Research, Development and Innovation Competence IILaajuus (5 cr)
Course unit code: K701S020
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Peppi
Objective
Student
- understand the aspects related to the reliability of research
- knows the most common methods of data collection and analysis in the social field
- knows the most common methods of social development
- can use scientific publications and other research sources in the social field to support their own thinking
- understands the importance of the principles of social sustainability, including in research and development
Content
• tutkimus- ja kehittämistyön luotettavuus
• yleisimmät sosiaalialan tiedonhankinta- ja analysointimenetelmät
• yleisimmät sosiaalialan kehittämistyön menetelmät
• sosiaalisen kestävyyden periaatteet tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa nimetä tutkimuksen luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa erilaisia tiedonhankinta- ja analysointimenetelmiä
- tunnistaa erilaisia kehittämistyön menetelmiä
- tunnistaa tutkimuslähteistön käytön merkityksen oman ajattelun tukena
- osaa nimetä sosiaalisen kestävyyden lähtökohtia ja liittää niitä jossakin määrin tutkimustoimintaan.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää tutkimuksen luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä
- osaa kuvata erilaisiin tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiin liittyviä näkökulmia
- osaa kuvata erilaisiin kehittämismenetelmiin liittyviä näkökulmia
- osaa hyödyntää tutkimuslähteistöä jossakin määrin oman ajattelun tukena
- osaa selittää sosiaalisen kestävyyden periaatteet ja ymmärtää niiden merkityksen tutkimuksen tekemisen yhteydessä
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- tietää luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä hyvin
- ymmärtää varsin hyvin erilaisiin tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia
- ymmärtää varsin hyvin erilaisiin kehittämistyön menetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia
- osaa hyödyntää relevanttia tutkimuslähteistöä oman ajattelun tukena
- osaa analysoida sosiaalisesti kestävän kehityksen periaatteita merkitystä tutkimuksen tekemisen yhteydessä
Hyvä (4):
Opiskelija
- tietää ja osaa eritellä hyvin tutkimuksen luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa erilaisiin tiedonhankinta ja analyysimenetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia
- tunnistaa erilaisiin kehittämistyön menetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia
- osaa käyttää tutkimuslähteistöä laajasti oman ajattelun tukena ja virittäjänä
- osaa perustella sosiaalisesti kestävän kehityksen merkitystä tutkimuksen tekemisen yhteydessä
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa eritellä hyvin sekä arvioida monipuolisesti tutkimuksen luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä
- tietää erilaisiin tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia ja osaa arvioida menetelmiin liittyviä etuja ja haasteita
- tietää erilaisiin kehittämismenetelmiin liittyviä keskeisiä näkökulmia ja osaa arvioida niihin liittyviä etuja ja haasteita
- osaa käyttää tutkimuslähteistöä laajasti oman ajattelun tukena ja virittäjänä ja osaa yhdistellä tutkimuslähteistön näkökulmia toisiinsa
- osaa perustella ja arvioida sosiaalisesti kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista tutkimus-ja kehittämistoiminnassa
Accomplishment methods
-