English for Forestry EngineersLaajuus (5 op)
Tunnus: R604ML100
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Vastuuhenkilö
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.
Sisältö
Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 01.10.2023
Ajoitus
02.10.2023 - 17.12.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Metsätalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö
Ulla Lajunen-Tuokko
Opiskelijaryhmät
-
RA64M22KMetsätalousinsinöörikoulutus (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, kevät 2022
Tavoitteet
Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.
Sisältö
Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto
Aika ja paikka
Syksy 2023
Opetusmenetelmät
Etäopetus Zoom, lähiopetus
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 0-5
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen
Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 26.09.2022
Ajoitus
03.10.2022 - 30.11.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
4 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 50
Tutkinto-ohjelma
- Metsätalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Lajunen-Tuokko
Vastuuhenkilö
Ulla Lajunen-Tuokko
Opiskelijaryhmät
-
RA64M21KMetsätalousinsinöörikoulutus, Rovaniemi, kevät 2021
Tavoitteet
Opiskelija
- Osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti englanniksi metsäalan sanastoa hyödyntäen
- Osaa laatia työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy suullisesta työpaikkahaastattelusta.
Sisältö
Englanninkielinen suullinen ja kirjallinen viestintä
Metsäalan englanninkielinen sanasto
Aika ja paikka
Syksy 2022
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1
Opiskelija tuntee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
2
Opiskelija tuntee ja hallitsee joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käyttää niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
4
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää metsäalan perustermistöä ja tuntee vaativampaakin alakohtaista termistöä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija ymmärtää ja käyttää metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödyntää englanninkielistä ammattikirjallisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suomeksi
Arviointi 0-5
Arviointimenetelmät:
kirjallinen tentti, arviointi 0-5
suullinen näyttö: yksilötehtävä;video CV, arviointi 0-5. Ryhmätehtävä suullinen esitelmä, arviointi 0-5
kirjallinen tehtävä, kuunteluharjoituksia, arviointi hyv/hyl
aktiivinen osallistuminen opetukseen
Tehtävät integroidaan ammattiaineisiin. Opiskelijat suorittavat tehtävät itsenäisesti tai ryhmissä.
Englannin opintojakson arviointi: hylätty-K5
hylätty: opiskelija ei saavuta T1 tasoa
tyydyttävä1
tunnet joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
tyydyttävä2
tunnet ja hallitset joitakin keskeisiä metsäalan termejä ja käytät niitä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ymmärrettävästi.
hyvä3
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä sujuvasti oman alan suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa.
hyvä4
ymmärrät ja osaat käyttää metsäalan perustermistöä ja tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.
kiitettävä5
ymmärrät ja käytät metsäalan vaativampaa termistöä sujuvasti metsäalan viestintätilanteissa ja hyödynnät englanninkielistä ammattikirjallisuutta
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Opiskelija ei suorita kirjallista tenttiä hyväksytysti
Opiskelija ei suorita suullista näyttöä hyväksytysti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee oman alansa keskeisiä termejä , käyttää metsäalan termejä tyydyttävästi ja selviytyy ymmärrettävästi suullisissa ja kirjallisissa oman alansa viestintätilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää oman alansa ammattisanastoa melko sujuvasti ja selviytyy vaativimmista ammattialansa suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijalla on erittäin hyvä ja laaja ammattisanaston osaaminen ja hän selviytyy erinomaisesti oman alansa suullisissa ja kirjallissa viestintätilanteista. Opiskelija osaa myös hyödyntää oman alansa englanninkielistä ammattikirjallisuutta.