Bachelor of Hospitality Management (daytime studies) Rovaniemi autumn 2025: R81M25S
Code: R81M25S
- Degree title
- Bachelor of Hospitality Management
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Autumn 2025
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA KOULUTUKSEN PROFIILI
Matkailualan koulutusohjelmassa opiskellaan restonomiksi (AMK). Koulutusohjelmassa suoritetaan matkailu- ja ravitsemisalan korkeakoulututkinto, jonka tutkintonimike on restonomi. Opintojen laajuus on 210 opintopistettä ja opiskeluaika 3,5 vuotta.
Profiilina matkailun uusi luksus ja uudistava matkailuliiketoiminta
Matkailualan koulutuksen keskeisenä osaamisalueena on kehittää kestävää ja uudistavaa matkailuliiketoimintaa. Saat vahvan ammattiosaamisen matkailutoimialasta ja -liiketoiminnasta, korkealaatuisten asiakaskokemuksien ja elämyksien tuottamisesta sekä monimuotoisissa työyhteisöissä toimimisesta ja esihenkilötyöstä.
Koulutuksen sisällöt painottuvat sosiaaliseen vastuullisuuteen, esihenkilötyöhön sekä luontoon, elämyksiin ja digitalisaatioon. Opetussuunnitelmaa läpileikkaavina teemoina myös vieraanvaraisuus-, turvallisuus- ja ennakointiosaaminen ovat keskeisiä osaamisalueitamme.
Matkailualan restonomina työskentelet yritysten ja muiden organisaatioiden palvelu-, esihenkilö-, asiantuntija- ja kehittämistehtävissä. Voit toimia esimerkiksi palveluihin, markkinointiin, myyntiin, tapahtumiin ja projekteihin liittyvissä tehtävissä. Työtä kuvaavia nimikkeitä voivat olla esimerkiksi markkinointipäällikkö tai -suunnittelija, myyntipäällikkö tai -assistentti, vastaanottopäällikkö, hotellipäällikkö, ravintolapäällikkö, palvelupäällikkö, kokous- tai kongressipäällikkö, tapahtumakoordinaattori, toiminnanjohtaja, projektipäällikkö tai -koordinaattori. Voit myös toimia yrittäjänä.
Toimimme osana Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituuttia (MTI) ja osa opinnoista toteutetaan yhteistyössä Lapin yliopiston matkailututkimuksen oppiaineen kanssa. Tyypillisiä yhteistyön muotoja ovat mm. yhteiset luennot ja projektitehtävät.
OPETUSSUUNNITELMAN RAKENNE JA KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Opintojen rakenne ja tutkinnon laajuus ovat ammattikorkeakouluista annetun asetuksen (1129/2014) mukaisia. Tutkintoon kuuluvat perus- ja ammattiopinnot, vapaasti valittavat opinnot, ammattitaitoa edistävä harjoittelu sekä opinnäytetyö.
Opetussuunnitelma sisältää ydinosaamisen, profiloivan osaamisen sekä tutkimus- ja kehittämisosaamisen opintoja. Ydinosaaminen sisältää matkailuliiketoimintaan, kestävyyteen ja vastuullisuuteen sekä esihenkilötyöhön ja johtamiseen liittyviä tietoja ja taitoja, joita tarvitset työskennellessäsi matkailualalla, esihenkilönä, asiantuntija- ja kehittämistehtävissä ja yrittäjänä.
Ydinopintoihin sisältyvät myös pakolliset kieli- ja viestintäopinnot sekä vähintään 30 opintopistettä ammattitaitoa edistävää harjoittelua. Kieli- ja viestintäosaaminen on tärkeä osa restonomin ammattitaitoa sisältäen englannin ja ruotsin opintoja sekä ammatilliseen viestintään liittyviä taitoja. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun (perus- ja syventävä harjoittelu) tavoitteena on perehdyttää sinut ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin työtehtäviin ja -ympäristöihin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelu vahvistaa ammatillista osaamistasi sekä tukee oman urapolkusi ja yhteistyöverkostojesi rakentamista. Voit suorittaa harjoittelun tai harjoittelut myös ulkomailla.
Profiloivalla osaamisella suuntaat ja syvennät osaamistasi oman kiinnostuksesi ja tavoitteidesi mukaisesti. Voit valita omaa tavoitteitasi ja urapolkuasi parhaiten tukevia opintoja restonomikoulutuksen, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin, muiden Lapin ammattikorkeakoulun koulutuksien sekä muiden korkeakoulujen tarjonnasta. Suunnittelemalla opintojasi voit ohjata uraasi jo opintojen aikana.
Opintoihin kuuluu myös tutkimus- ja kehittämisopintoja sekä opinnäytetyö, joiden avulla kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja käytännön asiantuntija- ja kehittämistehtävässä.
Opetussuunnitelma etenee seuraavien lukuvuositeemojen kautta:
1. Vuositeema: Matkailun uuden luksuksen perehtyjä
2. Vuositeema: Merkityksellisten työntekijä- ja asiakaskokemuksien tekijä
3. Vuositeema: Kestävän matkailuliiketoiminnan tuottaja ja kehittäjä
4. Vuositeema: Uudistavan matkailuliiketoiminnan kehittäjä ja asiantuntija
Ensimmäisen opintovuoden aikana tutustut matkailualaan, matkailuelämyksiin, matkailuliiketoimintaan ja matkailun turvallisuuteen sekä vahvistat alan työtehtävissä tarvittavaa projekti-, kieli- ja viestintäosaamistasi. Lukuvuoden päättyessä sinulla on kokemuksia projektityöstä.
Toisen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisesta sekä matkailun kestävästä suunnittelusta. Osaat toimia työyhteisön jäsenenä ja alan perustehtävissä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on oppimiskokemuksia työyhteisössä toimimisesta ja kansainvälisestä matkailutoimialasta.
Kolmannen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys matkailuliiketoiminnan ja vastuullisen matkailun operatiivisesta johtamisesta ja kehittämisestä ja osaat toimia vastuullisissa tehtävissä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on kokemuksia kestävän matkailuliiketoiminnan tuottamisesta ja johtamisesta ja saat valmiuksia soveltavaan kehittämis- ja tutkimustyöhön.
Neljännen opintovuoden aikana syvennät ja laajennat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaamistasi. Opintojen päättyessä kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä.
Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelu- ja opintosuunnitelmallesi (HOPS), jonka laatimiseen saat ohjausta koulutuksesi opinto-ohjaajalta.
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA OPISKELU
Matkailualan opinnoissa korostuu ajantasaiseen tietoon perehtyminen, työelämäläheisten tehtävien ja ongelmien ratkaiseminen, työelämässä oppiminen sekä projekti- ja ryhmätyöskentely.
Päiväopinnoissa opiskelet säännöllisesti, samanaikaisesti ja yhteistoiminnallisesti toisten opiskelijoiden, opettajien ja Lapin matkailutoimijoiden kanssa kampuksella, verkossa ja työelämässä. Samanaikaista ohjattua opiskelua ja opetusta on arkisin kolmena päivänä viikossa kahden ensimmäisen opiskeluvuoden ajan. Opinnot sisältävät myös itsenäistä, verkossa tapahtuvaa opiskelua sekä työelämässä oppimista.
Opiskelussa korostuu vahva yhteys käytännön työelämään sekä alan ajankohtainen soveltava ja tutkimuksellinen kehittäminen. Teemme työelämäyhteistyötä alueen matkailuyritysten ja -organisaatioiden kanssa sekä kansainvälisesti muun muassa työhön tutustumisena ja harjoitteluna, asiantuntijapuheenvuoroina, opintomatkoina sekä työelämän kehittämisprojekteina. Voit myös tehdä oppimistehtäviä omaan työpaikkaasi ja opinnollistaa työtäsi soveltuvin osin. Sinulla on hyvä mahdollisuus työllistyä Rovaniemen alueen kehittyvässä matkailussa opintojesi ohella sekä yhdistää työelämässä ja ammattikorkeakoulussa oppimista.
Opiskelijana sitoudut edistämään opintojasi sekä itsenäisesti että ryhmässä. Opinnot sisältävät esimerkiksi itsenäisiä tehtäviä, ryhmäkeskusteluja ja -töitä työelämän kehittämisprojekteja sekä työelämässä oppimista. Opetusta ja ohjausta järjestetään arkisin ja päiväaikaan. Oppimista tuetaan muun muassa materiaalien, ohjaustapaamisten sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.
Lappi on kansainvälinen matkailukohde. Restonomiopinnoissa saat erinomaiset valmiudet työskennellä alan kansainvälisissä ja kansallisissa tehtävissä ja toimintaympäristöissä. Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelmassa vieraskielisinä opintojaksoina, vierailuina, vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä sekä kieliopintoina. Voit lisäksi hankkia kansainvälistä kokemusta muun muassa lähtemällä opiskelu- tai harjoitteluvaihtoon ulkomaille sekä osallistumalla kansainväliseen toimintaan.
Opiskeluasi, oppimistasi ja ammatillista kehittymistäsi tukevat ohjaus ja palaute. Kehittävä arviointi huomioi sekä oppimisprosessin että osaamisen arvioinnin. Arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin, eli tietoihin ja taitoihin, joita opinnossa tavoitellaan ja osoitetaan, ja joiden kautta osaamisesi rakentuu vaiheittain.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | 2028-2029 | Autumn 2025 | Spring 2026 | Autumn 2026 | Spring 2027 | Autumn 2027 | Spring 2028 | Autumn 2028 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 | 1. / 2027 | 2. / 2028 | 3. / 2028 | 1. / 2028 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINRES23-1004 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
150 | |||||||||||||||||||||
AMKO043 | Start of University Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M01 | Project Management Skills | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YDINMOD2-1004 |
The New Luxury of Tourism in Arctic Environment
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R81M02 | Arctic luxury experiences | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MAT203V24 | Sustainable Tourism Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MATR204 | Safety in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MAT201V24 | Introduction to Tourism Phenomenon | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YDINMOD4-1004 |
Employee Wellbeing as Success Factor in Business
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R81M04 | Work Community Skills | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M05 | Employee Experience Management | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
YDINMOD5-1004 |
Customer Experience Management in Tourism
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R81M06 | Customer Experience Management in Tourism | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R81M07 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YDINMOD6-1004 |
Resource-Wise Development of Tourism Business
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||
R81M08 | Basics of Tourism Business | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M09 | Financial Management of a Tourism Company | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MATR212 | Business Model Project | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M10 | Sales and Marketing in the Tourism Industry | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M11 | Operational Management in Tourism Business | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YDINMOD7-1004 |
Sustainable Tourism Management
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R81M12 | Tourism Legislation | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M13 | Responsible Tourism Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M14 | Proactive and Regenerative Business Management in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
LNGMOD-1004 |
Language and Communication Skills
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
MATVMVV24 | Multidimensional Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M15 | Swedish for Tourism Professionals | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M16 | English for Tourism Professionals | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M17 | Communication in the Tourism Industry | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MATVV | Communication | 0 | |||||||||||||||||||||
MATVRS | Swedish, oral skills | 0 | |||||||||||||||||||||
MATVRK | Swedish, written skills | 0 | |||||||||||||||||||||
MATVE | English | 0 | |||||||||||||||||||||
TRNMOD23-1004 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||
R81M18 | Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R81M19 | Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry | 20 | 20 | 20 | 20 | ||||||||||||||||||
PROFRES-1004 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 40) |
40 | |||||||||||||||||||||
Vaihtoehtoiset profiloivat ammattiopinnot
(Choose ects: 20) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD10 |
Expert in International High-End Customer Experiences
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
R801DL74OJ | Sustainable High-End Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801DL43OJ | Diversity Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MAT301 | Destination Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R81M20 | Developing Expertise | 5 | |||||||||||||||||||||
RESMOD11 |
Expert in Responsible Arctic Tourism.
(Choose ects: 20) |
0 - 20 | |||||||||||||||||||||
MATY213V24 | Cultural Sensitivity in Global Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
MAT403 | Participatory Tourism Economies | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
YYMP0028V24 | Tourism in the Era of Environmental Crisis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MVVIESTOJ | Responsibility Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
Vapaasti valittavat opinnot
(Choose ects: 20) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD12 |
Development of Safe Customer and Employee Experiences
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
R81ML80 | Introduction to Tourism Work | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MAGOJ19 | Arctic Guide | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VVV220 | Safety Skills in Practice | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
RESMOD13 |
Language and Culture Competence
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
RESMOD14 |
Development of the Tourism Industry
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
R81MVASRUOOJ | Responsible Food Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
RESMOD08 |
Management of Research and Development Projects
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
R801MEUINT | Introduction to EU-funded Development and Research Projects | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MEUPTOOLS | EU Project Planning and Tools | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MEUIMP | Implementation and Management of EU projects | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
RA81M22S-1008 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
AMKO046 | Research, development and innovation skills | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
Total | 210 | 70 | 95 | 70 | 20 | 30 | 40 | 40 | 55 | 30 | 40 | 20 | 30 | 30 | 10 | 40 | 50 | 5 | 30 | 40 | 0 | 20 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Competences 2023
Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Start of University Studies |
Project Management Skills |
Sustainable Tourism Planning |
Safety in Tourism |
Work Community Skills |
Business Model Project |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Responsible Tourism Management |
Research, development and innovation skills |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Start of University Studies |
Project Management Skills |
Sustainable Tourism Planning |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Business Model Project |
Responsible Tourism Management |
Proactive and Regenerative Business Management in Tourism |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Research, development and innovation skills |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
Arctic luxury experiences |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Business Model Project |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Multidimensional Communication |
Swedish for Tourism Professionals |
English for Tourism Professionals |
Communication in the Tourism Industry |
Sustainable and regenerative tourism business
• Can identify and describe the basic concepts and principles of business |
Sustainable Tourism Planning |
Safety in Tourism |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Work Community Skills |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Basics of Tourism Business |
Financial Management of a Tourism Company |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Operational Management in Tourism Business |
Tourism Legislation |
Responsible Tourism Management |
Proactive and Regenerative Business Management in Tourism |
Sustainable development
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
Arctic luxury experiences |
Sustainable Tourism Planning |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Employee Experience Management |
Responsible Tourism Management |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
Project Management Skills |
Customer Experience Management in Tourism |
Basics of Tourism Business |
Financial Management of a Tourism Company |
Business Model Project |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Tourism Legislation |
Proactive and Regenerative Business Management in Tourism |
Multidimensional Communication |
English for Tourism Professionals |
Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Research, development and innovation skills |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Functioning in working life
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä. |
Start of University Studies |
Safety in Tourism |
Work Community Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Basics of Tourism Business |
Financial Management of a Tourism Company |
Operational Management in Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Multidimensional Communication |
Swedish for Tourism Professionals |
English for Tourism Professionals |
Communication in the Tourism Industry |
Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Work community and leadership
• Can plan and lead one’s own activities |
Work Community Skills |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Basics of Tourism Business |
Financial Management of a Tourism Company |
Business Model Project |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Operational Management in Tourism Business |
Tourism Legislation |
Responsible Tourism Management |
Proactive and Regenerative Business Management in Tourism |
Multidimensional Communication |
Swedish for Tourism Professionals |
English for Tourism Professionals |
Communication |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Responsibility and safety
• Can recognise the importance of responsibility and safety in the tourism industry and Arctic environment |
Arctic luxury experiences |
Sustainable Tourism Planning |
Work Community Skills |
Employee Experience Management |
Operational Management in Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Proactive and Regenerative Business Management in Tourism |
Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Hospitality
• Can recognise the importance of nature, localness, and hospitality in tourism business |
Arctic luxury experiences |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Work Community Skills |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Sales and Marketing in the Tourism Industry |
Multidimensional Communication |
Swedish for Tourism Professionals |
English for Tourism Professionals |
Communication |
Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Not grouped |
Swedish, oral skills |
Swedish, written skills |
English |
Sustainable High-End Tourism |
Diversity Management |
Destination Management |
Developing Expertise |
Cultural Sensitivity in Global Tourism |
Participatory Tourism Economies |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Responsibility Communication |
Introduction to Tourism Work |
Arctic Guide |
Safety Skills in Practice |
German Language in Services |
S´il vous plait |
Spanish: Español del turismo |
Responsible Food Tourism |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
YDINRES23-1004 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
150 |
AMKO043 | Start of University Studies | 5 |
R81M01 | Project Management Skills | 5 |
YDINMOD2-1004 |
The New Luxury of Tourism in Arctic Environment
(Choose all ) |
20 |
R81M02 | Arctic luxury experiences | 5 |
MAT203V24 | Sustainable Tourism Planning | 5 |
MATR204 | Safety in Tourism | 5 |
MAT201V24 | Introduction to Tourism Phenomenon | 5 |
YDINMOD4-1004 |
Employee Wellbeing as Success Factor in Business
(Choose all ) |
15 |
R81M04 | Work Community Skills | 5 |
R81M05 | Employee Experience Management | 10 |
YDINMOD5-1004 |
Customer Experience Management in Tourism
(Choose all ) |
15 |
R81M06 | Customer Experience Management in Tourism | 10 |
R81M07 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 |
YDINMOD6-1004 |
Resource-Wise Development of Tourism Business
(Choose all ) |
25 |
R81M08 | Basics of Tourism Business | 5 |
R81M09 | Financial Management of a Tourism Company | 5 |
MATR212 | Business Model Project | 5 |
R81M10 | Sales and Marketing in the Tourism Industry | 5 |
R81M11 | Operational Management in Tourism Business | 5 |
YDINMOD7-1004 |
Sustainable Tourism Management
(Choose all ) |
15 |
R81M12 | Tourism Legislation | 5 |
R81M13 | Responsible Tourism Management | 5 |
R81M14 | Proactive and Regenerative Business Management in Tourism | 5 |
LNGMOD-1004 |
Language and Communication Skills
(Choose all ) |
20 |
MATVMVV24 | Multidimensional Communication | 5 |
R81M15 | Swedish for Tourism Professionals | 5 |
R81M16 | English for Tourism Professionals | 5 |
R81M17 | Communication in the Tourism Industry | 5 |
MATVV | Communication | 0 |
MATVRS | Swedish, oral skills | 0 |
MATVRK | Swedish, written skills | 0 |
MATVE | English | 0 |
TRNMOD23-1004 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 |
R81M18 | Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry | 10 |
R81M19 | Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry | 20 |
PROFRES-1004 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 40 ) |
40 |
Vaihtoehtoiset profiloivat ammattiopinnot
(Choose ects: 20 ) |
0 - 20 | |
RESMOD10 |
Expert in International High-End Customer Experiences
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801DL74OJ | Sustainable High-End Tourism | 5 |
R801DL43OJ | Diversity Management | 5 |
MAT301 | Destination Management | 5 |
R81M20 | Developing Expertise | 5 |
RESMOD11 |
Expert in Responsible Arctic Tourism.
(Choose ects: 20 ) |
0 - 20 |
MATY213V24 | Cultural Sensitivity in Global Tourism | 5 |
MAT403 | Participatory Tourism Economies | 5 |
YYMP0028V24 | Tourism in the Era of Environmental Crisis | 5 |
R801MVVIESTOJ | Responsibility Communication | 5 |
Vapaasti valittavat opinnot
(Choose ects: 20 ) |
0 - 20 | |
RESMOD12 |
Development of Safe Customer and Employee Experiences
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R81ML80 | Introduction to Tourism Work | 5 |
R801MAGOJ19 | Arctic Guide | 5 |
VVV220 | Safety Skills in Practice | 5 |
RESMOD13 |
Language and Culture Competence
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 |
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 |
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 |
RESMOD14 |
Development of the Tourism Industry
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R81MVASRUOOJ | Responsible Food Tourism | 5 |
RESMOD08 |
Management of Research and Development Projects
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801MEUINT | Introduction to EU-funded Development and Research Projects | 5 |
R801MEUPTOOLS | EU Project Planning and Tools | 5 |
R801MEUIMP | Implementation and Management of EU projects | 5 |
RA81M22S-1008 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 |
AMKO046 | Research, development and innovation skills | 5 |
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |