Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin data-analytiikkaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: A31L000328

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Tunnistaa asiakasdatan keräämisen, käsittelyn ja analysoinnin mahdollisuudet myyntisuppilon eri vaiheissa.
Osaa käyttää data-analyysin työkaluja asiakasdatan käsittelemisessä ja analysoinnissa.
Osaa tehdä päätelmiä ja suosituksia markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi data-analyysin pohjalta.
Osaa raportoida tuloksia visuaalisella ja markkinoinnissa hyödynnettävällä tavalla.

Kompetenssi:Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen

Sisältö

"Markkinointidatan ja data-analytiikan keskeiset käsitteet, periaatteet ja mallit.
Asiakasdatan muodot ja lähteet.
Markkinoinnin tiedontarpeiden määrittely.
Data-analyysin keskeiset työkalut.
Datan kerääminen, yhdistely, käsittely ja analysointi.
Datan visualisointi ja raportointi.

Siirry alkuun