Skip to main content

Bachelor of Health Care, Public Health Nurse (blended studies), Rovaniemi, Autumn 2023: RA72T23S Terveydenhoitajakoulutus, Rovaniemi, Syksy 2023

Code: RA72T23S

Degree title
Bachelor of Health Care
Credits
240 ects
Duration
4 years (240 cr)
Start semester
Autumn 2023
Teaching language
Finnish

Descriptions

SUORITETTAVA TUTKINTO Terveydenhoitaja (AMK) 240 op

Terveydenhoitaja on hoitotyön ja erityisesti terveydenhoitajatyön, terveyden edistämisen ja kansanterveystyön asiantuntija. Terveydenhoitajalla on vahvat kliiniset perustiedot ja –taidot sekä hyvät vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Osaaminen perustuu näyttöön. Terveydenhoitajatyön keskiössä on yksilöiden, perheiden, työ- ja muiden yhteisöjen, väestön ja ympäristön terveyden edellytyksiä tukeva ja luova sekä sairauksia ennaltaehkäisevä toiminta. Terveydenhoitaja vahvistaa asiakkaiden voimavaroja, itsehoitoa ja kykyä elää terveellisesti. Työ edellyttää kykyä ja rohkeutta puuttua varhain asiakkaan tilanteeseen elämänkulun eri vaiheissa. Asiantuntijuudessa korostuu kriittinen ajattelu, itsenäinen päätöksenteko ja vastuullisuus.

Terveydenhoitajakoulutuksessa opiskellaan sairaanhoitajaksi (AMK) ja terveydenhoitajaksi (AMK). Lapin ammattikorkeakoulun terveydenhoitajakoulutuksessa painottuu etä- ja digipalveluihin ja palveluohjaamiseen liittyvä erikoisosaaminen. Painotukset konkretisoivat Lapin korkeakoulukonsernin profiilin mukaisia strategisia valintoja, joista erityisesti Tulevaisuuden palvelut ja etäisyyksien hallinta ohjaa sairaanhoitajakoulutuksen osaamistavoitteita, sisältöjä ja opiskelijoiden oppimista tukevia menetelmiä. Opetussuunnitelmassa läpileikkaavia teemoja ovat etäpalvelut, digitalisaatio, luontoperustaiset menetelmät (Green Care) ja kansainvälisyys. Koulutuksessa saadaan valmiuksia myös alan liiketoimintaosaamiseen ja yrittäjyyteen.


TUTKINNON RAKENNE

Opintojen rakenne

Opintojen rakenteesta säädetään ammattikorkeakoulusta annetussa asetuksessa (1129/2014) ja terveydenhoitajakoulutuksessa (240 op) rakenne on:

1) perus- ja ammattiopinnot 130 op, sisältäen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiomenetelmät 5 op
2) vapaasti valittavat opinnot 5 op
3) ammattitaitoa edistävä harjoittelu 105 op, sisältäen opinnäytetyön 15 op

Perus- ja ammattiopintojen tavoitteena on laaja-alaiset käytännölliset perustiedot ja -taidot sekä teoreettiset perusteet toimia työelämässä terveydenhoitotyön asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä sekä saada edellytykset oman ammattitaidon kehittämiseen ja jatkuvaan oppimiseen. Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää ammatillista osaamista. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää ohjatusti erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelupaikkoja voivat olla esimerkiksi neuvolat, sairaalat, koulu- ja opiskeluterveydenhuolto, avosairaanhoidon vastaanotto, yksityinen sektori, poliklinikat, järjestöt ja kotihoito.

Opetussuunnitelman rakenne

Lapin ammattikorkeakoulussa terveydenhoitajakoulutuksen opetussuunnitelma rakentuu kahdeksalle lukukaudelle ajoittuvista opintojaksoista, jotka kohdentuvat ydinosaamiseen, profiloivaan osaamiseen ja tutkimus- ja kehittämisosaamiseen. Tavoiteltava osaaminen on kuvattu opintojaksojen osaamistavoitteissa.

Ydinosaaminen on se osaaminen, joka sisältyy yleissairaanhoitajan osaamisvaatimuksiin ja sisältöihin
(https://blogi.savonia.fi/ylesharviointi/2019/01/31/yleissairaanhoitajan-180-op-osaamisvaatimuslauseet-ja-sisallot-julkaistu/). Englannin kieliopinnot on opetussuunnitelmassa integroitu yhteen ydinosaamisen opintojaksoon, jossa ammattiin liittyvää englannin kielen osaamista kehitetään ja suullista ja kirjallista kielitaitoa arvioidaan. Vastaavalla tavalla Ruotsin kieliopinnot on opetussuunnitelmassa integroitu yhteen ydinosaamisen opintojaksoon, jossa ammattiin liittyvää ruotsin kielen osaamista kehitetään ja suullista ja kirjallista kielitaitoa arvioidaan. Suomen kielen viestintäosaaminen kehittyy koko koulutuksen ajan ja sitä arvioidaan vuosittain eri opintojaksoissa.

Profiloivaa osaamista opiskelija saavuttaa viimeisen lukuvuoden aikana tapahtuvilla terveydenhoitotyön opinnoilla (60 op), joihin sisältyy etä- ja digipalveluja sekä palveluohjausta. Profiloivaa osaamista voi täydentää myös valitsemalla vapaasti opintoja (5 op) muilta koulutusaloilta, Lapin yliopiston tarjonnasta sekä muiden korkeakoulujen tarjonnasta tai osallistumalla Lapin ammattikorkeakoulun hankkeisiin ja innovaatiotoimintaan.

Tutkimus- ja kehittämisosaamiseen sisältyy tutkimus- ja kehittämisopintoja 5 op ja opinnäytetyö 15 op. Ammattitaitoa edistävä harjoittelu toteutuu terveydenhoitajan tutkinnossa 105 opintopisteen laajuisena, joka jakaantuu: ydinosaamiseen, profiloivaan osaamiseen ja opinnäytetyöhön. Opinnäytetyö on käytännönläheinen ja aito työelämän kehittämistehtävä.

Opetussuunnitelma perustuu työelämän edellyttämiin osaamisalueisiin eli kompetensseihin, jotka jakautuvat valtakunnallisesti määriteltyihin sairaanhoitaja-/terveydenhoitajakoulutuksen kompetensseihin ja Lapin AMKin yhteisiin AMK-tutkinnon kompetensseihin. Terveydenhoitajakoulutuksen kompetenssit ovat:

- Ammatillisuus ja eettisyys
- Asiakaslähtöisyys
- Kommunikointi ja moniammatillisuus
- Terveyden edistäminen
- Johtaminen ja työntekijyysosaaminen
- Informaatioteknologia ja kirjaaminen
- Ohjaus- ja opetusosaaminen sekä omahoidon tukeminen
- Kliininen hoitotyö
- Näyttöön perustuva toiminta, tutkimustiedon hyödyntäminen ja päätöksenteko
- Yrittäjyys ja kehittäminen
- Laadun varmistus
- Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Potilas- ja asiakasturvallisuus
- Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö
- Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitajatyö
- Terveellisen ja turvallisen ympäristön edistäminen
- Yhteiskunnallinen terveydenhoitajatyö
- Terveydenhoitajatyön johtaminen ja kehittäminen

Lapin AMKn yhteiset kompetenssit Oppimisen taidot, Eettinen osaaminen ja vastuullisuus, Työyhteisöosaaminen, Innovaatio-osaaminen ja Kansainvälistymisosaaminen integroituvat terveydenhoitajakoulutuksen kompetensseihin ja niiden arviointi toteutuu koulutuskohtaisten kompetenssien arvioinnin yhteydessä. Opiskelijan oppimisprosessi on tehty opetussuunnitelmassa näkyväksi lukuvuositeemojen ja niistä johdettujen lukukausiteemojen avulla. Opiskelija etenee 1. lukuvuoden hoitotyön perehtyjästä 2. lukuvuoden hoitotyön harjaantujaksi ja 3. lukuvuoden hoitotyön soveltajan kautta 4. lukuvuoden terveydenhoitajatyön kehittäjäksi, jolloin opiskelija on saavuttanut työelämän ja terveydenhoitajakoulutuksen osaamisalueet.

OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA ARVIOINTI

Opetussuunnitelma on osaamisperustainen ja työelämä ja elinkeinot ovat läsnä oppimisessa. Opiskelu ja ohjaus tapahtuvat joustavasti kampuksella, erilaisissa verkko- ja simulaatioympäristöissä sekä käytännön harjoitteluissa. Aikaisempien opintojen tai työkokemuksen kautta saavutettu osaaminen voidaan tunnistaa erilaisin osaamisen näytöin. Työn opinnollistaminen on vaihtoehtoinen tapa opiskella. Siinä tutkinnossa edellytettävää osaamista hankitaan tekemällä työtä ja se voidaan hyväksilukea opintoihin. Kansainvälisyys toteutuu eri muodoin, kuten vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä, opiskeluna ja harjoitteluna ulkomailla sekä erilaisin seminaarein.

Oppimista ohjataan kehittävän arvioinnin menetelmin, joihin osallistuvat opiskelijat, opettajat ja työelämä. Kehittävä arviointi sisältää oppimisprosessin ja osaamisen arvioinnin. Oppimisprosessin arvioinnissa opintojakson tasolla keskeisiä menetelmiä ovat itsearviointi ja palaute. Arvioinnin perustana ovat kyseisen opintojakson osaamistavoitteet ja apuna arviointikriteerit, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Osaamisen arvioinnissa hyödynnetään mm. kansallisen ohjeistuksen mukaisia yleSHarviointi-hankkeessa kehitettyjä ja testattuja sairaanhoitajan kliinisen ydinosaamisen arviointimenetelmiä ja valtakunnallista koetta.

Terveydenhoitajakoulutuksen opintoja tai niiden osia voi hyödyntää henkilökohtaisiin opintopolkuihin, jatkuvaan oppimiseen, työelämässä olevien osaamisen kehittämiseen sekä erilaisiin polku- ja väyläopintoihin. AMK- tutkinto antaa jatko-opintokelpoisuuden kahden vuoden työkokemuksen jälkeen ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon (YAMK) suorittamiseen. Opintoja voi jatkaa myös yliopistojen maisterikoulutuksissa koti- tai ulkomailla.

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2023-2024 2024-2025 2025-2026 2026-2027 Autumn 2023 Spring 2024 Autumn 2024 Spring 2025 Autumn 2025 Spring 2026 Autumn 2026 Spring 2027 1. / 2023 2. / 2024 3. / 2024 1. / 2024 2. / 2025 3. / 2025 1. / 2025 2. / 2026 3. / 2026 1. / 2026 2. / 2027 3. / 2027
RA72T23S-YDITHR
CORE COMPETENCE

(Choose all )

155
AMKO006 Start of University Studies 5 5 5 5
R702HL68 Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing 5 5 5 5
HYVO1OJ Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments 5 5 5 5
RA72T23S-R702HL21OK-1006
Professional Interaction and Ethics in Nursing

(Choose all )

10
R702HL63 Professional Interaction and Ethics 5 5 5 2.5 2.5
R702HL61 Svenska för hälso- och sjukvården 5 5 5 2.5 2.5
RUOTSIK Swedish Written Language 0
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
RA72T23S-R702HL22OK-1006
Health Promotion Methods and Nursing Interventions

(Choose all )

20
R702HL64 Health Promotion Methods and Nursing Interventions 10 10 10 10
R702HL58 Competency in the Fundamentals of Medication, Drug Dosage Calculation, and Pharmacology 5 5 5 2.5 2.5
R702HL62 English for Nursing and Health Care 5 5 5 5
R702HL31OJ Guided Practice in Social and in Health Care Environments 10 10 10 5 5
R702HL51 Guided practice in transforming health care environments I 5 5 5 5
R702HL23OJ Decision Making Process in Clinical Nursing 10 10 10 10
R702HL24OJ Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing 10 10 10 10
R702HL53 Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine 8 8 8 4 4
R702HL54 Guided Practice in Surgical Nursing 8 8 8 4 4
R702HL25OJ Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing 5 5 5 5
R702HL55 Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing 8 8 8 4 4
R702HL52 Guided practice in transforming health care environments II 5 5 5 5
R702HL26OJ Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care 5 5 5 5
R702HL29OJ Nursing in Emergency and Outpatient Services 5 5 5 2.5 2.5
R702HL56 Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing 8 8 8 4 4
R702HL27OJ Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People 10 10 10 10
R702HL57 Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care 8 8 8 4 4
HYVO4OJ Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care 5 5 5 2.5 2.5
RA72T23S-PROTHR
PROFILING COMPETENCE

(Choose all )

65
R702TL11OJ Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children 15 15 15 15
R702TL21OJ Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children 15 15 15 15
R702TL12OJ Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment 10 10 10 5 5
R702TL22OJ Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children 15 15 15 7.5 7.5
R702TL13OJ Development task in Public Health Nursing 5 5 5 2.5 2.5
AMKO018 Assessment of Nurse's Core Competences (180 ECTS) 0
RA72T23S-RA72T21S-VAPVALSHR
Vapaasti valittavat

(Choose ects: 5)

5
RA72T23S-RA72T21S-PROSHR-LUCYRT
Entrepreneurship, Basic Module

(Choose ects: 25)

0 - 25
YRIT1111 Opportunities for Entrepreneurship 5
YRIT1112 From a Business Idea to Market 5
YRIT1113 Digitalization and Entrepreneurship 5
YRIT1114 Financial Management of a Small Company 5
YRIT1115 Starting and Developing the Business 5
RA72T23S-TUTTHR
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
HYVO2OJ Research, Development and Innovation Competence 5 5 5 2.5 2.5
RA72T23S-R702HL41OK-1006
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 2.5 2.5
Total 240 55 59 61 60 30 25 30 29 30 31 30 30 30 12.5 12.5 30 14.5 14.5 30 15.5 15.5 30 15 15

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Certificate structure

Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..

Professional studies
Professional Interaction and Ethics
Svenska för hälso- och sjukvården
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
Competency in the Fundamentals of Medication, Drug Dosage Calculation, and Pharmacology
English for Nursing and Health Care
Decision Making Process in Clinical Nursing
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care
Nursing in Emergency and Outpatient Services
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care
Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Development task in Public Health Nursing
Research, Development and Innovation Competence
Professional Training
Guided Practice in Social and in Health Care Environments
Guided practice in transforming health care environments I
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Assessment of Nurse's Core Competences (180 ECTS)
Bachelor's Thesis
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Basic studies
Start of University Studies
Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing
Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments
Free-choice electives

No attached course units

Not grouped
Swedish Written Language
Swedish Oral Skills
Opportunities for Entrepreneurship
From a Business Idea to Market
Digitalization and Entrepreneurship
Financial Management of a Small Company
Starting and Developing the Business

Terveydenhoitajakoulutuksen kompetenssit 2020 alkaen

Professialisim and ethics
Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing
Professional Interaction and Ethics
Svenska för hälso- och sjukvården
Decision Making Process in Clinical Nursing
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care
Client-centred care
Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing
Professional Interaction and Ethics
Svenska för hälso- och sjukvården
English for Nursing and Health Care
Guided Practice in Social and in Health Care Environments
Decision Making Process in Clinical Nursing
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Information technology and documentation
Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Research, Development and Innovation Competence
Leadership and professional co-operation skills of the employee
Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care
Clinical nursing
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
Competency in the Fundamentals of Medication, Drug Dosage Calculation, and Pharmacology
Guided Practice in Social and in Health Care Environments
Guided practice in transforming health care environments I
Decision Making Process in Clinical Nursing
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care
Nursing in Emergency and Outpatient Services
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Communication and multi-professionalism
Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments
Professional Interaction and Ethics
Svenska för hälso- och sjukvården
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
English for Nursing and Health Care
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Quality management
Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care
Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Development task in Public Health Nursing
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Evidence-based practice, utilization of research knowledge and decision-making
Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing
Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
English for Nursing and Health Care
Decision Making Process in Clinical Nursing
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Nursing in Emergency and Outpatient Services
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Research, Development and Innovation Competence
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Guidance and education competence and supporting self-care
Svenska för hälso- och sjukvården
Competency in the Fundamentals of Medication, Drug Dosage Calculation, and Pharmacology
English for Nursing and Health Care
Guided Practice in Social and in Health Care Environments
Guided practice in transforming health care environments I
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care
Nursing in Emergency and Outpatient Services
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Patient and client safety
Professional Interaction and Ethics
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
Guided practice in transforming health care environments I
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Service system of health care and social welfare services
Guided practice in transforming health care environments I
Guided practice in transforming health care environments II
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Terveellisen ja turvallisen ympäristön edistäminen
Guided practice in transforming health care environments I
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Health promotion
Health Promotion Methods and Nursing Interventions
Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing
Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine
Guided Practice in Surgical Nursing
Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing
Guided practice in transforming health care environments II
Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care
Nursing in Emergency and Outpatient Services
Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing
Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People
Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care
Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Development task in Public Health Nursing
Terveydenhoitajatyön johtaminen ja kehittäminen
Development task in Public Health Nursing
Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö
Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Yhteiskunnallinen terveydenhoitajatyö
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Development task in Public Health Nursing
Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitajatyö
Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children
Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children
Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment
Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children
Entrepreneurship and development
Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care
Research, Development and Innovation Competence
Not grouped
Start of University Studies
Swedish Written Language
Swedish Oral Skills
Assessment of Nurse's Core Competences (180 ECTS)
Opportunities for Entrepreneurship
From a Business Idea to Market
Digitalization and Entrepreneurship
Financial Management of a Small Company
Starting and Developing the Business

Code Name Credits (cr)
RA72T23S-YDITHR
CORE COMPETENCE

(Choose all )

155
AMKO006 Start of University Studies 5
R702HL68 Academic Study Skills and Fundamentals of Nursing 5
HYVO1OJ Competence in Service Structures of Sports, Social and Health Care Environments 5
RA72T23S-R702HL21OK-1006
Professional Interaction and Ethics in Nursing

(Choose all )

10
R702HL63 Professional Interaction and Ethics 5
R702HL61 Svenska för hälso- och sjukvården 5
RUOTSIK Swedish Written Language 0
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
RA72T23S-R702HL22OK-1006
Health Promotion Methods and Nursing Interventions

(Choose all )

20
R702HL64 Health Promotion Methods and Nursing Interventions 10
R702HL58 Competency in the Fundamentals of Medication, Drug Dosage Calculation, and Pharmacology 5
R702HL62 English for Nursing and Health Care 5
R702HL31OJ Guided Practice in Social and in Health Care Environments 10
R702HL51 Guided practice in transforming health care environments I 5
R702HL23OJ Decision Making Process in Clinical Nursing 10
R702HL24OJ Clinical Competence in Medical and Surgical Nursing 10
R702HL53 Guided Prcatice in Medical Nursing and Internal Medicine 8
R702HL54 Guided Practice in Surgical Nursing 8
R702HL25OJ Health Promotion in Mental Health and Substance Abuse Nursing 5
R702HL55 Guided Practice in Mental Health and Substance Abuse Nursing 8
R702HL52 Guided practice in transforming health care environments II 5
R702HL26OJ Supporting and Promoting the Wellbeing of Children, Young People and Family in Nursing Care 5
R702HL29OJ Nursing in Emergency and Outpatient Services 5
R702HL56 Guided Practice in Promoting Family Health and Emergency and Outpatient Services Nursing 8
R702HL27OJ Supporting Health and Functional Capacity of Elderly People 10
R702HL57 Guided Practice in General Practice Nursing and Home Care 8
HYVO4OJ Leadership and Entrepreneurship in Sports, Social and Health Care 5
RA72T23S-PROTHR
PROFILING COMPETENCE

(Choose all )

65
R702TL11OJ Public Health Nursing with Expectant Families, Families with Children, Young People, and School Children 15
R702TL21OJ Guided Public Health Nursing Practice with Expectant Families and Families with Children 15
R702TL12OJ Promoting the Health of Adults, Communities and the Environment 10
R702TL22OJ Guided Practice in Health promotion of Adults, Young people and School Children 15
R702TL13OJ Development task in Public Health Nursing 5
AMKO018 Assessment of Nurse's Core Competences (180 ECTS) 0
RA72T23S-RA72T21S-VAPVALSHR
Vapaasti valittavat

(Choose ects: 5 )

5
RA72T23S-RA72T21S-PROSHR-LUCYRT
Entrepreneurship, Basic Module

(Choose ects: 25 )

0 - 25
YRIT1111 Opportunities for Entrepreneurship 5
YRIT1112 From a Business Idea to Market 5
YRIT1113 Digitalization and Entrepreneurship 5
YRIT1114 Financial Management of a Small Company 5
YRIT1115 Starting and Developing the Business 5
RA72T23S-TUTTHR
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
HYVO2OJ Research, Development and Innovation Competence 5
RA72T23S-R702HL41OK-1006
Bachelor's Thesis

(Choose all )

15
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5
Go back to top of page