Changing Social ProblemsLaajuus (5 cr)
Course unit code: K701S041
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Peppi
Objective
Student
• can analyse social factors and mechanisms for exclusion causing inequality, disadvantage and social problems
• can asses and promote the achievement of social sustainability objectives
Content
• sosiaaliset ongelmat käsitteenä ja ilmiöinä
• rakenne- ja prosessimuutokset sosiaalisten ongelmien taustalla
• sosiaalisten ongelmien yksilöllinen, yhteisöllinen ja yhteiskunnallinen merkitys
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa kuvata mekaanisesti opintojakson keskeisiä peruskäsitteitä ja tunnistaa sosiaalisia ongelmia aiheuttavia yhteiskunnallisia ilmiöitä
- osaa kuvata jonkin verran sosiaalisesti kestävän kehityksen tavoitteita ja toteutumista.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa määritellä opintojakson keskeisiä peruskäsitteitä ja tarkastella sosiaalisiin ongelmiin liittyviä tekijöitä ja ilmiöitä teoriaperustan ja käytännön havaintojen avulla
- osaa kuvata sosiaalisesti kestävän kehityksen tavoitteita ja tulkita niiden toteutumista.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- osaa selittää opintojakson keskeiset peruskäsitteet ja tarkastella sosiaalisia ongelmia aiheuttavia ilmiöitä teoriaperustaa ja käytäntöä hyvin hyödyntäen
- osaa hyvin perustella sosiaalisesti kestävän kehityksen tavoitteita sekä analysoida niiden toteutumista.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa soveltaa asiantuntevasti opintojakson teoriaperustaa ja analysoida sosiaalisia ongelmia aiheuttavia ilmiöitä hyödyntäen hyvin tietoperustaa ja käytäntöä
- osaa hyvin perustella sosiaalisesti kestävän kehityksen tavoitteet ja arvioida niiden toteutumista nykyisessä toimintaympäristössä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa soveltaa opintojakson teoriaperustaa sosiaalisten ongelmien analysoinnissa erinomaisen asiantuntevasti ja kriittistä otetta osoittaen
- osaa laajasti perustella sosiaalisesti kestävän kehityksen tavoitteiden merkitystä sekä tehdä perusteltuja toimenpide-ehdotuksia niiden edistämiseksi