Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: T400BA32

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opit 3D-grafiikan perusteet. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR-sovelluksiin. Osaat 3D-pelimoottorin perusteet (Unity). Osaat jo olio-ohjelmointia, jota voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.

Sisältö

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvioinnin kohde: Ohjelmointiosaaminen

Tyydyttävä
Osaat tunnistaa 3D grafiikan, pelimoottorin ja niiden hyödyntämisen perusteet peliohjelmoinnissa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa yksinkertaisen ohjelman

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa monipuolisen ohjelman

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

04.04.2022 - 30.04.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Opettaja
  • Ani Ruusila
Vastuuhenkilö

Ani Ruusila

Opiskelijaryhmät
  • T42T20S
    Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (päivätoteutus), Tornio, syksy 2020

Tavoitteet

Opit 3D-grafiikan perusteet. Osaat tuottaa ja muokata 3D-grafiikkaa ja animaatiota AR-sovelluksiin. Osaat 3D-pelimoottorin perusteet (Unity). Osaat jo olio-ohjelmointia, jota voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Toteutus lähiopintoina tietokoneluokassa (mahdolliseti AC:ssa) ja Moodle-työtilassa 4.4. - 1.5.2022.

Oppimateriaalit

Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta. Työtila avautuu viikolla 13.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus (mahdollisesti AC), päivisin klo 9.00 - 11.30 ja 12.30 - 15.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksessa ei järjestetä tenttejä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvioinnin kohde: Ohjelmointiosaaminen

Tyydyttävä
Osaat tunnistaa 3D grafiikan, pelimoottorin ja niiden hyödyntämisen perusteet peliohjelmoinnissa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa yksinkertaisen ohjelman

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Osaat 3D grafiikan ja pelimoottorin avulla tuottaa monipuolisen ohjelman

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutuksen arviointisuunnitelma löytyy Moodle-työtilasta.Työtila avautuu viikolla 13.