Game Architecture and DesignLaajuus (5 cr)
Course unit code: R504TL333
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Peppi
Objective
Omaksut ketterän peliohjelmistokehityksen kulttuurin ja otat käyttöön kehityksen vaatimat työkalut ja menetelmät.
Pystyt toteuttamaan laadukkaan peliarkkitehtuurin määriteltyyn toteutukseen.
Osaat suunnitella peliarkkitehtuurin ennalta määriteltyjen laatutavoitteiden mukaisesti.
Keräät tietoa pelaajan käyttäjäkokemuksesta ja pystyt toteuttamaan testauksen kohderyhmälle.
Osaat toteuttaa automaattitestauksen.
Pystyt rakentamaan pelin erilaisille alustoille.
Content
Peliarkkitehtuurin suunnittelu ja toteutus
Ketterä peliohjelmistokehitys
Käyttäjäkokemus ja testaus
Päätelaitteet ja alustat
Qualifications
Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Kykenet toteuttamaan peliarkkitehtuurin pelitoteutukselle kohdelaitteelle.
Pystyt toteuttamaan peliprojektin ketterän peliohjelmistokehityksen menetelmillä.
Osaat toteuttaa automaattisen pelitestauksen.
Tiedät käyttäjäkokemuksen toteuttamisen edellytykset.
Assessment criteria, good (3)
Kykenet suunnitemaan ja toteuttamaan peliarkkitehtuurin pelitoteutukselle eri kohdelaitteille.
Pystyt toteuttamaan peliprojektin hyödyntäen ketterän peliohjelmistokehityksen menetelmiä ohjatusti.
Osaat kehittää pelitoteutusta pelitestauksen ja käyttäjäkokemuksen perusteella.
Assessment criteria, excellent (5)
Kykenet suunnitemaan ja toteuttamaan helposti ylläpidettävän peliarkkitehtuurin pelitoteutukselle eri kohdelaitteille.
Pystyt toteuttamaan peliprojektin soveltaen ketterän peliohjelmistokehityksen menetelmiä.
Osaat jatkokehittää pelitoteutusta pelitestauksen ja käyttäjäkokemuksen perusteella.