Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: T42T190OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin.

Sisältö

- Pelimoottorin perusteet (Unity)
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää Olio-ohjelmoinnin osaamista (Esimerkiksi hyväksytyt suoritukset opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Tiedät mitä tarkoitetaan peliohjelmoinnilla ja tunnistat peliohjelmoinnissa tarvittavat välineet ja menetelmät

Tyydyttävä 2
Osaat muokata esimerkkien avulla yksinkertaisia pelin osia

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat toteuttaa annettujen määritysten mukaisen peliohjelman toiminnallisuuden.

Hyvä 4
Osaat toteuttaa yksinkertaisen pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin vaatimusten mukaisesti

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa


Toteutustavat

Tämä opintojakso voidaan toteuttaa monimuotoisesti tai verkossa. Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.

Suoritustavat

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Siirry alkuun