Marketing Data AnalyticsLaajuus (5 cr)
Course unit code: A31L000328
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Peppi
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Tunnistaa asiakasdatan keräämisen, käsittelyn ja analysoinnin mahdollisuudet myyntisuppilon eri vaiheissa.
Osaa käyttää data-analyysin työkaluja asiakasdatan käsittelemisessä ja analysoinnissa.
Osaa tehdä päätelmiä ja suosituksia markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi data-analyysin pohjalta.
Osaa raportoida tuloksia visuaalisella ja markkinoinnissa hyödynnettävällä tavalla.
Kompetenssi:Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen
Content
"Markkinointidatan ja data-analytiikan keskeiset käsitteet, periaatteet ja mallit.
Asiakasdatan muodot ja lähteet.
Markkinoinnin tiedontarpeiden määrittely.
Data-analyysin keskeiset työkalut.
Datan kerääminen, yhdistely, käsittely ja analysointi.
Datan visualisointi ja raportointi.