Skip to main content

Game ProgrammingLaajuus (5 cr)

Course unit code: R504TL108

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi

Objective

Opiskelija osaa rakentaa toimivan pelitoteutuksen. Opiskelija osaa valita toteutukseen sopivan pelimoottorin. Opiskelija kykenee toteuttamaan useita erilaisia pelimekaniikkoja. Opiskelija osaa toteuttaa yksinkertaisen NPC (non-player-character) -hahmon.

Content

Pelimoottorien ominaisuudet ja hyödyt
Pelimekaniikan toteuttaminen
Interaktiot
HUD/UI-ohjelmointi
Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
Assettien tekeminen ja käyttäminen pelitoteutuksessa
AI ja reitinhakualgoritmit
Äänien toteuttaminen ja ohjelmointi
Pelianimaation toteuttaminen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee pelimoottorien käyttömahdollisuudet. Opiskelija osaa pelimoottoria hyödyntäen tehdä yksinkertaisen pelimekaniikan.

Opiskelija osaa hyödyntää joitakin pelimoottorin ominaisuuksia. Opiskelija pystyy käyttämään kenttäsuunnitelutyökaluja ja rakentamaan peliympäristön. Opiskelija osaa tuoda pelitoteutukseen assetteja ja tehdä niille toiminnallisuuksia.

Opiskelija pystyy ratkaisemaan ohjatusti perustason tehtäviä sekä hakemaan tarvittaessa lisätietoa digitaalisista materiaaleista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa valita pelin rakentamiseen sopivan pelimoottorin. Opiskelija osaa pelimoottoria hyödyntäen tehdä erilaisia pelimekaniikkoja.

Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Opiskelija osaa rakentaa peliympäristön ja rakentaa sinne toiminnallisuuksia. Opiskelija osaa tuoda pelitoteutukseen assetteja ja tehdä niille toiminnallisuuksia.

Opiskelija pystyy ratkaisemaan ohjatusti haastavia toimeksiantoja sekä hakemaan tarvittaessa lisätietoa digitaalisista materiaaleista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää kattavasti pelimoottorin ominaisuuksia rakentaakseen toimivia pelimekaniikkoja monipuoliseen peliympäristöön.

Go back to top of page