Siirry suoraan sisältöön

Ideasta markkinoilleLaajuus (5 op)

Tunnus: YRIT1112

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa megatrendejä ja heikkoja signaaleja sekä osaa hyödyntää niitä ideoinnin lähtökohtana. Opiskelija tunnistaa potentiaalisia asiakkuuksia ja tiedostaa asiakkaan/loppukäyttäjän tarpeet. Opiskelija osaa ideoida ja kehittää asiakas/loppukäyttäjälähtöisiä tuotteita ja palveluja sekä käyttää innovointityökaluja ideoinnissa. Opiskelija tiedostaa markkinoinnin ja myynnin merkityksen liiketoiminnassa sekä osaa suunnitella markkinoinnin ja myynnin tuotteelle/palvelulle. Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalista mediaa tuotteen/palvelun markkinoinnissa.

Sisältö

- Ideointi ja innovaatiotyökalut
- Potentiaaliset asiakkuudet ja asiakkaan/loppukäyttäjän tarpeet
- Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet
- Markkinoinnin ja myynnin merkitys liiketoiminnassa
- Markkinoinnin ja myynnin suunnitelma tuotteelle/palvelulle
- Sosiaalinen media palvelun/tuotteen markkinoinnissa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Oppimateriaalit

Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2011). Markkinointi 3.0: tuotteista asiakkaisiin ja ihmiskeskeisyyteen. (e-kirja)
Opintojaksolla erikseen sovittava kirjallisuus ja/tai muu materiaali