Siirry suoraan sisältöön

Urheilijan kaksoisuraLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: A75L0001

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson jälkeen…
- tiedät omat vahvuudet ja kehittämisenkohteet urheilijana ja opiskelijana työelämän tarpeet huomioiden
- osaat arvioida kaksoisuran tuottamaa osaamista

KOMPETENSSIT: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen

Sisältö

Sisältö:
Tällä opintojaksolla opiskelija tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittämisenkohteitaan urheilijana ja opiskelijana.
Opiskelija tekee vahvuuksiensa ja kehittämisenkohteidensa tunnistamista erilaisten testien avulla sekä tutustuen VAHTO-materiaaliin.
Opiskelija laatii omista vahvuuksistaan ja kehittämisenkohteistaan kirjallisen raportin, jossa pohtii vahvuuksiaan kaksoisuralla.
Opiskelija arvioi myös raportin muodossa kaksoisurastaan kertynyttä osaamistaan.

Opiskelija kirjoittaa vuoden aikana kehittyneestä osaamisestaan ainakin seuraavilla osa-aluella:
1. Liiketoimintaosaaminen
2. Liikunta- ja urheiluosaaminen
3. Viestintä- ja brändäysosaaminen
4. Verkostoituminen ja kansainvälisyysosaaminen
5. Psyykkiset taidot ja elämänhallintaosaaminen

Käytä lähteinäsi:
olympiakomitea.kuvat.fi/i/9AyReFTYZtkMKqfrpwcgHUXjCsdW2v8P (lataa kuvat selaimessa)
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120727016

Kirjalliset toteutukset on myös mahdollista tehdä esim. videon muodossa tai muussa opiskelijan oppimista ja osaamista tukevassa muodossa. Näistä vaihtoehtoisista toteutustavoista voi keskustella opintojakson vastaavan opettajan kanssa ennen suoritusten aloittamista.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYVÄKSYTTY
Opiskelija tunnistaa ja nimeää omat vahvuudet ja kehittämisenkohteet huomioiden työelämän tarpeet
Opiskelija arvioi urheilun ja opiskelun yhteensovittamisessa kertynyttä osaamistaan havainnollistaen sitä omilla kokemuksillaan.
Opiskelija käyttää tuotoksissaan kirjallisia lähteitä ja viittaa aineistoon ammattikorkeakoulun määräämällä tavalla.

HYLÄTTY
Opiskelija ei nimeä omia vahvuuksiaan ja kehittämisenkohteitaan.
Opiskelija ei arvioi urheilemisen ja opiskelun yhteensovittamisesta kertynyttä osaamistaan käyttäen havainnollistavia esimerkkejä omista kokemuksistaan
Opiskelija ei käytä tuotoksissaan kirjallisia lähteitä.

Siirry alkuun