Siirry suoraan sisältöön

Kuvataiteilijan tuotteistaminen, brändäys ja markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: T26K132OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti
  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaat tunnistaa vahvuutesi taiteilijana ja löytää, sekä luoda niille verkoston, joka mahdollistaa tulonmuodostuksen.
Osaat luoda vahvuutesi ympärille brändisi ja sitä tukevan digitaalisen preesensin ja ylläpitää sitä tavoitteellisesti edistääksesi tulonmuodostustasi.

Sisältö

Sisältö on kuvattu opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Työelämässä toimiminen ja Yrittäjämäisen toiminnan ja työllistymiseen liittyvä osaaminen kuuluu osana tätä opintojaksoa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikohde: Verkkopreesens, oppimistehtävät

Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan preesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Verkkopreesensja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on pystytty oivaltavaan tai tuoreeseen toteutukseen ja suhteeseen yleisöön ja tulonmuodostussuunnitelmassa määriteltyyn asiakaskuntaan.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kuvataiteilijakoulutus

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Kuvataiteen koulutus
Opettaja
  • Panu Pohjola
Vastuuhenkilö

Panu Pohjola

Opiskelijaryhmät
  • T26K21S
    Kuvataiteilijakoulutus, Tornio, syksy 2021

Tavoitteet

Osaat tunnistaa vahvuutesi taiteilijana ja löytää, sekä luoda niille verkoston, joka mahdollistaa tulonmuodostuksen.
Osaat luoda vahvuutesi ympärille brändisi ja sitä tukevan digitaalisen preesensin ja ylläpitää sitä tavoitteellisesti edistääksesi tulonmuodostustasi.

Sisältö

Sisältö on kuvattu opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Työelämässä toimiminen ja Yrittäjämäisen toiminnan ja työllistymiseen liittyvä osaaminen kuuluu osana tätä opintojaksoa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikohde: Verkkopreesens, oppimistehtävät

Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan preesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Verkkopreesens ja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Verkkopreesensja oheismateriaali sekä oppimistehtävät on palautettu ajallaan, halutussa formaatissa, laadulla ja laajuudessa sovittuun kohteeseen. Mikäli näissä on puutteita, tulee taiteilijan pystyä itsenäisesti tekemään pyydetyt täydennykset annettuun määräpäivään mennessä sovitulla tavalla.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on hahmotettu kuvataiteen alan tärkeimmät tulonmuodostuskanavat ja pystytty suunnittelemaan verkkopreesens niin, että pääasiallinen tulo olisi mahdollista saada kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen alalta.

Oppimistehtäviin on paneuduttu niin, että verkkopreesens on ollut mahdollista luoda toteuttamiskelpoisena ja selvänä jatkumona omalle osaamiselle ja tulonmuodostussuunnitelmalle. Opiskelija on hahmottanut itsensä kuvataiteen tai soveltavan kuvataiteen kentälle ja tunnistaa vaatimukset, joita tästä seuraa.

Verkkopreesensissä ja oppimistehtävissä on pystytty oivaltavaan tai tuoreeseen toteutukseen ja suhteeseen yleisöön ja tulonmuodostussuunnitelmassa määriteltyyn asiakaskuntaan.