Skip to main content

Game EnginesLaajuus (5 cr)

Course unit code: R504TL332

General information


Credits
5 cr
Institution
Peppi

Objective

Ymmärrät pelimoottorin toimintaperiaatteen.
Tunnistat pelimoottoreiden vahvuudet ja heikkoudet.
Osaat valita tarkoitukseen sopivan pelimoottorin.
Hallitset optimoinnin pelitoteutukseen käyttämälläsi pelimoottorilla.
Osaat käyttää pelimoottorin tarjoamia työkaluja monipuolisesti.

Content

Pelimoottorin toimintaperiaate ja terminologia
Pelimoottoreiden vahvuudet ja heikkoudet
Pelimoottorin sääntöjä noudattava ohjelmointi
Pelimoottorin optimointi
Pelimoottorin työkalujen monipuolinen soveltaminen

Qualifications

Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osaat valita tarkoitukseen sopivan pelimoottorin.
Pystyt toteuttamaan pelin käyttäen pelimoottorin dokumentaatiota.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin sääntöjä seuraten.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja.
Tiedät optimointimenetelmistä.

Assessment criteria, good (3)

Pystyt toteuttamaan pelin käyttäen pelimoottorin dokumentaatiota.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin dokumentaation mukaisesti suunnittelumalleja käyttäen.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja oikeaan tarkoitukseensa.
Pystyt optimoimaan pelitoteutusta.

Assessment criteria, excellent (5)

Pystyt toteuttamaan suorituskykyisen ja monipuolisia pelimekaniikkoja sisältävän pelin käyttäen pelimoottorin vahvuuksia.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin sääntöjä soveltaen.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja sujuvasti.
Kykenet hallitusti rikkomaan pelimoottorin määrittelemiä sääntöjä.

Go back to top of page