Markkinoinnin data-analytiikkaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: A31L000328
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Tunnistaa asiakasdatan keräämisen, käsittelyn ja analysoinnin mahdollisuudet myyntisuppilon eri vaiheissa.
Osaa käyttää data-analyysin työkaluja asiakasdatan käsittelemisessä ja analysoinnissa.
Osaa tehdä päätelmiä ja suosituksia markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi data-analyysin pohjalta.
Osaa raportoida tuloksia visuaalisella ja markkinoinnissa hyödynnettävällä tavalla.
Kompetenssi:Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen
Sisältö
"Markkinointidatan ja data-analytiikan keskeiset käsitteet, periaatteet ja mallit.
Asiakasdatan muodot ja lähteet.
Markkinoinnin tiedontarpeiden määrittely.
Data-analyysin keskeiset työkalut.
Datan kerääminen, yhdistely, käsittely ja analysointi.
Datan visualisointi ja raportointi.