Hyvinvointioikeus SOTE-aloillaLaajuus (5 op)
Tunnus: YAMK211
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opiskelija hahmottaa SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä. Opiskelija ymmärtää säädösten vaikutuksia SOTE-alan toimintaan.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: työelämässä toimiminen; eettisyys
Sisältö
Hyvinvointioikeus SOTE-alalla
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
Opiskelija
- ymmärtää SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- ymmärtää säädösten vaikutuksia ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- tiedostaa normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen merkityksen SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
Opiskelija
- huomioi SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- huomioi säädösten vaikutuksia ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- huomioi normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen merkityksen SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää työtään huomioiden SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- soveltaa ja kehittää työtään huomioiden säädösten vaikutukset ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- hyödyntää työssään innovatiivisesti normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen mahdollisuuksia SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 21.01.2024
Ajoitus
18.04.2024 - 19.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Opettaja
- Maria Kasanen
- Leena Viinamäki
Opiskelijaryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
Tavoitteet
Opiskelija hahmottaa SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä. Opiskelija ymmärtää säädösten vaikutuksia SOTE-alan toimintaan.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: työelämässä toimiminen; eettisyys
Sisältö
Hyvinvointioikeus SOTE-alalla
Aika ja paikka
Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti Zoom-verkkoympäristössä 18.-19.4.2024 klo 8.30-16.00.
Oppimateriaalit
Luennoilla jaetaan relevanttia referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaalia.
Opetusmenetelmät
Teemaan orientoivia Zoom-luentoja, itsenäistä opiskelua.
Luennoille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson integrointi oppimisprojektiin: Opiskelija hahmottaa SOTE-alan ammatilliseen toimintaan ja toimintaympäristöön kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Opiskelija ymmärtää säädösten vaikutuksia ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen SOTE-alalla. Opiskelija tiedostaa normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen merkityksen SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
Opiskelija
- ymmärtää SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- ymmärtää säädösten vaikutuksia ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- tiedostaa normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen merkityksen SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
Opiskelija
- huomioi SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- huomioi säädösten vaikutuksia ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- huomioi normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen merkityksen SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää työtään huomioiden SOTE-alan ammatilliseen toimintaan kytkeytyviä oikeudellisia kysymyksiä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- soveltaa ja kehittää työtään huomioiden säädösten vaikutukset ammatilliseen toimintaan, johtamiseen ja kehittämiseen
- hyödyntää työssään innovatiivisesti normiperustaisen strategisen johtamisen ja kehittämisen mahdollisuuksia SOTE-alalla tutkimusavusteisessa kehittämistoiminnassa