Digital Convergence and Marketing Communication (5op)
Opintojakson tunnus: T301L59OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee mediakonvergenssin ja digitaalisen mediakulttuurin teknologiset, taloudelliset, kulttuuriset ja sosiaaliset muutokset, mm. muutoksen mediakohtaisesta sisällöntuotannosta monikanavaisiin ratkaisuihin ja vanhat toimialarajat ylittäviin yhteistyömalleihin, sekä siihen liittyvään mediankäyttäjien kulutuskäytäntöjen muutoksiin. Opiskelija ymmärtää ubiikkivallankumouksen ja mediayhteiskunnan kehitysmekanismit. Hän ymmärtää muutoksen realisoituvan mediasisältöjen ja viestinnän keinojen yhdentymisenä: joukko- ja markkinointiviestinnässä käytetään kasvavasti samoja keinoja herättämään, viihdyttämään, myymään, koukuttamaan ja aktivoimaan käyttäjiä integroimalla eri medioiden sisältöjä ja ilmaisumuotoja sekä siltaamalla ne transmediaisiksi, -subjektiivisiksi ja –tekstuaalisiksi tarinoiksi. Opiskelija osaa jäsentää muutosvaikutukset liiketoimintamallisuuksiin ja työelämähaasteisiin sekä yleisellä tasolla että erityisesti omalla koulutusalallaan.
Sisältö
- Nykyaikainen digitaalinen markkinointi ja sen trendit
- Oma, maksettu ja ansaittu media
- Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu
- Verkkosivuston merkitys
- Verkkomainonta
- Hakukoneet
- Sosiaalinen media markkinoinnissa
- Sisältömarkkinointi
- Growth Hacking
- Vaikuttajamarkkinointi
- Analytiikka
- Henkilökohtaisen osaamisen brändääminen verkossa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu