Liiketoiminnan pelillistäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: T42T193OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Ymmärrät pelillistämisen peruskäsitteitä, menetelmiä ja sen soveltamista liiketoimin. Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen
Sisältö
Aiemmin hankittua osaamista sovelletaan projektissa, jossa pelillistetään liiketoimintaan liittyvää toimintaa (esimerkiksi markkinointikampanja).
- Pellistämisen periaatteet, käytännöt ja menetelmät
- Toteutetaan jokin liiketoiminnan pelillistämisprojekti soveltamalla aikaisemmin opittuja ohjelmointitaitoja
- Sovelletaan projektinhallinnan teoriaa.
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmointi/ohjelmointitaitoja tai vähintään AR/VR-osaamista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä 1
Osaat suunnitella pelillistämistä hyödyntävän projektin
Tyydyttävä 2
Osaat toteuttaa pelillistämisen vaatimia osia osana projektitiimiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen ohjatusti
Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen itsenäisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa monipuolisen liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa
Toteutustavat
Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.