Skip to main content

Advanced Game ProgrammingLaajuus (5 cr)

Course unit code: R504TL330

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

Osaat toteuttaa erilaisia pelimekaniikkoja.
Pystyt toteuttamaan pelimekaniikkoja erityyppisiin peleihin.
Kykenet rakentamaan pelimekaniikkoja hyviä käytäntöjä ja suunnittelumalleja soveltaen.
Osaat soveltaa matematiikkaa pelikehityksessä.
Pystyt hyödyntämään ongelmien ratkaisussa algoritmeja.

Content

Pelimekaniikkojen ohjelmointi eri pelityyppeihin
Peliohjelmointi käyttäen hyväksi havaittuja suunnittelumalleja
Pelimatematiikka
Algoritmien soveltaminen
Peliäänet

Qualifications

Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ymmärrät erilaisien pelimekaniikkojen ohjelmointia.
Tunnistat alan hyväksi havaittuja suunnittelumenetelmiä.
Osaat ohjatusti rakentamaan pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Assessment criteria, good (3)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia erilaisiin pelityyppeihin.
Käytät peliohjelmointiin alan hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Toteutat ohjatusti omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat soveltaa pelimekaniikkojen ohjelmointia monipuolisesti erilaisiin pelityyppeihin.
Sovellat peliohjelmointiin hyväksi havaittuja suunnittelumalleja.
Sovellat omiin toteutuksiin pelimatemaattisia ja - algoritmisia ratkaisuja.

Go back to top of page