Skip to main content

Mental health, Addiction and Substance Abuse Nursing IILaajuus (5 cr)

Course unit code: A72H0040

General information


Credits
5 cr
Institution
Peppi

Objective

Ymmärrät erilaisia mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyön viitekehyksiä.
Ymmärrät ja tunnistat ihmissuhteiden merkityksen elämänkaaren eri vaiheissa.
Hallitset kulttuurisensitiivistä ja yhdenvertaista kohtaamista mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyössä.
Tiedät ja osaat perustellen käyttää erilaisia terapeuttisia lähestymistapoja.

Content

-Erilaiset viitekehykset mm. toipumisorientaatio ja kuntouttava lähestymistapa mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyön palvelujen tuottamisessa.
-Kiintymyssuhteen heijastuminen eri ihmissuhteisiin elämänkaaren eri vaiheissa
-Kulttuurisensitiivisyys mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyössä
-Erilaiset terapeuttiset lähestymistavat

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedät erilaisia mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyötä ohjaavia viitekehyksiä.
Tiedät ihmissuhteiden merkityksen mielenterveydelle.
Tiedät kulttuurisensitiivisen ja yhdenvertaisen kohtaamisen merkityksen mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyössä.
Tiedät erilaisia terapeuttisia lähestymistapoja.

Hylätty:
Opiskelija ei saavuta 1 tason arviointia.

Assessment criteria, good (3)

Tiedät ja tunnistat erilaisia mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyötä ohjaavia viitekehyksiä.
Tiedät ja tunnistat ihmissuhteiden merkityksen mielenterveydelle.
Tiedät ja tunnistat kulttuurisensitiivisen ja yhdenvertaisen kohtaamisen merkityksen mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyössä.
Tiedät ja ymmärrät erilaisia terapeuttisia lähestymistapoja.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat hyödyntää erilaisia mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyötä ohjaavia viitekehyksiä.
Tunnistat ja ymmärrät ihmissuhteiden merkityksen mielenterveydelle.
Ymmärrät kulttuurisensitiivisen ja yhdenvertaisen kohtaamisen merkityksen mielenterveys- ja riippuvuuksien hoitotyössä.
Ymmärrät ja osaat arvioida erilaisia terapeuttisia lähestymistapoja.

Go back to top of page