Siirry suoraan sisältöön

English for Electrical and Automation EngineeringLaajuus (5 op)

Tunnus: K500BI91

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija pystyy vuorovaikutteiseen kommunikointiin englanniksi sähkö- ja automaationtekniikan alalla toimivan insinöörin työnvaatimissa viestintätilanteissa. Opiskelija kykenee valmistelemaan ja pitämään ammattimaisen esityksen sähkö-ja automaationtekniikan aiheesta. Hän kykenee hoitamaan työasioita puhelimitse ja sähköpostitse. Hän pystyy toimimaan kokous- ja neuvottelutilanteissa englannin kielellä. Hän osaa kirjoittaa muistioita, raportteja, tiivistelmiä sekä muita insinöörin ammattiin liittyviä tekstejä ja käyttää kuhunkin tilanteeseen sopivaa tyyliä. Hän ymmärtää ja osaa käyttää työelämän ja tekniikan perussanastoa sekä sähkö- ja automaatiotekniikan termistöä. Opiskelija huomioi monikulttuurisuuden viestinnässä.
Teemat
- Tekniikan alan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet englanniksi
- Sähkö- ja automaatiotekniikan englanninkielinen terminologia

Kompetenssit: Oppimaan oppiminen, Työelämässä toimiminen , Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Sisältö

Communication Styles, Talking in Technical Terms, Studying and Working, Making Contact, Going Global, Academic Writing, Presenting as professional, Trade Fairs, Meetings and Negotiations, Business Correspondence, Processes and Projects, Oral Presentation.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Suullisen ja kirjallisen englannin taidon arviointi perustuu ammattikorkeakoulujen englannin taitotasokuvauksiin ja yleiseen eurooppalaiseen kielitaidon viitekehykseen (Common European Framework). Taitotasovaatimus on B2 (toimiva itsenäinen kielitaito).
Opintojakson arviointi perustuu lähiopetuksessa, suullisissa ja kirjallisissa tehtävissä ja tentissä annettuihin näyttöihin, joiden pitää olla hyväksyttyjä.

Tyydyttävä (1)
Opiskelija esittelee koulutustaan, työtehtäviä, alansa yrityksiä, projekteja ja järjestelmiä sekä hoitaa työasioita puhelimitse, kun saa valmistautua riittävän kauan apuvälineitä käyttäen. Opiskelija seuraa neuvotteluita ja osallistuu kokouksiin, mutta tarvitsee tukea aktiiviseen vuorovaikutukseen. Opiskelija kirjoittaa insinöörin ammattiin liittyviä dokumentteja, raportteja ja muita tekstejä apuvälineitä käyttäen. Opiskelija hallitsee joitakin keskeisiä tekniikan ja talouselämän sekä oman erikoisalansa ammattitermejä. Opiskelija osoittaa satunnaisesti tilannetajua monikulttuurisessa vuorovaikutuksessa. Opiskelijan kielitaito kuitenkin rajoittaa viestintää.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija esittelee koulutustaan, työtehtäviä, alansa yrityksiä, projekteja ja järjestelmiä ymmärrettävästi apuvälineitä käyttäen. Opiskelija hoitaa työasioita puhelimitse ja sähköpostitse pääosin ilman väärinkäsityksiä. Opiskelija seuraa neuvotteluita ja osallistuu kokouksiin, mutta tarvitsee tukea aktiiviseen vuorovaikutukseen. Opiskelija kirjoittaa insinöörin ammattiin liittyviä dokumentteja, raportteja ja muita tekstejä apuvälineitä käyttäen. Opiskelija hallitsee keskeisiä tekniikan ja talouselämän sekä oman erikoisalansa ammattitermejä. Opiskelija ssoittaa melko hyvää tilannetajua monikulttuurisessa vuorovaikutuksessa, vaikka kielitaito rajoittaa jonkin verran viestintää.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Suullisen ja kirjallisen englannin taidon arviointi perustuu ammattikorkeakoulujen englannin taitotasokuvauksiin ja yleiseen eurooppalaiseen kielitaidon viitekehykseen (Common European Framework). Taitotasovaatimus on B2 (toimiva itsenäinen kielitaito).
Opintojakson arviointi perustuu lähiopetuksessa, suullisissa ja kirjallisissa tehtävissä ja tentissä annettuihin näyttöihin, joiden pitää olla hyväksyttyjä.

Hyvä (3)
Opiskelija esittelee koulutustaan, työtehtäviä, alansa yrityksiä, projekteja ja järjestelmiä asianmukaisella tyylillä. Opiskelija hoitaa työasioita puhelimitse ja sähköpostitse ilman väärinkäsityksiä. Opiskelija toimii kokouksissa ja neuvotteluissa eri rooleissa. Opiskelija kirjoittaa selkeitä insinöörin ammattiin liittyviä dokumentteja, raportteja ja muita tekstejä. Opiskelija käyttää tekniikan ja talouselämän perussanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä. Opiskelija toimii kokouksissa ja neuvotteluissa eri rooleissa. Opiskelija osoittaa hyvää tilannetajua monikulttuurisessa vuorovaikutuksessa ilman, että kielitaito rajoittaa viestintää.

Hyvä (4)
Opiskelija esittelee koulutustaan, työtehtäviä, alansa yrityksiä, projekteja ja järjestelmiä asianmukaisella tyylillä. Opiskelija hoitaa työasioita puhelimitse ja sähköpostitse luontevasti ilman väärinkäsityksiä. Opiskelija toimii kokouksissa ja neuvotteluissa eri rooleissa. Opiskelija kirjoittaa selkeitä ja hyvin jäsenneltyjä insinöörin ammattiin liittyviä dokumentteja, raportteja ja muita tekstejä. Opiskelija käyttää monipuolisesti tekniikan ja talouselämän perussanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä. Opiskelija osoittaa hyvää tilannetajua monikulttuurisessa vuorovaikutuksessa ilman, että kielitaito rajoittaa viestintää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suullisen ja kirjallisen englannin taidon arviointi perustuu ammattikorkeakoulujen englannin taitotasokuvauksiin ja yleiseen eurooppalaiseen kielitaidon viitekehykseen (Common European Framework). Taitotasovaatimus on B2 (toimiva itsenäinen kielitaito).
Opintojakson arviointi perustuu lähiopetuksessa, suullisissa ja kirjallisissa tehtävissä ja tentissä annettuihin näyttöihin, joiden pitää olla hyväksyttyjä.

Kiitettävä (5)
Opiskelija esittelee koulutustaan, työtehtäviä, alansa yrityksiä, projekteja ja järjestelmiä sujuvasti asianmukaisella tyylillä. Opiskelija hoitaa työasioita puhelimitse ja sähköpostitse täsmällisesti ja tehokkaasti ilman väärinkäsityksiä. Opiskelija toimii kokouksissa ja neuvotteluissa vakuuttavasti eri rooleissa. Opiskelija kirjoittaa selkeitä ja hyvin jäsenneltyjä insinöörin ammattiin liittyviä dokumentteja, raportteja ja muita tekstejä. Opiskelija käyttää taitavasti ja täsmällisesti tekniikan ja talouselämän perussanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä. Opiskelija osoittaa erinomaista tilannetajua ja kielitaitoa monikulttuurisessa vuorovaikutuksessa.