Peliohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: T42T190OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa 3D pelin pelimoottorin avulla. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR sovelluksiin.
Sisältö
- Pelimoottorin perusteet (Unity)
- 3D -grafiikka ja animaatio AR sovelluksissa
- Peliohjelmoinnin perusteet C# -kielellä
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää Olio-ohjelmoinnin osaamista (Esimerkiksi hyväksytyt suoritukset opintojaksoilta olio-ohjelmointi 1 ja 2)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä 1
Tiedät mitä tarkoitetaan peliohjelmoinnilla ja tunnistat peliohjelmoinnissa tarvittavat välineet ja menetelmät
Tyydyttävä 2
Osaat muokata esimerkkien avulla yksinkertaisia pelin osia
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osaat toteuttaa annettujen määritysten mukaisen peliohjelman toiminnallisuuden.
Hyvä 4
Osaat toteuttaa yksinkertaisen pelin annettujen määritysten ja esimerkkien perusteella
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa toimivan pelin vaatimusten mukaisesti
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit esitetään toteutussuunnitelmissa
Toteutustavat
Tämä opintojakso voidaan toteuttaa monimuotoisesti tai verkossa. Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.