Natural Products Business DevelopmentLaajuus (10 cr)
Course unit code: R601ML130
General information
- Credits
- 10 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Peppi
Objective
Opiskelija
- Tunnistaa alan kasvumahdollisuudet ja osaa vertailla kansainvälistä vientiä ja kotimaanmarkkinoita
- Omaa reaaliaikaisen tietämyksen toimialan markkinoista ja trendeistä sekä osaa ennakoida tulevaisuuteen
- Tuntee arvoketjun muodostumisen ja osaa verkostoitua
- Ymmärtää yksinoikeuden suojan, sopimusoikeus ja sopimusvalmistus menettelyn
- Osaa kehittää luonnontuotteista uudenlaista liiketoimintaa kannattavasti.
Content
Vientitoiminnot ja kotimaanmarkkinat
Tulevaisuuden markkinat ja trendikatsaus
Arvoketju
Verkosto-, sidosryhmä- ja asiantuntijayhteistyötoiminta
Sopimusvalmistus ja sopimusoikeus
Patentit
Kannattavuuslaskelmat
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
Ymmärtää kotimaanmarkkinoiden ja viennin eron sekä alan kasvumahdollisuudet. Kannattavan liiketoiminnan tunnistamisessa, kannattavuuslaskelmissa ja arvoketjun kokonaisuuden osaamisessa puutteita. Kehitettävää verkosto-, sidosryhmä- ja asiantuntijayhteistyössä.
Assessment criteria, good (3)
3-4
Osaa vertailla kotimaanmarkkinoita ja viennin mahdollisuuksia tunnistaen alan kasvupotentiaalin. Ymmärtää arvoketjukokonaisuuden ja taitaa yhteistyökuviot. Osaa soveltaa kannattavaa liiketoimintaosaamista luonnontuotteisiin.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Tietää luonnontuotteiden kotimaanmarkkinat ja vientitoiminnot ja osaa ennakoida tulevaisuutta. Hallitsee luonnontuotteiden arvoketjun ja osaa toimia alan verkostoissa asiantuntija- sekä sidosryhmissä. Kehittää luonnontuotteista innovatiivisesti uudenlaista liiketoimintaa kannattavasti.