Bachelor of Sports Studies, (blended studies) Rovaniemi, Autumn 2023: RA75L23S
Code: RA75L23S
- Degree title
- Bachelor of Sports Studies
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Autumn 2023
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
SUORITETTAVA TUTKINTO
Liikunnanohjaaja AMK) 210 op
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA KOULUTUKSEN PROFIILI
Lapin ammattikorkeakoulun liikunnanohjaaja (AMK) koulutuksesta valmistut liikunta-alan osaajaksi, joka voi työskennellä hyvin erilaisissa ohjaus-, koulutus- ja valmennustehtävissä. Työtehtävät ovat monipuoliset käsittäen erilaisten väestö- ja ikäryhmien liikunnan ohjaustehtäviä sekä alan yhteiskunnallisia, hallinnollisia, työterveydellisiä, valmennuksellisia ja kaupallisia tehtäviä. Liikunnanohjaaja on hyvinvoinnin monitaituri.
Perehdyt opinnoissasi laajasti hyvinvointiosaamiseen, liikuntakasvatukseen sekä vastuulliseen valmennus- ja ohjausosaamiseen. Sinulla on valintasi mukaan mahdollisuus syventää osaamistasi seuraavilla alueilla ja opintopoluilla:
- Liikuntapedagogin polku
- Luontokasvatuksen ja -liikunnan polku
- Urheiluliiketoimintaosaajan polku
- Urheiluvalmentajan polku
- Liikunta-alan erityisosaaja
Lapin korkeakoulukonsernin (Lapin AMK ja Lapin yliopisto) strategisista valinnoista (globaali arktinen vastuu, kestävä matkailu, tulevaisuuden palvelut ja etäisyyksien hallinta) koulutuksessasi painottuvat erityisesti terveyttä, toimintakykyä ja hyvinvointia edistävät ratkaisut kuten esimerkiksi luontolähtöiset ja elämyspedagogiikan menetelmät, valmennusosaaminen sekä vastuullinen luontoliikunta ja luontomatkailu.
OPINTOJEN JA OPETUSSUUNNITELMAN RAKENNE
Liikunnanohjaajakoulutuksen opintojen rakenne ja tutkinnon laajuus ovat ammattikorkeakouluista annetun asetuksen (1129/2014) mukaisia. Tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä, jotka jaetaan perus- ja ammattiopintoihin, ammattitaitoa edistävään harjoitteluun, vapaasti valittaviin opintoihin ja opinnäytetyöhön.
Perus- ja ammattiopinnoissasi perehdyt alan teoriaperustaan ja keskeisiin ammatillisiin osaamisalueisiin sekä niiden tieteellisiin perusteisiin. Ammattitaitoa edistävässä harjoittelussa sovellat ja vahvistat osaamistasi erilaisissa työtehtävissä. Opinnäytetyössä kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja ammattiopintoihin liittyvässä työelämän asiantuntijatehtävässä. Vapaasti valittavien opinnoissa tavoitteenasi on syventää ja täydentää ammatillista osaamistasi.
Lapin ammattikorkeakoulussa opetussuunnitelman rakenteen muodostavat liikunnanohjaajan ydinosaamisen, profiloivan osaamisen sekä tutkimus- ja kehittämisosaamisen opintokokonaisuudet:
- Ydinosaamisen opinnot 155 op, sisältäen yhteensä 50 op ammattitaitoa edistävää harjoittelua
- Profiloivan osaamisen opinnot 25 op
- Vapaasti valittavat opinnot 10 op
- Tutkimus- ja kehittämisosaamisen opinnot 20 op (menetelmäopinnot 5 op, opinnäytetyö 15 op)
Voit sisällyttää opintoihisi myös muiden korkeakoulujen ja koulutusten opintoja, jotka tuottavat opetussuunnitelmasi mukaista osaamista kuten esimerkiksi urheilun ja liikunnan lajiliittojen tuottamaa lajispesifistä urheiluvalmennusosaamista tai muiden organisaatioiden tuottamaa terveyden edistämisen osaamista.
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA JATKO-OPINTOMAHDOLLISUUDET
Lapin ammattikorkeakoulun liikunnanohjaajakoulutuksessa opiskelet ohjatusti ja itsenäisesti Rovaniemen kampuksella, verkko-oppimisympäristöissä ja työelämässä. Opiskelussa on keskeistä opiskelijalähtöinen tiedon hankkiminen, tuottaminen ja jakaminen sekä kyky soveltaa teoriatietoa käytännön työtilanteisiin. Lapin ammattikorkeakoulu tekee yhteistyötä kansallisten ja kansainvälisten yritysten ja organisaatioiden kanssa. Yhteistyökumppanit osallistuvat opetussuunnitelmien ja opetuksen kehittämiseen, tarjoavat harjoittelupaikkoja ja ovat kumppaneina kehittämishankkeissa ja projekteissa.
Opintoihisi sisältyvät ammatillista osaamista vahvistavat harjoittelut (50 op) tehdään yksityisen ja julkisen sektorin sekä kolmannen sektorin työpaikoissa tai erikseen sovituissa projekteissa. Opinnäytetyöt (15 op.) ovat työelämän toimeksiantoja. Opinnäytetyön aihe on hyvä kohdentaa niin, että se vahvistaa tulevaisuuden urasuunnitelmiin kuuluvaa osaamistasi. Tiivis yhteistyö työelämän kanssa mahdollistaa verkostoitumisen alan toimijoiden kanssa opintojen aikana.
Työn opinnollistaminen tarkoittaa, että suoritat opintoja hankkimalla osaamista työtehtävissäsi tai osallistut opintojen aikana muuhun sellaiseen toimintaan, joka tuottaa oman opetussuunnitelmasi mukaista osaamista. Lähtökohtana on, että tutustut opetussuunnitelmassa oleviin osaamistavoitteisiin ja -kriteereihin sekä muodostat käsityksen siitä, millaiseen osaamiseen opintosi tähtäävät. Tämän perusteella etsit työstäsi sellaisia kokonaisuuksia, joita voit ehdottaa opinnollistettavaksi joko osa- tai kokonaissuorituksina.
Keskeisenä oppimis- ja toimintaympäristönä toimii SantaSport Lapin Urheiluopisto ja sen lähiympäristö Ounasvaaralla Rovaniemen keskustan läheisyydessä. Ounasvaara tarjoaa erinomaiset liikunta- ja ulkoilumahdollisuudet. Lapin urheiluakatemia on tärkeä yhteistyökumppanimme, joka tarjoaa tavoitteellisesti harjoitteleville kilpaurheileville opiskelijoille mahdollisuuden opiskelun ja urheilun tiiviiseen yhdistämiseen (https://lapinurheiluakatemia.fi/) .
Kansainvälisyyttä opiskeluympäristöön tuovat Lapin ammattikorkeakoulussa vierailevat kansainvälisten oppilaitosten opettajat ja asiantuntijat. Sinulla on mahdollisuus lähteä kansainväliseen vaihtoon ja suorittaa myös harjoittelu ulkomailla.
Opiskeluasi ja ammatillista kehittymistäsi tukevat ohjaus ja palaute, joita saat oppilaitoksen henkilöstöltä ja työelämäharjoitteluiden ohjaajilta. Tärkeää on oppia hyödyntämään myös itse- ja vertaisarviointia. Arvioinnissa hyödynnetään ns. kehittävää arviointia, jossa arvioinnin kohteina ovat sekä oppimisprosessi että oppimisen tulos. Arvioinnin perustana ovat kunkin opintojakson osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Oppimistulokset voidaan tunnistaa opetussuunnitelmaan kirjattujen arviointikriteerien avulla.
Yksilölliset opintopolut (henkilökohtainen opetussuunnitelma) ja opintojen toteutuksen joustavuus lisäävät mahdollisuuksiasi joustavaan jatko-opintoihin hakeutumiseen. Näitä mahdollisuuksia ovat mm.
o ylempään ammattikorkeakoulututkintoon (YAMK) tai yliopistotutkintoon johtavaan koulutukseen hakeutuminen (https://www.lapinamk.fi/fi/Hakijalle/YAMK-tutkinno t)
o Jyväskylän liikuntatieteelliseen tiedekuntaan hakeutuminen liikunnanohjaajatutkinnon suorittaneiden kiintiössä
o luontokasvatuksen polun valinneet voivat opinnot suoritettuaan hakea Lapin yliopiston kasvatustieteiden luontokasvatuksen maisteriohjelmaan ilman valintakoemenettelyä.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Autumn 2023 | Spring 2024 | Autumn 2024 | Spring 2025 | Autumn 2025 | Spring 2026 | Autumn 2026 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINLIIKU23-1001 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
155 | |||||||||||||||||||||
AMKO006 | Start of University Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE45 | English for Sports and Leisure Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE57 | Swedish | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE58 | Introduction to Project Activities | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE59 | Changing Working Life and Career Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R705LL98 | Sports Business and Entrepreneurship | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MOD1LII2023 |
The Structure and Function of the Human Body
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R700BE51 | Biomechanics | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE48 | Exercise Physiology | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE44 | Human Physiology | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE43 | Human Anatomy | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MOD2LII2023 |
Pedagogy in the Field of Sports
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R700BE42 | Fundamentals of Physical Education Pedagogy | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE53 | Exercise and Sports Psychology | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE52 | Nature Exercise and Education | 10 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MOD3LII2023 |
Sport Coaching
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R700BE54 | Introduction to Sports Coaching | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE41 | Responsible Coaching | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE56 | Physical Exercise Testing and Analysis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE46 | Skill Acquisition in Sports | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MOD4LII2023 |
Exercise and Sport Counseling
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R700BE50 | Fitness Coaching | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE47 | Nutrition and Exercise | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE49 | Health Exercise and Sports Medicine | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMMHARJLIIKU23-1001 |
Practical Training
(Choose all ) |
50 | |||||||||||||||||||||
R700BE60 | Practical Training 1 | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
R700BE61 | Practical Training 2 | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
R700BE62 | Practical Traning 3 | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
R700BE63 | Practical Training 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
PROLIIKU23-1001 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose (pcs) 0) |
35 - 45 | |||||||||||||||||||||
VAIHSOLII2023 |
Applied Vocational Skills
(Choose ects: 10) |
0 - 10 | |||||||||||||||||||||
R700BE64 | Applied Professional Competence | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R700BE501 | Development as a Sports Coach 2 | 5 - 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
R700BE500 | Development as a Sports Coach 1 | 5 - 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
VAIHLIIKU23-1001 |
Alternative profiling studies
(Choose ects: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||
R700BE66 | Sports Coaching | 15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
GESUUNLIIKU23 |
Green Exercise Studies
(Choose ects: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||
R705GE100 | Adventure Pedagogy | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R705GE101 | Nature Based Tourism and Business Development | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
R705GE103 | Winters skills and Winter Expedition | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
LUSUUNLIIKU23-1001 |
Sport Business Studies
(Choose ects: 15) |
15 | 15 | 15 | 15 | ||||||||||||||||||
R705LLS100 | Understanding the Sports Industry | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
R705LL115 | Taxation and Profitability of Sports Business | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
R705LL116 | Trends and Innovations in the Field of Sports | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
R705LL117 | Sports Service Design | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R700BE69 | Social Media as a Tool in Sports Marketing and Sales | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301DL111 | Corporate Social Responsibility in Sport Business | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VVLIIKU23-1001 |
Free-choice Electives
(Choose ects: 10) |
10 | |||||||||||||||||||||
VR705LL2OJ | Didactics of Water Exercise | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VR705LL8OJ | Physical Activity and Wellbeing in Cold | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VR705LL9OJ | Winter Sports | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VR705LL10OJ | Learning and Teaching Games | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
LUCVVLIIKU23-1001 |
Entrepreneurship, Basic Module
(Choose ects: 10) |
10 | |||||||||||||||||||||
YRIT1112 | From a Business Idea to Market | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YRIT1113 | Digitalization and Entrepreneurship | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YRIT1114 | Financial Management of a Small Company | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YRIT1115 | Starting and Developing the Business | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
TKILIIKU23-1001 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R700BE90 | Research and Development Competence | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
Total | 210 | 85 | 100 | 85 | 20 | 25 | 60 | 50 | 50 | 30 | 55 | 20 | 25 | 52.5 | 7.5 | 50 | 47.5 | 2.5 | 30 | 45 | 10 | 20 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Bachelor of Sports Studies, Competence
1. Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
English for Sports and Leisure Management |
Swedish |
Changing Working Life and Career Planning |
Practical Training 1 |
Practical Training 2 |
Practical Traning 3 |
Practical Training 4 |
Understanding the Sports Industry |
Learning and Teaching Games |
Research and Development Competence |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
10. Nature exercise skills
• Osaa hyödyntää pohjoista luontoa ihmisen monipuolisessa hyvinvoinnin tukemisessa |
Nature Exercise and Education |
Practical Traning 3 |
Applied Professional Competence |
Adventure Pedagogy |
Nature Based Tourism and Business Development |
Winters skills and Winter Expedition |
Physical Activity and Wellbeing in Cold |
Winter Sports |
11. Sports business expertise
• Osaa tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan perusperiaatteet urheilu- ja liikunta-alalla |
Sports Business and Entrepreneurship |
Responsible Coaching |
Practical Traning 3 |
Applied Professional Competence |
Nature Based Tourism and Business Development |
Understanding the Sports Industry |
Taxation and Profitability of Sports Business |
Trends and Innovations in the Field of Sports |
Sports Service Design |
Social Media as a Tool in Sports Marketing and Sales |
Corporate Social Responsibility in Sport Business |
From a Business Idea to Market |
Digitalization and Entrepreneurship |
Financial Management of a Small Company |
Starting and Developing the Business |
2. Operating in a workplace
The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field. |
English for Sports and Leisure Management |
Swedish |
Introduction to Project Activities |
Changing Working Life and Career Planning |
Responsible Coaching |
Physical Exercise Testing and Analysis |
Fitness Coaching |
Practical Training 1 |
Practical Training 2 |
Practical Traning 3 |
Practical Training 4 |
3. Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Start of University Studies |
Changing Working Life and Career Planning |
Fundamentals of Physical Education Pedagogy |
Exercise and Sports Psychology |
Responsible Coaching |
Physical Exercise Testing and Analysis |
Fitness Coaching |
Nutrition and Exercise |
Practical Training 1 |
Practical Training 2 |
Practical Traning 3 |
Development as a Sports Coach 2 |
Development as a Sports Coach 1 |
Sports Coaching |
Understanding the Sports Industry |
Corporate Social Responsibility in Sport Business |
Research and Development Competence |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
4. Sustainable development
The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society. |
Sports Business and Entrepreneurship |
Nature Exercise and Education |
Nature Based Tourism and Business Development |
Winters skills and Winter Expedition |
Corporate Social Responsibility in Sport Business |
5. Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
English for Sports and Leisure Management |
Swedish |
6. Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Introduction to Project Activities |
Changing Working Life and Career Planning |
Sports Business and Entrepreneurship |
Practical Training 4 |
Trends and Innovations in the Field of Sports |
From a Business Idea to Market |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
7. Physical education pedagogy
• Osaa liikunnan ohjaamisen ja opettamisen kannalta riittävät liikuntataidot ja yhdistää osaamiseensa tiedon sekä luovuuden. |
Fundamentals of Physical Education Pedagogy |
Exercise and Sports Psychology |
Nature Exercise and Education |
Introduction to Sports Coaching |
Responsible Coaching |
Skill Acquisition in Sports |
Fitness Coaching |
Nutrition and Exercise |
Health Exercise and Sports Medicine |
Practical Traning 3 |
Applied Professional Competence |
Sports Coaching |
Adventure Pedagogy |
Didactics of Water Exercise |
Physical Activity and Wellbeing in Cold |
Winter Sports |
Learning and Teaching Games |
8. Health exercise skills
• Hallitsee ihmisen kokonaisvaltaisen toimintakyvyn arvioinnin ja osaa soveltaa tietojaan käytännön työhön. |
Biomechanics |
Exercise Physiology |
Human Physiology |
Human Anatomy |
Fundamentals of Physical Education Pedagogy |
Exercise and Sports Psychology |
Introduction to Sports Coaching |
Physical Exercise Testing and Analysis |
Skill Acquisition in Sports |
Fitness Coaching |
Nutrition and Exercise |
Health Exercise and Sports Medicine |
Applied Professional Competence |
Didactics of Water Exercise |
9. Sports coaching expertise
• Tuntee kansallisen ja kansainvälisen kilpaurheilujärjestelmän ja sen organisoitumisen periaatteet |
Biomechanics |
Exercise Physiology |
Human Physiology |
Human Anatomy |
Fundamentals of Physical Education Pedagogy |
Exercise and Sports Psychology |
Introduction to Sports Coaching |
Physical Exercise Testing and Analysis |
Skill Acquisition in Sports |
Fitness Coaching |
Practical Traning 3 |
Applied Professional Competence |
Development as a Sports Coach 2 |
Development as a Sports Coach 1 |
Sports Coaching |
Didactics of Water Exercise |
Learning and Teaching Games |
Not grouped |
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
YDINLIIKU23-1001 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
155 |
AMKO006 | Start of University Studies | 5 |
R700BE45 | English for Sports and Leisure Management | 5 |
R700BE57 | Swedish | 5 |
R700BE58 | Introduction to Project Activities | 5 |
R700BE59 | Changing Working Life and Career Planning | 5 |
R705LL98 | Sports Business and Entrepreneurship | 5 |
MOD1LII2023 |
The Structure and Function of the Human Body
(Choose all ) |
20 |
R700BE51 | Biomechanics | 5 |
R700BE48 | Exercise Physiology | 5 |
R700BE44 | Human Physiology | 5 |
R700BE43 | Human Anatomy | 5 |
MOD2LII2023 |
Pedagogy in the Field of Sports
(Choose all ) |
20 |
R700BE42 | Fundamentals of Physical Education Pedagogy | 5 |
R700BE53 | Exercise and Sports Psychology | 5 |
R700BE52 | Nature Exercise and Education | 10 |
MOD3LII2023 |
Sport Coaching
(Choose all ) |
20 |
R700BE54 | Introduction to Sports Coaching | 5 |
R700BE41 | Responsible Coaching | 5 |
R700BE56 | Physical Exercise Testing and Analysis | 5 |
R700BE46 | Skill Acquisition in Sports | 5 |
MOD4LII2023 |
Exercise and Sport Counseling
(Choose all ) |
15 |
R700BE50 | Fitness Coaching | 5 |
R700BE47 | Nutrition and Exercise | 5 |
R700BE49 | Health Exercise and Sports Medicine | 5 |
AMMHARJLIIKU23-1001 |
Practical Training
(Choose all ) |
50 |
R700BE60 | Practical Training 1 | 15 |
R700BE61 | Practical Training 2 | 15 |
R700BE62 | Practical Traning 3 | 15 |
R700BE63 | Practical Training 4 | 5 |
PROLIIKU23-1001 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose (pcs) 0 ) |
35 - 45 |
VAIHSOLII2023 |
Applied Vocational Skills
(Choose ects: 10 ) |
0 - 10 |
R700BE64 | Applied Professional Competence | 10 |
R700BE501 | Development as a Sports Coach 2 | 5 - 10 |
R700BE500 | Development as a Sports Coach 1 | 5 - 10 |
VAIHLIIKU23-1001 |
Alternative profiling studies
(Choose ects: 15 ) |
15 |
R700BE66 | Sports Coaching | 15 |
GESUUNLIIKU23 |
Green Exercise Studies
(Choose ects: 15 ) |
15 |
R705GE100 | Adventure Pedagogy | 5 |
R705GE101 | Nature Based Tourism and Business Development | 5 |
R705GE103 | Winters skills and Winter Expedition | 5 |
LUSUUNLIIKU23-1001 |
Sport Business Studies
(Choose ects: 15 ) |
15 |
R705LLS100 | Understanding the Sports Industry | 5 |
R705LL115 | Taxation and Profitability of Sports Business | 5 |
R705LL116 | Trends and Innovations in the Field of Sports | 5 |
R705LL117 | Sports Service Design | 5 |
R700BE69 | Social Media as a Tool in Sports Marketing and Sales | 5 |
R301DL111 | Corporate Social Responsibility in Sport Business | 5 |
VVLIIKU23-1001 |
Free-choice Electives
(Choose ects: 10 ) |
10 |
VR705LL2OJ | Didactics of Water Exercise | 5 |
VR705LL8OJ | Physical Activity and Wellbeing in Cold | 5 |
VR705LL9OJ | Winter Sports | 5 |
VR705LL10OJ | Learning and Teaching Games | 5 |
LUCVVLIIKU23-1001 |
Entrepreneurship, Basic Module
(Choose ects: 10 ) |
10 |
YRIT1112 | From a Business Idea to Market | 5 |
YRIT1113 | Digitalization and Entrepreneurship | 5 |
YRIT1114 | Financial Management of a Small Company | 5 |
YRIT1115 | Starting and Developing the Business | 5 |
TKILIIKU23-1001 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 |
R700BE90 | Research and Development Competence | 5 |
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |