Skip to main content

Pedagogy of Early Childhood Education, Children`s Culture and Art EducationLaajuus (10 cr)

Course unit code: K701S022

General information


Credits
10 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

Student
• knows how to plan, implement and evaluate art education based on children's own play and expression
• knows how to act in a child-oriented manner and takes into account the children's developmental level and pedagogical and didactic needs as the starting point of the activity
• deepen their understanding of children's culture and its manifestations and understand the importance of children's culture for the child's development
• knows how to plan, implement, apply and evaluate play-pedagogical activities in early childhood education.

Content

• pedagogiikka, lapsihavainnointi ja ohjaaminen, didaktiset lähtökohdat
• leikkipedagogiikan perusperiaatteet
• leikkipedagoginen suunnittelu, toteutus ja arviointi
• lastenkulttuuri ja sen merkitys lasten kehitykselle

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tiedostaa suunnittelun ja arvioinnin merkityksen toteutuksen perustana leikissä ja taidekasvatuksessa
- tunnistaa lapsilähtöisen toimintatavan ja kehitystason huomioimisen toiminnan lähtökohtana sekä tiedostaa lapsen kehitystasoon liittyvien pedagogisten ja didaktisten tarpeiden merkityksen toiminnan suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
- tiedostaa lastenkulttuurin ja leikkipedagogiikan toteutuksen merkityksen lapsen kehitykselle.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa kuvata ja jossain määrin toteuttaa leikkiin ja ilmaisuun liittyvää taidekasvatusta
- osaa antaa esimerkkejä lapsilähtöisistä toimintatavoista.
- ymmärtää lapsen kehitystason huomioimisen merkityksen toiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa osaten kuvata lapsen kehitystasoon liittyviä pedagogisia ja didaktisia tarpeita toiminnan suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
- osaa selittää lastenkulttuurin ja leikkipedagogiikan merkitystä lapsen kehitykselle.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa leikkiin ja ilmaisuun liittyvää taidekasvatusta ja perustella valintojaan
- toteuttaa toiminnassaan lapsilähtöistä työotetta lapsen kehitystason huomioiden sekä tunnistaa lapsen kehitystason mukaisia pedagogisia ja didaktisia tarpeita toiminnan suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
- ymmärtää lastenkulttuurin ja leikkipedagogiikan merkityksen lapsen kehitykselle ja hyödyntää tietoaan suunnitellessaan leikkipedagogista toimintaa.

Hyvä (4):

Opiskelija
- ymmärtää, osaa suunnitella, toteuttaa sekä jossain määrin arvioida lasten omaan leikkiin ja ilmaisuun perustuvaa taidekasvatusta
- toteuttaa toiminnassaan lapsilähtöistä työotetta lapsen kehitystason mukaisesti sekä huomioi suunnittelussaan lapsen kehitystasoon liittyviä pedagogisia ja didaktisia tarpeita toiminnan suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
- soveltaa lastenkulttuuriin ja leikkipedagogiikkaan liittyvää tietoa suunnitellessaan leikkipedagogista toimintaa ymmärtäen sen merkityksen lapsen kehitykselle

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa suunnitella, toteuttaa, kehittää ja arvioida kriittisesti lasten omaan leikkiin ja ilmaisuun perustuvaa taidekasvatusta
- toimii lapsilähtöisesti huomioiden lapsen kehitystason ja lapsen tarpeet pedagogisissa ja didaktisissa valinnoissaan sekä osaa arvioida näiden perusteella omaa toimintaansa
- arvioida lastenkulttuurin ja leikkipedagogiikan merkitystä lapsen kehitykselle sekä kehittää ja arvioida omaa toimintaansa suunnitellessaan leikkipedagogista toimintaa.

Go back to top of page