Skip to main content

Physiotherapy in Mental Health; Children and AdolescentsLaajuus (2 cr)

Course unit code: PFF26

General information


Credits
2 cr

Objective

Oppija muodostaa käsityksen lasten ja nuorten psykofyysisen fysioterapian asiakasryhmistä ja terapiaprosessista.
Oppija osaa tutkia ja havainnoida kuntoutujia.
Oppija saa keinoja itsesäätelyn ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen ja tunnistaa perheen kanssa työskentelyn merkityksen sekä toimintaympäristöyhteistyön erityispiirteitä.
Oppija tutustuu lasten ja nuorten psykofyysisessä fysioterapiassa käytettyihin keinoihin ja käytännön harjoitteisiin sekä yleisimmin käytettyihin lomakkeisiin.

Content

Syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren tutkiminen ja havainnointi, terapiaprosessit, itsesäätelyn ja vuorovaikutuksen tukemisen keinot ja perheen kanssa työskentelyn merkitys, toimintaympäristöyhteistyön erityispiirteet.
Lasten ja nuorten fysioterapiassa yleisimmin käytettyjen lomakkeiden, käytännön keinojen ja harjoitteiden hyödyntäminen.

Assessment criteria, approved/failed

Osaamisen arviointi tapahtuu lähipäivien yhteydessä osoitettavilla osaamisen näytöillä ja / tai annettujen tehtävien hyväksytyllä suorittamisella. Arviointi tapahtuu asteikolla hyväksytty/hylätty.
Hyväksytty:
Oppija osaa syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren havainnoinnin ja keskeisen tutkimisen. Oppija tuntee syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren terapiaprosessin.
Oppija osaa hyödyntää työssään yleisimmin käytettyjä lomakkeita, käytännön keinoja ja harjoitteita.
Hylätty:
Oppijalla on huomattavia puutteita syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren havainnoinnissa ja tutkimisessa.
Oppijalla on isoja haasteita syömishäiriökuntoutujan, ahdistuneen, itsesäätelyltään- tai vuorovaikutukseltaan rajoittuneen, neuroepätyypillisen lapsen ja nuoren terapiaprosessin hahmottamisessa.
Oppija ei osaa hyödyntää työssään yleisimmin käytettyjä lomakkeita, käytännön keinoja ja harjoitteita.
Oppija ei ole tehnyt annettuja välitehtäviä.
Oppija ei ole osallistunut koulutuspäiviin tai korvannut poissaoloa oppimistehtävällä.

Materials

Kouluttajan osoittama kirjallisuus.


Accomplishment methods

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, reflektointi ja oppimistehtävä.

Go back to top of page