Data Analysis for GIS and Remote SensingLaajuus (5 op)
Tunnus: R501ML40OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida paikkatietoja paikkatieto-ohjelmien avulla. Opiskelija osaa mitata ja tulkita kaukokartoitusaineistoja.
Teemat:
- Paikkatietoanalyysit paikkatieto-ohjelmien avulla
- Kaukokartoitusaineistojen mittaus ja tulkinta
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin.
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 12.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Sami Porsanger
- Teuvo Heimonen
Vastuuhenkilö
Sami Porsanger
Opiskelijaryhmät
-
R51M20SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida paikkatietoja paikkatieto-ohjelmien avulla. Opiskelija osaa mitata ja tulkita kaukokartoitusaineistoja.
Teemat:
- Paikkatietoanalyysit paikkatieto-ohjelmien avulla
- Kaukokartoitusaineistojen mittaus ja tulkinta
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Koulun atk-luokat lukujärjestyksen mukaan.
Oppimateriaalit
Ilmestyy moodleen.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristöinä Zoom ja kampustilat.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Käytetään työelämässäkin käytössä olevia aineistoja ja palvelimia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Harjoitustehtäviä voi pääasiassa tehdä myös itsenäisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilöarviointi
Itsearviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)
Ilmoittautumisaika
03.10.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 19.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Sami Porsanger
- Teuvo Heimonen
Vastuuhenkilö
Sami Porsanger
Opiskelijaryhmät
-
RA51M20SInsinöörikoulutus, maanmittaustekniikka, (monimuotototeutus), Rovaniemi, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida paikkatietoja paikkatieto-ohjelmien avulla. Opiskelija osaa mitata ja tulkita kaukokartoitusaineistoja.
Teemat:
- Paikkatietoanalyysit paikkatieto-ohjelmien avulla
- Kaukokartoitusaineistojen mittaus ja tulkinta
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Pääasiassa Zoom iltaisin lukujärjestyksen mukaan.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ilmestyy moodleen.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristöinä Zoom ja kampustilat.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Käytetetään työelämässäkin käytössä olevia aineistoja ja palvelimia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tehtäviä voi pääasissa tehdä myös itsenäisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilöarviointi
Itsearviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 16.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Sami Porsanger
- Teuvo Heimonen
Vastuuhenkilö
Teuvo Heimonen
Opiskelijaryhmät
-
R51M19SMaanmittaustekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida paikkatietoja paikkatieto-ohjelmien avulla. Opiskelija osaa mitata ja tulkita kaukokartoitusaineistoja.
Teemat:
- Paikkatietoanalyysit paikkatieto-ohjelmien avulla
- Kaukokartoitusaineistojen mittaus ja tulkinta
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
10.1.-29.4.2022, Rantavitikka
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja Lapin AMK:n tilat.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilöarviointi
Itsearviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 03.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 16.05.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Maanmittaustekniikan koulutus
Opettaja
- Sami Porsanger
- Teuvo Heimonen
Vastuuhenkilö
Teuvo Heimonen
Opiskelijaryhmät
-
RA51M19SMaanmittaustekniikan koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida paikkatietoja paikkatieto-ohjelmien avulla. Opiskelija osaa mitata ja tulkita kaukokartoitusaineistoja.
Teemat:
- Paikkatietoanalyysit paikkatieto-ohjelmien avulla
- Kaukokartoitusaineistojen mittaus ja tulkinta
Opintojakso integroidaan lukukauden projektiin.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
4.1.2021-30.4.2021, Rantavitikka
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja ryhmätyöt, sekä näitä tukevat luennot.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunnilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristönä toimii AC-luokka ja Lapin AMK:n tilat.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilöarviointi
Itsearviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)