Markkinoinnin juridiikkaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: C-10126-AL00CI66
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa: - markkinoinnin yleinen sääntely, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset sekä yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädännön. - tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne huomioon ennakoivasti - sopimustoimintaan liittyvän keskeisen säätelyn sekä termistön - laatia B2B yksilöllisen tai vakiomuotoisen sopimuskokonaisuuden - arvioida immateriaalioikeuksien markkinointi- ja kilpailuoikeudellista merkitystä elinkeinoelämälle. - hyödyntää IPR-oikeuksia ja välttää loukkaamasta muiden suojattuja oikeuksia (erityisesti digitaalisia immateriaalioikeuksia)