Peliohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: T400BA32
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opit 3D-grafiikan perusteet. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR-sovelluksiin. Osaat 3D-pelimoottorin perusteet (Unity). Osaat jo olio-ohjelmointia, jota voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvioinnin kohde: Ohjelmointiosaaminen
Tyydyttävä
Osaat tunnistaa 3D grafiikan, pelimoottorin ja niiden hyödyntämisen perusteet peliohjelmoinnissa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa yksinkertaisen ohjelman
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa monipuolisen ohjelman
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
04.04.2022 - 30.04.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Opettaja
- Ani Ruusila
Vastuuhenkilö
Ani Ruusila
Opiskelijaryhmät
-
T42T20STradenomikoulutus, tietojenkäsittely (päivätoteutus), Tornio, syksy 2020
Tavoitteet
Opit 3D-grafiikan perusteet. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR-sovelluksiin. Osaat 3D-pelimoottorin perusteet (Unity). Osaat jo olio-ohjelmointia, jota voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Toteutus lähiopintoina tietokoneluokassa (mahdolliseti AC:ssa) ja Moodle-työtilassa 4.4. - 1.5.2022.
Oppimateriaalit
Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta. Työtila avautuu viikolla 13.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus (mahdollisesti AC), päivisin klo 9.00 - 11.30 ja 12.30 - 15.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksessa ei järjestetä tenttejä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvioinnin kohde: Ohjelmointiosaaminen
Tyydyttävä
Osaat tunnistaa 3D grafiikan, pelimoottorin ja niiden hyödyntämisen perusteet peliohjelmoinnissa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa yksinkertaisen ohjelman
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa monipuolisen ohjelman
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutuksen arviointisuunnitelma löytyy Moodle-työtilasta.Työtila avautuu viikolla 13.