Degree Programme in Social Services (online tudies), Kemi, Spring 2024: Varhaiskasvatuksen sosionomi
Code: KA71S24K_1
- Degree title
- Bachelor of Social Services
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Spring 2024
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Sosionomi (AMK) 210 op
Sosiaalialan koulutuksessa opiskelet sosionomiksi (AMK). Sosionomi (AMK) on sosiaalihuollon laillistettu ammatti (L sosiaalihuollon ammattihenkilöistä 817/2015). Tutkinnon suoritettuasi voit työskennellä sosiaalipalvelujen ja muiden yhteiskunnallisten palvelujen asiakastyö-, suunnittelu-, johtamis- ja kehittämistehtävissä. Työpaikkasi voi olla julkisella sektorilla, järjestöissä, hankkeissa ja projekteissa. Sosionomina voit toimia myös yrittäjänä sosiaalipalveluissa.
Sosionomina voit työskennellä
- varhaiskasvatuksen sosionomina
- lastensuojelussa ja perhetyössä ohjaajana ja esimiehenä
- nuorisotyössä esim. erityisnuorisotyöntekijänä
- vammaistyössä ja kuntoutuksessa ohjaajana ja esimiehenä
- mielenterveys- ja päihdetyössä tai kriminaalihuollossa ohjaajana ja esimiehenä
- maahanmuuttajatyössä pakolaistyöntekijänä ja ohjaajana
- työvoimahallinnossa, sosiaalitoimessa tai Kelassa esim. sosiaaliohjaajana tai työvoimaneuvojana
Sosiaalialan ydintä on ihmisarvon ja ihmisyyden edistäminen ihmisten kohtaamisessa arjessa, palvelujen toteuttamisessa ja niiden kehittämisessä. Sosiaalialan koulutuksessa vahvistamme opiskelijoiden valmiuksia toimia ihmisläheisellä ja eettisesti kestävällä tavalla. Koulutuksessa opiskelijat saavat ajattelun ja toiminnan ”välineitä”, joilla he voivat itse olla, ja joilla he voivat tukea ihmisiä olemaan, oman elämänsä ja keskinäisen elämän rakentajina sekä vaikuttajina ja toiminnan uudistajina yhteiskunnassa. Sosiaalialan koulutuksessa sosiaalisten siltojen rakentaminen, rikkoutuneiden siltojen korjaaminen ja uusien siltojen rakentaminen ovat perusta, jolle kestävää tulevaisuutta rakennetaan.
Sosiaalialan koulutuksessa toteutuu Lapin korkeakoulukonsernin strategiset valinnat toimia ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävällä tavalla. Erityisesti tulevaisuuden palvelutarpeiden tunnistaminen, palveluratkaisujen muotoilu ja kehittäminen palveluiden saavutettavuuden, tasa-arvoisen koulutuksen ja hyvinvoinnin toteutumiseksi korostuvat koulutuksessa. Sosiaalialan koulutuksessa ja TKI-toiminnassa tuotetaan osaamista, jolla tuetaan ja vahvistetaan ihmisen turvallista arkea, itsenäistä toimintakykyä, osallisuutta ja elämänhallintaa. Osaamisen ydintä ovat ymmärrys yksilöiden ja yhteisöjen hyvinvoinnista, ja toimiminen eettisesti kestävällä tavalla. Osaamisen kehittäminen painottuu monitoimijuuteen, asiakas- ja palveluohjausosaamiseen sekä teknologisten ratkaisujen hyödyntämiseen. Sosiokulttuurinen osaaminen ja kehittyvä hyvinvointiteknologia ovat tulevaisuuden ratkaisuja ihmisten toimijuuden ja toimintakyvyn tukemisessa.
Sosionomi (AMK) -tutkinto rakentuu yleisistä työelämävalmiuksista ja sosiaalialan osaamisesta. Ydinosaamiseen liittyvien opintojen tavoitteena on, että perehdyt alan ammatillisiin tehtäväalueisiin sekä niiden perusteisiin siten, että valmistuttuasi kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä. Profiloivissa opinnoissa syvennät osaamistasi omien ammatillisten osaamistavoitteiden mukaisesti.
Opetussuunnitelma rakentuu lukuvuosi- ja lukukausiteemoista ja opintojaksoista. Opintojaksojen osaamistavoitteet ja teemojen sisällöt kuvaavat alan keskeisen ammatillisen ydinosaamisen. Lukuvuosi- ja lukukausiteemat kokoavat opintoja ammatillisen kasvun etenemisen näkökulmasta (ks. liitetaulukko):
1. vuositeema: Sosiaalialan perehtyjä
Ensimmäisenä opiskeluvuotena perehdyt sosiaalialan ammatillisen toiminnan perusteisiin. Keskeisiä teemoja ovat asiakastyö sekä yksilön ja yhteiskunnan välisen kytköksen ymmärtäminen. Osaat kuvata sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet, luoda ammatillisen vuorovaikutussuhteen sekä tunnet hyvinvointia ja sosiaalista turvallisuutta tukevan palvelujärjestelmän. Ihmisenä yhteiskunnassa -teemassa opit edistämään osallisuutta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta, sekä ehkäisemään huono-osaisuutta. Lisäksi harjaannut vähitellen reflektiiviseen ja tutkivaan työskentelyyn.
2. vuositeema: Sosiaalialan harjaantuja
Toisena lukuvuotena suuntaat osaamistasi monimuotoisen sosiaalialan alueille. Aloitat profiloivien opintojen opiskelun, joissa valitset ammatillisten osaamistavoitteidesi mukaisesti 25-30 opintopisteen verran tarjolla olevia opintoja. Profiloivien opintojen sisällöt liittyvät mm. varhaiskasvatukseen, lastensuojeluun, vammaistyöhön ja kuntoutukseen sekä aikuissosiaalityöhön. Opit soveltamaan erilaisia sosiaalialan teoreettisia lähestymistapoja ja työmenetelmiä. Asiakkaiden tarpeiden tunnistaminen ja heidän voimavarojen tukeminen on osa tämän vaiheen ammatillista kehittymistä.
3. vuositeema: Sosiaalialan soveltaja
Kolmantena vuonna osaat työskennellä tavoitteellisesti asiakasryhmien kanssa sekä soveltaa palvelujärjestelmän mahdollisuuksia ja erilaisia työmenetelmiä. Työyhteisö- ja organisaatio-osaamisen osa-alueet ovat keskeinen osa opintoja.
4. vuositeema: Sosiaalialan kehittäjä
Neljäntenä opiskeluvuotena perehdyt organisaatiotoimintaan ja johtamiseen sekä toimintaan työyhteisön jäsenenä ja lähijohtajana. Opintojen loppuvaiheessa osaat kehittää sosiaalialan osaamista, työyhteisöjä ja palveluja moniammatillisesti.
Osaaminen rakentuu teoriaopintojen ja käytännön harjoittelun yhteistoimintana. Opintoihin kuuluu 45 op harjoittelua. Harjoittelujen jaksotus perustuu jokaisen vuositeeman osaamistavoitteisiin. Harjoitteluissa perehdyt ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä.
Opinnäytetyön tavoitteena on, että kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä.
Oppimisen tavoitteena on ammatillisen osaamisen kehittyminen opiskelijakeskeisten ja aktivoivien oppimis- ja ohjausmenetelmien avulla. Ammatillinen osaaminen syvenee myös ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta ja osallistumista yhteisen tiedon rakentamiseen. Opiskelijana olet aktiivinen ja vastuullinen oman oppimisesi subjekti. Opettaja on oppimisen asiantuntija, ohjaaja ja mahdollistaja. Sosiaalialan opiskelussa korostetaan oma-aloitteisuutta, itseohjautuvuutta sekä yhteistyötaitoja. Oppimaan oppimisen valmiudet samoin kuin oman toiminnan ja ammattitaidon arviointikyky ovat perusvalmiuksia sosiaalialan työn muuttuvissa olosuhteissa.
Oppiminen, tutkiminen ja kehittäminen tapahtuvat monipuolisissa oppimis- ja kehittämisympäristöissä, joita ovat mm. virtuaaliympäristöt, kansainvälisten kumppaneiden tarjoamat ympäristöt, työelämä sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet. Opinnoissa huomioidaan mahdollisuus monialaisuuden hyödyntämiseen oppimistilanteissa ja uusissa oppimisympäristöissä. Sosiaalialan opiskelijoiden keskeisiä oppimisympäristöjä ovat sosiaalihuollon sekä varhaiskasvatuksen toimintayksiköt sekä yksityisen ja kolmannen sektorin tarjoamat työelämäympäristöt. Opiskelua tapahtuu kampuksella ja verkko-oppimisympäristöissä yhdessä muiden kanssa sekä itsenäisesti. Koulutus antaa mahdollisuuden hyödyntää työelämäkokemustasi, asiantuntijuuttasi ja työtehtäviäsi opintojen eteenpäin viemisessä. Työympäristösi voi olla osana opintojasi oppimis- ja kehittämisympäristönä (työn opinnollistaminen). Tutkintoon soveltuvia opintoja on mahdollista suorittaa myös ns. ristiinopiskeluna toisten korkeakoulujen tarjonnasta. Opintojen soveltuvuudesta sosionomitutkintoon on kuitenkin keskusteltava etukäteen opinto-ohjaajan kanssa.
Kansainvälistymistä tuetaan kieliopinnoilla, opintojen vieraskielisellä materiaalilla, rohkaisemalla kansainväliseen opiskelijavaihtoon ja huomioimalla opintojaksoissa toimintaympäristön kansainvälistyminen. Kansainväliseen vaihtoon sinulla on mahdollisuus lähteä 2.-3. opintovuoden aikana ja kaikki kv-vaihdossa suorittamasi opinnot luetaan hyväksi opintoihin. Lisäksi voit osallistua erilaisiin kotikansainvälistämistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Spring 2024 | Autumn 2024 | Spring 2025 | Autumn 2025 | Spring 2026 | Autumn 2026 | Spring 2027 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDISOS-1003 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
180 | ||||||||||||||||||||||
VIESTMOD23-1002 |
Language and Communication Skills
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
AMKO006 | Start of University Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S042 | Finnish Speech and Written Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K700BD95 | Svenska för socionomer | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
RU00BD97 | Swedish Orall Skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
RU00BD96 | Swedish Written Language | 0 | ||||||||||||||||||||||
K700BD94 | English for Social Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VUOROMOD23-1002 |
Interaction and Guidance in Social Services
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
K701S001 | Professional Interaction in the Social Field and Working with Groups with Special Needs | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S002 | Professional Skills and Interaction with Children, Young People and Families | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S003 | Professional Competence in the Social Field for Adults and the Elderly | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S004 | Creative and Nature-based Methods | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TIETOMOD23-1002 |
Starting Points and Information Base in Social services
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
K701S005 | Behavioural Sciences in Social Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S006 | Social Sciences in Social Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S007 | Social Work as Professional Orientation | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S008 | Social Pedagogy as Professional Orientation | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
PALVMOD23-1002 |
Social Service system and Legal principles of Client work
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
K701S009 | Competence in Service Structures of Social Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S010 | Social Welfare Legislation | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S011 | Documentation in Social Services Work | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
SOSMOD23-1002 |
Basic Knowledge of Different Phenomenon in Social Services
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
K701S012 | Work with Substance Abuser | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S013 | Mental Health Work | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S014 | Multicultural Work | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TYÖMOD23-1002 |
Working Community and Organizational Skills
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
K701S015 | Economics and Entrepreneurship in Social and Health Care | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S016 | Structure and Activities of a Work Community | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S017 | Competence in Management Work and Good Governance | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S018 | Change in Society and the Developiment of Welfare Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TUTKMOD23-1002 |
Research-, Development- and Innovation Competence
(Choose all ) |
10 | ||||||||||||||||||||||
K701S019 | Research, Development and Innovation Competence I | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S020 | Research, Development and Innovation Competence II | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TUTSO-K701SL26OK-1014 |
Bachelor's Thesis
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
HARJMOD23-1002 |
Practical Training: Client Work Competence in Social Services and Work Community Competence
(Choose all ) |
45 | ||||||||||||||||||||||
K701S038 | Client Oriented Practical Training | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||
K701S039 | Deepening Practical Training in Social Services | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||
K701S040 | Work Community and Organizational Training | 15 | 15 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||
PROSOS-1003 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 30) |
25 - 30 | ||||||||||||||||||||||
VAKAMOD23-1002 |
Early Education Knowledge
(Choose ects: 20) |
5 - 20 | ||||||||||||||||||||||
K701S021 | Early Childhood Education and Supporting Children’s Development and Learning | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S022 | Pedagogy of Early Childhood Education, Children`s Culture and Art Education | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
K701S023 | Children and Young People with Special Needs | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
LASTMOD23-1002 |
Expertise in Working with Children, Young People and Families and Child Protection
(Choose ects: 25) |
5 - 25 | ||||||||||||||||||||||
K701S024 | Starting Points of Child Welfare Work | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
K701S026 | Methods of Working Families | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
PROSOS-VAP_VALTR-1226 |
Free-choice electives
(Choose ects: 5) |
5 | ||||||||||||||||||||||
K700BE35 | First Aid (EA 1) and Pharmacotherapy for Social Services | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
Total | 210 | 30 | 70 | 70 | 45 | 30 | 40 | 30 | 25 | 45 | 25 | 20 | 30 | 0 | 40 | 30 | 0 | 25 | 40 | 5 | 25 | 20 | 0 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Social Services Competences (2023-)
Competence of Client Service
• sosionomi (AMK) osaa luoda ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen sekä arvioida asiakkaan palvelutarpeita |
Professional Interaction in the Social Field and Working with Groups with Special Needs |
Professional Skills and Interaction with Children, Young People and Families |
Professional Competence in the Social Field for Adults and the Elderly |
Creative and Nature-based Methods |
Social Work as Professional Orientation |
Social Pedagogy as Professional Orientation |
Competence in Service Structures of Social Services |
Social Welfare Legislation |
Documentation in Social Services Work |
Work with Substance Abuser |
Mental Health Work |
Multicultural Work |
Client Oriented Practical Training |
Deepening Practical Training in Social Services |
Early Childhood Education and Supporting Children’s Development and Learning |
Pedagogy of Early Childhood Education, Children`s Culture and Art Education |
Children and Young People with Special Needs |
Starting Points of Child Welfare Work |
Substitute Care in Child Welfare |
Methods of Working Families |
Student Sare and the Well-being of the School Community |
Work with Young People |
Adult Social Work and Social Rehabilitation |
Supporting Employment |
Supporting Functional Capacity and Inclusion in Disability Work |
Operating environments and support networks for disability work |
Supporting Participation and Selfdetermination |
Rehabilitation |
Competence in remote social services |
First Aid (EA 1) and Pharmacotherapy for Social Services |
Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Start of University Studies |
Research, Development and Innovation Competence I |
Research, Development and Innovation Competence II |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Social Work as Professional Orientation |
Economics and Entrepreneurship in Social and Health Care |
Structure and Activities of a Work Community |
Change in Society and the Developiment of Welfare Services |
Research, Development and Innovation Competence I |
Research, Development and Innovation Competence II |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
Svenska för socionomer |
English for Social Services |
Behavioural Sciences in Social Services |
Social Sciences in Social Services |
Social Work as Professional Orientation |
Multicultural Work |
Structure and Activities of a Work Community |
Competence in Management Work and Good Governance |
Client Oriented Practical Training |
Deepening Practical Training in Social Services |
Work Community and Organizational Training |
Changing Social Problems |
Sustainable development
The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society. |
Creative and Nature-based Methods |
Social Sciences in Social Services |
Social Pedagogy as Professional Orientation |
Competence in Management Work and Good Governance |
Change in Society and the Developiment of Welfare Services |
Changing Social Problems |
Competence in remote social services |
Critical Competence in Evaluating Society
• sosionomi (AMK) kykenee ammatilliseen kriittiseen reflektioon |
Social Sciences in Social Services |
Social Pedagogy as Professional Orientation |
Work with Substance Abuser |
Mental Health Work |
Multicultural Work |
Change in Society and the Developiment of Welfare Services |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Work with Young People |
Changing Social Problems |
Adult Social Work and Social Rehabilitation |
Supporting Employment |
Supporting Functional Capacity and Inclusion in Disability Work |
Operating environments and support networks for disability work |
Supporting Participation and Selfdetermination |
Rehabilitation |
Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
Finnish Speech and Written Communication |
Behavioural Sciences in Social Services |
Client Oriented Practical Training |
Deepening Practical Training in Social Services |
Work Community and Organizational Training |
Ethical Competence in The Social Services
• sosionomi (AMK) osaa toimia ihmis- ja perusoikeussäädösten, sosiaalialan arvojen ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti |
Professional Interaction in the Social Field and Working with Groups with Special Needs |
Professional Skills and Interaction with Children, Young People and Families |
Professional Competence in the Social Field for Adults and the Elderly |
Creative and Nature-based Methods |
Social Work as Professional Orientation |
Competence in Service Structures of Social Services |
Social Welfare Legislation |
Documentation in Social Services Work |
Work with Substance Abuser |
Mental Health Work |
Multicultural Work |
Early Childhood Education and Supporting Children’s Development and Learning |
Pedagogy of Early Childhood Education, Children`s Culture and Art Education |
Children and Young People with Special Needs |
Starting Points of Child Welfare Work |
Substitute Care in Child Welfare |
Methods of Working Families |
Student Sare and the Well-being of the School Community |
Work with Young People |
Supporting Functional Capacity and Inclusion in Disability Work |
Supporting Participation and Selfdetermination |
Competence in Service Structures of Social Services
• sosionomi (AMK) osaa jäsentää hyvinvointiin ja kestävään kehitykseen liittyviä paikallisia ja globaaleja haasteita sekä niiden vaikutuksia sosiaali- ja terveydenhuoltoon |
Competence in Service Structures of Social Services |
Social Welfare Legislation |
Documentation in Social Services Work |
Early Childhood Education and Supporting Children’s Development and Learning |
Starting Points of Child Welfare Work |
Substitute Care in Child Welfare |
Methods of Working Families |
Adult Social Work and Social Rehabilitation |
Supporting Employment |
Operating environments and support networks for disability work |
Rehabilitation |
Research Development and Innovation Competence
• kykenee innovatiiviseen ongelmaratkaisuun ja verkostotyöhön sosiaalialan kehittämisessä |
Finnish Speech and Written Communication |
Research, Development and Innovation Competence I |
Research, Development and Innovation Competence II |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Operating in a workplace
The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field. |
Finnish Speech and Written Communication |
Svenska för socionomer |
English for Social Services |
Economics and Entrepreneurship in Social and Health Care |
Structure and Activities of a Work Community |
Client Oriented Practical Training |
Deepening Practical Training in Social Services |
Working Community, Management and Entrepreneurial Competence
• sosionomi (AMK) osaa toimia yhteistyökykyisesti monialaisessa tiimissä ja työyhteisössä sekä kansainvälisissä ympäristöissä |
Economics and Entrepreneurship in Social and Health Care |
Competence in Management Work and Good Governance |
Work Community and Organizational Training |
Not grouped |
Swedish Orall Skills |
Swedish Written Language |