Markkinoinnin suunnittelu (10op)
Opintojakson tunnus: R301L43OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun käsitteistön ja teoreettisen taustan. Hän ymmärtää markkinointitutkimuksen merkityksen markkinoinnin suunnittelun edellytyksenä ja osaa hankkia tietoa suunnittelun pohjaksi käyttäen sekä määrällisiä että laadullisia tutkimusmenetelmiä. Hän osaa toteuttaa tutkimuksen, jonka tulosten pohjalta hän osaa tehdä johtopäätöksiä suunnitelmaansa varten. Opiskelija osaa soveltaa yleisiä markkinointistrategioita sekä kilpailukeinostrategioita pk-yrityksen markkinointisuunnittelussa ja osaa laatia yritykselle sekä strategisen pitkän tähtäimen että operationaalisen vuodenmarkkinointisuunnitelman.
Teemat:
- markkinointistrategia
- markkinointitutkimus
- markkinointisuunnitelman laatiminen
- myynnin johtaminen
Sisältö
- markkinointistrategiat
- markkinnoitissunnitelman laadinta
- markkinointitutkimusmenetelmät
- tutkimuksen suunnittelu, toteutus, analysonti ja tulosten raportointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2)Hyvä (3-4)Kiitettävä (5)Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt.Opiskelija osaa soveltaa eri markkinointistrategioita.Opiskelija osaa suunnitella yritys- ja tilannekohtaisen markkinointistrategian.Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen.Opiskelija osaa kohdentaa markkinointisuunnitelmia erilaisille asiakasryhmille.Opiskelija osaa laatia kilpailukykyisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti.Opiskelija tietää myynnin johtamisen tehtävät.Opiskelija ymmärtää myynnin johtamisen merkityksen tuloksellisen myynnin aikaansaamisessa.Opiskelija osaa soveltaa erilaisia myynnin johtamisen menetelmiä tuloksellisen myynnin aikaansaamiseksi.