Skip to main content

Media in teaching and learning (5cr)

Code: MKAS3105-3004

General information


Enrollment
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 01.06.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Course
MKAS3105

Evaluation scale

H-5

Objective

Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
- hyödyntää ja analysoida ajankohtaista monitieteistä opetuksen ja oppimisen tutkimusta mediakasvatuksen alueella
- soveltaa oppimisteoreettisia ja pedagogisia näkökulmia median ja digitaalisen teknologian opetuskäytön tutkimukseen
- perusteet pedagogisten mallien merkityksestä oppimisympäristöjen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa

Execution methods

20 h luentoja ja käänteisen opetusmenetelmän soveltamista. Opiskelijat tutustuvat ajankohtaisiin mediakasvatuksen opetuksen ja oppimisen tutkimukseen ja tutkimusartikkeleihin omien tutkimusintressiensä pohjalta. He esittelevät tutkimuksia toisilleen vastavuoroisen opettamisen menetelmällä ja pohtivat sisällön soveltamista käytäntöön ja mahdollisuuksien mukaan omaan pro gradu -tutkielmaan. Opiskelijat kirjoittavat kurssin aikana oppimispäiväkirjaa tai tutkimusaiheeseensa liittyvän esseen. Kurssiin voi sisältyä myös tutkijavierailuita.

Accomplishment methods

Käänteinen opetus ja oppiminen ja oppimispäiväkirja tai essee.

Content

Opiskelijat tutustuvat ajankohtaiseen mediakasvatuksen opetuksen ja oppimisen tutkimukseen. He tutustuvat oppimisteoreettisiin ja pedagogisiin perusteisiin sekä ajankohtaisiin käsitteisiin median ja digitaalisen teknologian opetuskäytön tutkimuksessa. Opiskelijat tutustuvat tutkimusperustaiin ja oppimisteoreettisesti perusteltuihin pedagogisiin malleihin ja niiden hyödyntämiseen oppimisympäristöjen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.
1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on hyvää.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa erinomaista.

Go back to top of page