Skip to main content

Hardware and Operating SystemsLaajuus (5 cr)

Course unit code: T42T151OJ

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

- You are familiar with the strucure of computers and the meaning of different components.
- You know different types of computers and their purposes.
- You know commonly used operating systems and you are able to complete basic computing tasks with them.

Content

- Computer components and their functions
- Computer types
- Peripheral devices
- Identification of end user's needs
- Testing operating systems in virtual environments
- Commonly used professional operating systems and their basic use

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä 1
Tunnet laitteistot ja käyttöjärjestelmät suppeasti ja hyvin yleisellä tasolla. Osaat käyttää käyttöjärjestelmien perustoimintoja vain osittain.

Tyydyttävä 2
Tunnet laitteistot ja käyttöjärjestelmät suppeasti ja pyrit selittämään eri osien merkitystä ja vaikutusta. Osaat käyttää käyttöjärjestelmien perustoimintoja suppeasti.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3
Tunnet laitteistot ja käyttöjärjestelmät ja selität erilaisten osien merkityksen ja vaikutukset. Kuvailet erillisten osien suhteita toisiinsa. Osaat käyttää käyttöjärjestelmien perustoimintoja.
Hyvä 4
Tunnet laitteistot ja käyttöjärjestelmät kattavasti ja osaat perustella erilaisten osien merkityksen ja vaikutukset. Osaat käyttää käyttöjärjestelmien perustoimintoja asiantuntevasti.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Tunnet laitteistot ja käyttöjärjestelmät kattavasti ja osaat perustella erilaisten osien merkityksen, vaikutukset ja keskinäiset suhteet. Osaat käyttää käyttöjärjestelmien perustoimintoja asiantuntevasti ja luovasti.

Materials

Learning materials are introduced in the Moodle environment


Execution methods

This course can be implemented either partly or fully online. Specific information can be found from the implementation plans.

Accomplishment methods

Before the course starts, students may propose to the course teachers their personal implementation plan. The plan must be realistic and result in verifyable development in the targeted competence(s). In addition, guidance from MIGRI and student visa must be taken into account. Course teachers may accept or reject student's plan based on their own consideration.

Go back to top of page