä, joka tarkoittaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana.
Tutkinto koostuu metsätalousinsinöörin ydinosaamisen varmistavista opinnoista, osaamista syventävistä ja laajentavista profiloivista opinnoista sekä tutkimus- ja kehittämisosaamiseen keskittyvistä opinnoista. Oppiminen ja ammatillinen kasvu metsätalousinsinööriksi kuvataan opetussuunnitelmassa vuosi- ja lukukausiteemojen avulla:
1. Vuositeema: Metsä toimintaympäristönä
Opit metsäekosysteemin toimintaa ja metsätalouden toimintaympäristön perusrakenteet ja aloitat oman ammatti-identiteettisi rakentamisen. Luot perustaa metsätalouden opinnoille perehtymällä metsäluonnon kasvupaikkoihin, metsänhoitoon ja puunhankintaan.
Lukukausiteema 1: Metsäekosysteemin hyödyntäminen ja hoitaminen
Tutustut metsän kasvatuksen perusteisiin, metsän uudistamiseen ja metsällisiin mittauksiin. Tiedät metsätalousinsinöörin yleisen työnkuvan ja saat valmiudet suorittavan työn harjoitteluun.
Lukukausiteema 2: Metsänhoito ja puunjalostus
Tutustut metsänhoidon menetelmiin ja osaat tehdä metsänhoidollisia ratkaisuja ja hyödyntää paikkatietoa metsätalouden suunnittelutehtävissä. Ymmärrät puuraaka-aineen ominaisuuksien merkityksen puun jalostuksessa.
2. Vuositeema: Kestävä metsänkäyttö
Perehdyt metsäbiotalouden merkitykseen Suomessa. Opit laatimaan leimikkosuunnitelman. Puun käytön lisäksi syvennyt luonnon tarjoamiin muihin hyötyihin ja palveluihin sekä niiden käyttömuotoihin ja merkitykseen erityisesti Pohjois-Suomessa.
Lukukausiteema 3: Metsien operatiivinen suunnittelu ja liiketoimintaosaaminen
Opit operatiivisen puunkorjuun suunnittelun menetelmiä ja tiedät leimikonsuunnittelun työvaiheet ja puukaupan perusteet. Tiedät taloudellisen ja liiketoiminnallisen ajattelun merkityksen metsätaloudessa ja osaat toimia asiakaspalvelutehtävissä. Tutustut metsäluonnon ekosysteemipalveluihin.
Lukukausiteema 4: Metsien älykkään käytön osaaminen
Opit määrittämään metsänhoidon toimenpiteitä maasto-olosuhteissa ja opit laatimaan leimikkosuunnitelman. Hyödynnät nykyaikaisia metsätietojärjestelmiä ja –aineistoja ja osaat hyödyntää metsäekonomian menetelmiä. Opit englanninkielistä viestintää.
3. Vuositeema: Puunhuollon asiantuntija
Perehdyt puunkorjuun suunnittelussa tarvittaviin tietoihin ja taitoihin. Sovellat ja laajennat puun ja muiden biotalouden raaka-aineiden hankintaan liittyvää suunnitteluosaamistasi. Aloitat opinnäytetyön.
Lukukausiteema 5: Metsäbiotalouden raaka-ainehuolto
Opit biotalouden raaka-ainevirtojen hallinnan ja metsäsuunnittelun menetelmien hyödyntämistä eri suunnittelutasoilla. Tiedät metsäbioenergian suunnittelun ja hyödyntämisen menetelmiä ja osaat hyödyntää niitä käytännön työtehtävissä. Opit johtamisen ja esimiestyön taitoja. Opit ruotsinkielistä viestintää.
Lukukausiteema 6: Metsäsuunnittelu ja metsäomaisuuden hallinta
Laadit metsänomistajan tavoitteisiin perustuvan metsäsuunnitelman ja osaat hyödyntää tietotaitoasi työtehtävissä. Perehdyt opinnäytetyön perusteisiin ja tutkimuksessa käytettäviin menetelmiin.
4. Vuositeema: Kestävän metsäbiotalouden asiantuntija
Osaat yhdistellä aiemmissa opinnoissa oppimiasi aiheita laajemmiksi kokonaisuuksiksi ja soveltaa niitä kehitystehtävissä ja monipuolista osaamista vaativissa suunnittelutehtävissä. Syvennät työelämätaitojasi ja ammattiaineiden osaamistasi ja jatkat ammatillista profiloitumistasi. Sinulla on mahdollisuus syventää kansainvälistä osaamistasi vaihto-opinnoissa.
Lukukausiteema 7: Ammatillinen erikoistuminen ja kansainvälisyys
Valitset ammatillista profiloitumista tukevia vaihtoehtoisia ja valinnaisia opintoja, jotka syventävät ja laajentavat ammatillista osaamistasi. Voit lähteä vaihto-opiskelijaksi.
Lukukausiteema 8: Kehittämistoiminta ja syventävä harjoittelu
Laadit ja viimeistelet työelämälähtöisen opinnäytetyösi. Ammattitaitoa syventävässä harjoittelussa opit metsäalan toimihenkilötöitä sekä toimimaan työyhteisön jäsenenä.
Opetussuunnitelman perustana toimivat työelämän osaamistavoitteet arviointikriteereineen. Osaamistavoitteet jakautuvat yleisiin, työelämätaitoja kuvaaviin (1-6) ja koulutuskohtaisiin osaamistavoitteisiin (7-11).
Osaamistavoitteet
1. Oppimaan oppiminen
2. Työelämässä toimiminen
3. Eettisyys
4. Ennakoiva kehittäminen
5. Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
6. Kestävä kehitys
7. Metsäekosysteemien kestävä käyttö
8. Luonnonvaratiedon hankinta, analysointi, hallinta ja hyödyntäminen
9. Metsäbiotalouden suunnitteluosaaminen
10. Metsätalouden liiketoiminta ja johtaminen
11. Metsäasiantuntijuus ja kehittämistoiminta metsätalouden toimintaympäristössä
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN
Metsätalousinsinöörikoulutuksessa voit opiskella päivä- tai monimuoto-opinnoissa. Monimuoto-opinnot mahdollistavat opiskelusi työn ohella, sillä opetus tapahtuu pääsääntöisesti verkon välityksellä.
Opinnot koostuvat luennoista, maasto- ja muista harjoituksista ja omatoimisesta opiskelusta. Koulutuksella on yhteistyötä paikallisten ja alueellisten metsäorganisaatioiden kanssa: yhteistyö toteutuu esimerkiksi kehittämishankkeiden, luentojen ja vierailujen kautta. Projektiopintojen ja opinnäytetöiden aiheet saadaan työelämästä.
Opintojen alusta asti sinulla on vastuu opintojesi etenemistä. Nykytyöelämän vaatimusten mukaisesti sinulta odotetaan aktiivista osallistumista sekä kykyä itsenäiseen ja ryhmätyöskentelyyn. Tukea oppimiseen saat opinto-ohjaajalta, kaikilta opettajilta ja kanssaopiskelijoilta.
Voit lukea hyväksi aikaisemmin hankittua osaamistasi esimerkiksi opintojen tai työkokemuksen perusteella.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Autumn 2023 | Spring 2024 | Autumn 2024 | Spring 2025 | Autumn 2025 | Spring 2026 | Autumn 2026 | Spring 2027 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
R64M22S-1001 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
185 | ||||||||||||||||||||||||
R64M22S-1002 |
Forest as Operational Environment
(Choose all ) |
50 | ||||||||||||||||||||||||
AMKO006 | Start of University Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML141 | Northern Ecosystems and Plants | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML142 | Plant Growth | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML143 | Finnish Language and Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML144 | Forest Stand Estimation and Data Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML145 | Forest Regeneration | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML146 | Forest Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML147 | Timber Raw Material and Wood Processing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML148 | Mathematics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML149 | Geographic Information in Forest Data Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1003 |
Sustainable Forest Utilization
(Choose all ) |
60 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML150 | Logging Plan and Timber Trade | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML151 | Operative Logging Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML152 | Sustainable Use of Forests | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
R604ML153 | English for Forestry Engineers | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML154 | Entrepreneurship and Business Administration | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
R604ML155 | Marketing and Customer Service | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML156 | Forest Ecosystem Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML157 | Forest Economy | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML158 | Livelihood Coordination in the North | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1004 |
Expertise in Wood Procurement
(Choose all ) |
45 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML159 | Forest Plan Compilation | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML160 | Forest Planning, Inventory and Remote Sensing | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
R604ML161 | Swedish for Forestry Engineers | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
RUOTSIS | Swedish Oral Skills | 0 | ||||||||||||||||||||||||
RUOTSIK | Swedish Written Language | 0 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML162 | Forest Bioenergy | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML163 | Timber Procurement and Logistics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML164 | Real- and Forest Estate Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML165 | Leadership and Management Skills | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML166 | Project Management in Forestry | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1005 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML167 | Practical Training | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
R604ML168 | Practical Training 2 | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1006 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 35) |
35 | ||||||||||||||||||||||||
R64M22S-1007 |
Expertise in Forest Bioeconomy
(Choose ects: 25) |
25 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML169 | Forest Landscape Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML170 | Peatland Forest Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML171 | Forest Roads | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
R604ML172 | Game Management in Forestry Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML173 | Biodiversity in Forest Nature | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R604ML174 | Bio and Circular Economy | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
R604ML175 | Operative Machinery Logging Management | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||||
R604ML176 | Digital Natural Resource Data Utilization | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1008 |
Studies of Free Choice
(Choose ects: 10) |
10 | ||||||||||||||||||||||||
R64M22S-1011 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT SKILLS
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||||
R604ML108 | Thesis Methodology | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
R64M22S-1012 |
Bachelor's Thesis
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
Total | 240 | 65 | 60 | 100 | 35 | 25 | 40 | 30 | 30 | 30 | 70 | 25 | 10 | 25 | 25 | 15 | 30 | 30 | 0 | 30 | 55 | 15 | 25 | 5 | 5 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Metsätalousinsinöörikoulutus kompetenssit (2021-)
Ammattikorkeakoulun yhteiset ja koulutuksen kompetenssit
1. Oppimisen taidot
- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan |
Start of University Studies |
Northern Ecosystems and Plants |
Finnish Language and Communication |
Mathematics |
Project Management in Forestry |
Practical Training |
Practical Training 2 |
Thesis Methodology |
10. Forest Expertise and Development Activities in Forestry Operations
- Osaan kehittää omaa osaamistani työelämälähtöisesti. |
Operative Logging Management |
Sustainable Use of Forests |
Entrepreneurship and Business Administration |
Marketing and Customer Service |
Real- and Forest Estate Management |
Thesis Methodology |
2. Eettinen osaaminen
- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista |
Start of University Studies |
Finnish Language and Communication |
Livelihood Coordination in the North |
Real- and Forest Estate Management |
Leadership and Management Skills |
Project Management in Forestry |
Biodiversity in Forest Nature |
Bio and Circular Economy |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
3. Työyhteisöosaaminen
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia |
Start of University Studies |
Finnish Language and Communication |
English for Forestry Engineers |
Leadership and Management Skills |
Project Management in Forestry |
Practical Training |
Practical Training 2 |
4. Innovaatio-osaaminen
- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen |
Project Management in Forestry |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
5. Kansainvälistymisosaaminen
- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kieli-taidon |
English for Forestry Engineers |
Swedish for Forestry Engineers |
Swedish Oral Skills |
Swedish Written Language |
6.Sustainable Use of Forest Ecosystems
- Osaan metsä- ja suoekosysteemien biologiset ja ekologiset rakenteet ja ymmärrän niiden toiminnan. |
Northern Ecosystems and Plants |
Plant Growth |
Forest Regeneration |
Forest Management |
Timber Raw Material and Wood Processing |
Logging Plan and Timber Trade |
Operative Logging Management |
Sustainable Use of Forests |
Forest Ecosystem Services |
Livelihood Coordination in the North |
Forest Plan Compilation |
Forest Planning, Inventory and Remote Sensing |
Forest Bioenergy |
Timber Procurement and Logistics |
Peatland Forest Management |
Forest Roads |
Game Management in Forestry Planning |
Biodiversity in Forest Nature |
Operative Machinery Logging Management |
Digital Natural Resource Data Utilization |
7. Natural Resource Information Acquisition, Analysis, Management and Utilization
- Osaan kerätä metsävaratietoa maastossa ja soveltaa eri mittausmenetelmiä luonnonvaratiedon keräämisessä. Ymmärrän metsästä mitattavien tunnusten merkityksen ja osaan johtaa mitattujen tunnusten avulla uusia metsää ja puustoa kuvaavia tunnuksia. |
Forest Stand Estimation and Data Management |
Mathematics |
Geographic Information in Forest Data Management |
Logging Plan and Timber Trade |
Operative Logging Management |
Sustainable Use of Forests |
Forest Economy |
Forest Plan Compilation |
Forest Planning, Inventory and Remote Sensing |
Forest Bioenergy |
Timber Procurement and Logistics |
Real- and Forest Estate Management |
Peatland Forest Management |
Forest Roads |
Operative Machinery Logging Management |
Digital Natural Resource Data Utilization |
8. Forest Bioeconomy Planning Expertise
- Osaan metsäekosysteemien hoidon ja hyödyntämisen monipuolisella ja kestävällä tavalla. |
Forest Stand Estimation and Data Management |
Forest Regeneration |
Forest Management |
Timber Raw Material and Wood Processing |
Geographic Information in Forest Data Management |
Logging Plan and Timber Trade |
Operative Logging Management |
Sustainable Use of Forests |
Forest Ecosystem Services |
Livelihood Coordination in the North |
Forest Plan Compilation |
Forest Planning, Inventory and Remote Sensing |
Forest Bioenergy |
Timber Procurement and Logistics |
Real- and Forest Estate Management |
Peatland Forest Management |
Forest Roads |
Game Management in Forestry Planning |
Biodiversity in Forest Nature |
Bio and Circular Economy |
Operative Machinery Logging Management |
Digital Natural Resource Data Utilization |
9. Forestry Business and Management
- Ymmärrän metsätalouden toimenpiteet taloudellisesta näkökulmasta. |
Timber Raw Material and Wood Processing |
Entrepreneurship and Business Administration |
Marketing and Customer Service |
Forest Economy |
Real- and Forest Estate Management |
Leadership and Management Skills |
Not grouped |
Forest Landscape Planning |
Competences (2022), AMK
1. Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
Finnish Language and Communication |
Mathematics |
2. Operating in a workplace
The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field. |
Start of University Studies |
English for Forestry Engineers |
Entrepreneurship and Business Administration |
Marketing and Customer Service |
Leadership and Management Skills |
Project Management in Forestry |
Practical Training |
Practical Training 2 |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
3. Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Start of University Studies |
Finnish Language and Communication |
Entrepreneurship and Business Administration |
Marketing and Customer Service |
Forest Ecosystem Services |
Livelihood Coordination in the North |
Leadership and Management Skills |
Game Management in Forestry Planning |
Biodiversity in Forest Nature |
Bio and Circular Economy |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
4. Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
English for Forestry Engineers |
Swedish for Forestry Engineers |
Swedish Oral Skills |
Swedish Written Language |
5. Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Project Management in Forestry |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
6. Sustainable development
The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society. |
Northern Ecosystems and Plants |
Plant Growth |
Forest Stand Estimation and Data Management |
Forest Regeneration |
Forest Management |
Timber Raw Material and Wood Processing |
Geographic Information in Forest Data Management |
Logging Plan and Timber Trade |
Operative Logging Management |
Sustainable Use of Forests |
Forest Ecosystem Services |
Forest Economy |
Livelihood Coordination in the North |
Forest Plan Compilation |
Forest Planning, Inventory and Remote Sensing |
Forest Bioenergy |
Timber Procurement and Logistics |
Real- and Forest Estate Management |
Project Management in Forestry |
Practical Training |
Practical Training 2 |
Forest Landscape Planning |
Peatland Forest Management |
Forest Roads |
Game Management in Forestry Planning |
Biodiversity in Forest Nature |
Bio and Circular Economy |
Operative Machinery Logging Management |
Digital Natural Resource Data Utilization |
Thesis Methodology |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Not grouped |