Siirry suoraan sisältöön

XR-teknologiatLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: R504TL334

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Kykenet toteuttamaan erityyppisiä XR-teknologioihin pohjautuvia ratkaisuja kuten AR- (Augmented Reality), VR- (Virtual Reality) tai MR-sovelluksia (Mixed Reality).
Osaat valita toteutukseen sopivan pelimoottorin tai työkalun.

Sisältö

Virtuaalitodellisuus
XR (VR, AR ja MR) -sovelluksen suunnittelu ja toteutus
Työkalun valitseminen XR-toteutukseen
Tarvittavan laitteiston valitseminen ja ominaisuudet
Lisätyn todellisuuden vuorovaikutuksellinen hyödyntäminen

Esitietovaatimukset

Opintojakson suorittaminen vaatii sinulta peliohjelmoinnin ja pelimoottoreiden perusteiden hallintaa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kykenet toteuttamaan XR-sovelluksen/-pelin hyödyntäen tarkoitukseen sopivaa työkalua.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat suunnitella, ohjelmoida ja toteuttaa XR-sovelluksia/-pelejä.
Valitset sopivan työkalun XR-sovelluksen/-pelin toteutukseen.
Hyödynnät valitun työkalun mahdollisuuksia sovelluksen toteuttamisessa.
Ymmärrät XR-sovelluksen/-pelin suunnittelun vaatimuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat toteuttaa monipuolisia XR-sovelluksia/-pelejä.
Kykenet suunnittelemaan XR-sovelluksen/-pelin vaatimuksien mukaisesti.
Ohjelmoit XR-sovelluksia/-pelin tehtävään valitulla työkalulla ja pystyt itsenäisesti valitsemaan parhaan mahdollisen työkalun toteutuksen tekemiseen.
Pystyt toteuttamaan sovelluksen/pelin kaikki vaiheet määrittelystä käyttöönottoon.

Siirry alkuun