XR-teknologiatLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: R504TL334
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Kykenet toteuttamaan erityyppisiä XR-teknologioihin pohjautuvia ratkaisuja kuten AR- (Augmented Reality), VR- (Virtual Reality) tai MR-sovelluksia (Mixed Reality).
Osaat valita toteutukseen sopivan pelimoottorin tai työkalun.
Sisältö
Virtuaalitodellisuus
XR (VR, AR ja MR) -sovelluksen suunnittelu ja toteutus
Työkalun valitseminen XR-toteutukseen
Tarvittavan laitteiston valitseminen ja ominaisuudet
Lisätyn todellisuuden vuorovaikutuksellinen hyödyntäminen
Esitietovaatimukset
Opintojakson suorittaminen vaatii sinulta peliohjelmoinnin ja pelimoottoreiden perusteiden hallintaa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kykenet toteuttamaan XR-sovelluksen/-pelin hyödyntäen tarkoitukseen sopivaa työkalua.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaat suunnitella, ohjelmoida ja toteuttaa XR-sovelluksia/-pelejä.
Valitset sopivan työkalun XR-sovelluksen/-pelin toteutukseen.
Hyödynnät valitun työkalun mahdollisuuksia sovelluksen toteuttamisessa.
Ymmärrät XR-sovelluksen/-pelin suunnittelun vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Osaat toteuttaa monipuolisia XR-sovelluksia/-pelejä.
Kykenet suunnittelemaan XR-sovelluksen/-pelin vaatimuksien mukaisesti.
Ohjelmoit XR-sovelluksia/-pelin tehtävään valitulla työkalulla ja pystyt itsenäisesti valitsemaan parhaan mahdollisen työkalun toteutuksen tekemiseen.
Pystyt toteuttamaan sovelluksen/pelin kaikki vaiheet määrittelystä käyttöönottoon.