Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: T26K132OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa vahvuutesi taiteilijana ja löytää, sekä luoda niille verkoston, joka mahdollistaa tulonmuodostuksen.
Osaat luoda vahvuutesi ympärille brändisi ja sitä tukevan digitaalisen preesensin ja ylläpitää sitä tavoitteellisesti edistääksesi tulonmuodostustasi.
Sisältö
Sisältö on kuvattu opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Työelämässä toimiminen ja Yrittäjämäisen toiminnan ja työllistymiseen liittyvä osaaminen kuuluu osana tätä opintojaksoa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikohde: Verkkopreesens, oppimistehtävät
Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan preesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Verkkopreesensja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on pystytty oivaltavaan tai tuoreeseen toteutukseen ja suhteeseen yleisöön ja tulonmuodostussuunnitelmassa määriteltyyn asiakaskuntaan.
Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kuvataiteilijakoulutus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
1 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Panu Pohjola
Vastuuhenkilö
Panu Pohjola
Opiskelijaryhmät
-
T26K21SKuvataiteilijakoulutus, Tornio, syksy 2021
Tavoitteet
Osaat tunnistaa vahvuutesi taiteilijana ja löytää, sekä luoda niille verkoston, joka mahdollistaa tulonmuodostuksen.
Osaat luoda vahvuutesi ympärille brändisi ja sitä tukevan digitaalisen preesensin ja ylläpitää sitä tavoitteellisesti edistääksesi tulonmuodostustasi.
Sisältö
Sisältö on kuvattu opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Työelämässä toimiminen ja Yrittäjämäisen toiminnan ja työllistymiseen liittyvä osaaminen kuuluu osana tätä opintojaksoa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikohde: Verkkopreesens, oppimistehtävät
Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan preesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Verkkopreesensja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.
Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.
Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on pystytty oivaltavaan tai tuoreeseen toteutukseen ja suhteeseen yleisöön ja tulonmuodostussuunnitelmassa määriteltyyn asiakaskuntaan.