Kehittämistoiminta työyhteisössäLaajuus (5 op)
Tunnus: R604ML41OJ
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.
Sisältö
Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 30.11.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Mikael Kukkonen
- Merja Laajanen
Vastuuhenkilö
Merja Laajanen
Opiskelijaryhmät
-
RA64M20SMetsätalousinsinöörikoulutus (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.
Sisältö
Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan osittain etäopetusmenetelmiä hyödyntäen.
Ohjaustunnit järjestetään etänä alkaen klo 17.15.
Lisäksi opintojakso sisältää lähijakson Rovaniemellä sekä loppuseminaarin.
Opetusmenetelmät
Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektiopinnoissa toteutetaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja yhteistyössä metsäalan toimijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä.
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 30.11.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Opettaja
- Mikael Kukkonen
- Merja Laajanen
Vastuuhenkilö
Merja Laajanen
Opiskelijaryhmät
-
R64M20SMetsätalousinsinöörikoulutus (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.
Sisältö
Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet
Aika ja paikka
Rovaniemi, syksy 2023
Opetusmenetelmät
Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektiopinnoissa toteutetaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja yhteistyössä metsäalan toimijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä.
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Opettaja
- Kalle Santala
Vastuuhenkilö
Mikael Kukkonen
Opiskelijaryhmät
-
R64M19SMetsätalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.
Sisältö
Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet
Aika ja paikka
Syksy 2022
Opetusmenetelmät
Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson (5op) kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena itse- ja vertaisarviointi sekä kokonaisuus joka muodostuu projektin toteutuksesta, projektisuunnitelmasta, loppuraportista ja loppuseminaariesityksestä.
Arvioinnin kohteet:
Ryhmän tekemä projektisuunnitelma, projektin aikana toteutetut toimenpiteet ja loppuraportointi. Arvioinnin tueksi toteutetaan itse- ja vertaisarviointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
3 op
T&K-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Opettaja
- Kalle Santala
Vastuuhenkilö
Anne Saloniemi
Opiskelijaryhmät
-
RA64M19SMetsätalouden koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.
Sisältö
Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet
Aika ja paikka
Syksy 2022
Opetusmenetelmät
Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson (5op) kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Avoimen amkin paikat: max 5 paikkaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa vastuutetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa vastuutetut tehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa osoitetut tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.