Siirry suoraan sisältöön

PeliliiketoimintaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: R504TL300

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan

Sisältö

Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi

Esitietovaatimukset

Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään

Siirry alkuun