Siirry suoraan sisältöön

Projekti- ja verkostointitaito, saksa (CEFR B1)Laajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: TSAK0206V24

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija pystyy viestimään suullisesti ja kirjallisesti kansainvälisissä projekteissa (esim. yhteyden ottaminen, tapaamisen järjestäminen, projektin esitteleminen).

Opiskelija saavuttaa vähintään B1-tason kirjallisen ja suullisen taidon eurooppalaisen viitekehyksen kuusiportaisen taitotasoasteikon mukaan.

Sisältö

Sisällöllisesti kurssi jakaantuu kahteen osaan: suullinen taito ja kirjallinen taito. Kurssin aikana jokainen osallistuja suunnittelee oman pääaineeseensa liittyvän yhteistyöprojektin. Tämä projekti toimii viitekehyksenä omille kirjoitustehtäville ja suullisille puheenvuoroille. Suullisia harjoituksia tehdään pareittain ja pienryhmissä. Luetaan ja kirjoitetaan mallin mukaan lyhyitä asiaan liittyviä asiakirjoja. Tutustutaan teksteihin ja eri materiaaleihin ja suoritetaan niihin liittyviä tehtäviä. Kurssilla tuotetut tekstit korvaavat loppukokeen.

Esitietovaatimukset

Lukion oppimäärä tai vastaavat opinnot.
Jos opiskelija ei ole varma lähtötasonsa riittävyydestä, hänellä on mahdollisuus korottaa omaa lähtötasoaan suorittamalla saksan kielen vapaaehtoiset kielikurssit Saksa 1-4. Opiskelija voi myös ottaa yhteyttä opettajaan, joka arvioi tarvittaessa opiskelijan kielitason. Saksan kieliopin kertaus -kurssi tarjoaa myös mahdollisuuden aktivoida vanhentunutta kielitaitoa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arvioinnin perusteet: Aktiivinen osallistuminen (läsnäolo 80%), kirjoitustehtävät.

Oppimateriaalit

Opettajan omia materiaaleja.


Lisätiedot

Kurssi suoritetaan yleensä Saksan tekstin ymmärtäminen -kurssin jälkeen. Tästä voi poiketa, mikäli katsoo aktiivisen kielitaidon riittävän. Peruskurssit Saksa 1-4 tarjoavat mahdollisuuden rakentaa riittävä kielitaito yhden lukuvuoden aikana. Kielitaitoa voi myös aktivoida Saksan kieliopin kertaus -kurssilla.

Toteutustavat

Suullisia ja kirjallisia harjoituksia 24 t.

Suoritustavat

Säännöllinen läsnäolo (80%) ja aktiivinen osallistuminen harjoituksiin.
Kirjoitustehtävät.

Siirry alkuun