Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan pelillistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T193OJ-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 24.09.2023

Ajoitus

25.09.2023 - 15.10.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

1 - 50

Tutkinto-ohjelma

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Ani Ruusila

Vastuuhenkilö

Ani Ruusila

Opiskelijaryhmät

  • TA42T22K
    Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2022

Tavoitteet

Ymmärrät pelillistämisen peruskäsitteitä, menetelmiä ja sen soveltamista liiketoimin. Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen

Sisältö

Aiemmin hankittua osaamista sovelletaan projektissa, jossa pelillistetään liiketoimintaan liittyvää toimintaa (esimerkiksi markkinointikampanja).

- Pellistämisen periaatteet, käytännöt ja menetelmät
- Toteutetaan jokin liiketoiminnan pelillistämisprojekti soveltamalla aikaisemmin opittuja ohjelmointitaitoja
- Sovelletaan projektinhallinnan teoriaa.

Aika ja paikka

Toteutus monimuoto-opintoina Zoomissa ja Moodle-työtilassa 25.9. - 15.10.2023.

Oppimateriaalit

Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta

Opetusmenetelmät

Zoom-istunnot, päivisin klo 9.00 - 12.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Osaat suunnitella pelillistämistä hyödyntävän projektin

Tyydyttävä 2
Osaat toteuttaa pelillistämisen vaatimia osia osana projektitiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen ohjatusti

Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen itsenäisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa monipuolisen liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutuksen arviointisuunnitelma löytyy Moodle-työtilasta.

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmointi/ohjelmointitaitoja tai vähintään AR/VR-osaamista