Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin juridiikkaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: C-10126-AL00CI66

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Korkeakoulu
LAB-ammattikorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa: - markkinoinnin yleinen sääntely, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset sekä yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädännön. - tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne huomioon ennakoivasti - sopimustoimintaan liittyvän keskeisen säätelyn sekä termistön - laatia B2B yksilöllisen tai vakiomuotoisen sopimuskokonaisuuden - arvioida immateriaalioikeuksien markkinointi- ja kilpailuoikeudellista merkitystä elinkeinoelämälle. - hyödyntää IPR-oikeuksia ja välttää loukkaamasta muiden suojattuja oikeuksia (erityisesti digitaalisia immateriaalioikeuksia)

Siirry alkuun