Bachelor of Business Administration, Business Economics (full time day studies) Rovaniemi, Autumn 2014: R301L14S
Code: R301L14S
- Degree title
- Bachelor of Business Administration
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Autumn 2014
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
SUORITETTAVA TUTKINTOLiiketalouden koulutusohjelmassa suoritetaan yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon alan korkeakoulututkinto, jonka tutkintonimike on tradenomi. Opintojen laajuus on 210 opintopistettä ja opiskeluaika 3,5 vuotta.
Lapin amkin strategiset painoalat (Arktinen yhteistyö ja Pohjoinen rajaosaaminen, Etäisyyksien hallinta, Luonnonvarojen älykkään käytön edistäminen ja Turvallisuusosaaminen) sekä palveluliiketoiminta ja yrittäjyys läpileikkaavana painoalana toteutuvat tässä opetussuunnitelmassa juonteena. Painoalojen käytännön toteutuminen tarkentuu vuosittain laadittavissa toteutussuunnitelmissa.
TUTKINNON YLEISKUVAUS JA TAVOITTEET Liiketalouden koulutusohjelmasta valmistuu monipuolisia liiketoimintaosaajia, joka hallitsevat pohjoiset toimintaolosuhteet ja osaavat toimia asiakaslähtöisesti sekä kestävän kehityksen periaatteita noudattaen. Koulutusohjelmasta valmistunut tradenomi hallitsee myyvän asiakaspalvelun taidot ja hän on luonut opintojen aikana toimivan kontaktiverkoston yritysten ja elinkeinon toimijoiden kanssa. Opintojen aikana teoreettiset valmiudet kytketään ongelmaperustaisen oppimisen myötä työelämän käytäntöihin. Lisäksi opintojen aikana syntyy valmius jatkuvaan ammatilliseen kehittämiseen ja kehittymiseen.
Tradenomin tutkinto antaa valmiudet työllistyä eri toimialoille. Tradenomit voivat omien vahvuuksiensa ja kiinnostuksensa perusteella työskennellä esimerkiksi teollisuuden, kaupan, terveydenhuollon, pankki- ja vakuutusalan, asiantuntijapalvelu- tai muissa kuntien ja valtion eri organisaatioissa. Tehtävänimikkeenä voi olla esimerkiksi myyntineuvottelija tai -päällikkö, markkinointisuunnittelija tai -päällikkö, palvelupäällikkö, kirjanpitäjä, sijoitusneuvoja, taloussuunnittelija, hallintosuunnittelija, johdon assistentti tai laskentapäällikkö. Työelämäläheisesti toteutettujen opintojen aikana on mahdollisuus tutustua eri alojen ja organisaatioiden toimintaan. Ammattitaitoa edistävät harjoittelujaksot ovat tähän yksi lisämahdollisuus. Nämä auttavat opiskelijaa hahmottamaan tradenomin monipuoliset uramahdollisuudet.
Lapin ammattikorkeakoulun oppimisnäkemys
Ammattikorkeakoulujen koulutustehtävän lähtökohdaksi on laissa määritelty työelämä ja sen kehittäminen sekä toisaalta tutkimus ja taiteelliset lähtökohdat (L351/2003). Koulutuksen, tutkimuksen ja innovaatiotoiminnan yhdistäminen sekä toiminnan työelämäläheisyys ja –lähtöisyys katsotaanLapin ammattikorkeakoulussa (Lapin amk) edellytykseksi ammattiosaamisen kehittymiselle.
Lapin ammattikorkeakoulunoppimisnäkemys rakentuu ongelmaperustaisen oppimisen periaatteille. Ongelmaperustaisen oppimisen lähtökohtana ovat työelämässä kohdattavat ongelmat ja toiminnan keskiössä on oppiminen. Opiskelija on aktiivinen, vastuullinen oman oppimisensa subjekti. Opettaja puolestaan on oppimisen asiantuntija, oppimisen ohjaaja ja mahdollistaja. Oppiminen on opiskelijoiden, opettajien ja työelämän yhdessä toteuttamaa ammatillisten ongelmien tutkimista ja osallistumista yhteiseen tiedon rakentamiseen.
Oppimisympäristöt
Opintojen toteutuksessa hyödynnetään monipuolisia ja vaihtelevia oppimisympäristöjä. Lapin ammattikorkeakoulun omattyötilat ja laboratoriot, virtuaaliympäristöt, yritykset ja julkishallinnon organisaatiot, kansainvälisten kumppaneiden tarjoamat ympäristöt sekä monet tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet toimivat oppimisympäristöinä. Toteutusten työelämäläheisyys näkyy ensimmäisenä lukuvuonna opintojaksokohtaisina vierailuina ja työelämälähtöisinä ongelmina. Osa ensimmäisen lukuvuoden opinnoissatoteutetaan Lapin ammattikorkeakoulun Napalaakso -virtuaalioppimisympäristössä. Napalaakso on yrityspelin, toiminnanohjausjärjestelmän ja VirtuaaliLapin yhdistelmä, joka tutustuttaa opiskelijan lappilaiseen toimintaympäristöön ja antaa mahdollisuuden yrittäjyyden ja liiketoiminnan harjoitteluun aidonoloisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä. Napalaakso simuloi arktista yritysympäristöä ja siinä voidaan ohjatusti tuottaa opiskelijalle työelämälähtöisiä ongelmanratkaisutilanteita. Toisen ja kolmannen lukuvuoden oppimisprosessia tuetaan opintojaksoja yhdistävien projektien avulla. Projektien aiheet tulevat työelämästä. Kolmannen lukuvuoden aikana toteutettavat projektit ovat tutkimus- ja kehittämispainotteisia.
Opiskelijat voivat kehittää osaamistaan myös Lapin korkeakoulukonsernin tarjoamilla opinnoilla.
Opintojen kuormittavuus
Opintojen kuormittavuuden määrittelyssä on lähtökohtana yleiseurooppalaisen ECTS- opintosuoritusten siirto- ja mitoitusjärjestelmän (ECTS-järjestelmän) perusteet. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä. Se vastaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana. Opinnot suunnitellaan lukuvuosittain etenemään tasaisesti 40 viikon aikana.
Osaaminen opetussuunnitelmassa
Lapin ammattikorkeakoulun (Lapin amk) opetussuunnitelmien peruselementteinä toimivat työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet, kompetenssit ja niihin liittyvät osaamistavoitteet arviointikriteereineen. Kompetenssi kuvaa pätevyyttä, suorituspotentiaalia ja kykyä suoriutua ammattiin kuuluvista työtehtävistä.
Opetussuunnitelmien kompetenssit jakautuvat kaikille koulutusohjelmille yhteisiin yleisiin työelämäkompetensseihin sekä koulutusohjelmakohtaisiin kompetensseihin, joissa on otettu huomioonLapin amkinprofiloituminen ja strategiset painopistealueet. Yleiset kompetenssit ovat eri koulutusohjelmille yhteisiä yleisiä työelämän osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yleiset kompetenssit (oppimisen taidot, eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen, innovaatio-osaaminen ja kansainvälistymisosaaminen) luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Yleisten kompetenssien kehittyminen tapahtuu pääsääntöisesti substanssiosaamisen oppimisen yhteydessä. Yleisten työelämävalmiuksien kehittymisessä erityisesti ongelmaperustaisella oppimisella ja oppimisympäristöihin liittyvillä valinnoilla on keskeinen merkitys.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen kehittymisen perustan. Liiketalouden koulutusohjelman opetussuunnitelma on rakennettu toteuttamaan liiketoimintaosaamisen, johtamisosaamisen, kehittämisosaamisen, markkinointi- ja myyntiosaamisen sekä taloushallinto-osaamisen kompetensseja. Koulutusohjelmakohtaisten kompetenssien kehittyminen on opetussuunnitelmassa kuvattu vuositeemoina: perustaitaja, myyjä ja kansainvälistyjä, soveltaja, kehittäjä. Vuositeemojen sisällöt on kuvattu myöhemmin sivuilla 7-9. Ensimmäisen lukuvuoden aikana opiskelija tekee päätöksen ammatillisen osaamisensa suuntaamisesta vaihtoehtoisten ammattiopintojen avulla joko myyntiin ja markkinointiin tai taloushallintoon. Vaihtoehtoisia ammattiopintoja on tarjolla toisena ja kolmantena lukuvuonna yhteensä 30 opintopistettä. Vaihtoehtoisten ammattiopintojen lisäksi opiskelija voi niin halutessaan joustavasti suunnata osaamistaan myös pakollisten ammattiopintojen aikana esimerkiksi tiedonhakua suuntaamalla, hakeutumalla kiinnostuksensa mukaisiin projekteihin tai suorittamalla opintoja Lapin korkeakoulukonsernin muissa korkeakouluissa.
Lapin ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmissa on annettu erityispainoa yrittäjyys- ja liiketoimintaosaamiselle, kansainvälistymisosaamiselle sekä kestävään kehitykseen liittyvälle osaamiselle. Liiketalouden koulutusohjelman opinnoissa yrittäjyys- ja liiketoimintaosaaminen ovat olennainen osa ammatillista kehittymistä. Yrittäjäksi aikoville tarjotaan koko opintojen ajan polku yrittäjyyteen Unelmatehdasopinnot -opintokokonaisuuden muodossa (5-15 op). Kansainvälistymistä edistetään vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisellä, ammatillisten taitojen oppimiseen liitetyillä kieliopinnoilla, vierailevilla kansainvälisillä luennoitsijoilla sekä englanninkielisillä opintojaksototeutuksilla. Toisen lukuvuoden kevät on suunniteltu kansainvälistymisjaksoksi, jonka aikana opiskelijoita kannustetaan lähtemään kansainväliseen vaihtoon. Lisäksi opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua erilaisiin kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainväliseen tutortoimintaan. Liiketalouden opintojen toteutuksissa painotetaan vastuullisen liiketoiminnan näkökulmaa, joka ottaa huomioon kaikki kestävän kehityksen ulottuvuudet.
Kielten ja viestinnän opinnot on integroitu osaksi ammattiopintoja. Toisen lukuvuoden syksyllä toteutettavat myyntiopinnot sisältävät ruotsin kielen ja viestinnän opintoja yhteensä 5 opintopistettä. Näiden opintojen puitteissa opiskelijalla on mahdollisuus saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8 §) edellyttämä oman alan työtehtävissä tarvittava toisen kotimaisen kielen taito. Suomen ja englannin kieli- ja viestintäopinnot on integroitu ensimmäisen ja toisen lukuvuoden aikana toteutettaviin opintojaksoihin. Kieli- ja viestintäopintoihin liittyvät osaamistavoitteet ja arviointikriteerit on kuvattu opintojaksokuvausten yhteydessä.
Opiskelijan kannalta koulutuksen viralliset tavoitteet toimivat opiskeluun ohjaavina ja motivoivina suunnannäyttäjinä. Opetussuunnitelma luo lähtökohdan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman (hops) laatimiselle. Opiskelija laatii yhdessä tutoropettajansa kanssa hopsin, jossa opintojen kulku suunnitellaan tarkemmin.
Osaamisen arviointi
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa määriteltyihin osaamistavoitteisiin. Osaamistavoitteet kertovat, minkälaista osaamista opiskelijoilta edellytetään tutkinnon saavuttamiseksi. Osaamistavoitteista johdetaan arviointikriteerit, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Osaamisen arviointi kertoo, miten hyvin asetetut osaamistavoitteet on saavutettu.
Osaamisen arviointia tehdään monesta eri näkökulmasta tarkastelemalla toiminnallisen, tiedollisen, yhteisöllisen ja arvioivan osaamisen kehittymistä. Toiminnallinen osaaminen näkyy työtehtävien jäsentyneenä ja sujuvana hallintana. Tiedollinen osaaminen osoittaa teoreettisen tiedon hallintaa, asioiden ja prosessien välisten yhteyksien ymmärtämistä ja kokonaisuuksien hahmottamiskykyä. Yhteisöllinen osaaminen liittyy vuorovaikutusosaamiseen, taitoon toimia ryhmän jäsenenä ja johtajana. Arvioiva osaaminen kertoo omaan toimintaan liittyvästä oppimisen, arvioinnin ja kehittämisen taidosta sekä kyvystä kehittää ja vaikuttaa yhteiseen ja ympäristön toimintaan. Arviointia toteutettaessa valitaan arviointimenetelmät niin, että ne todella mittaavat tavoiteltavaa osaamista ja sen tasoa.
Opintosuoritusten arvioinnissa ja arvioinnin oikaisemisessa noudatetaan Lapin ammattikorkeakoulun tutkintosääntöä. Arviointi toteutetaan asteikolla 0-5. Kunkin opintojakson yhteydessä on määritelty arviointikriteerit. Opintojaksojen tarkempi arviointisuunnitelma esitellään kunkin opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Aiemmin tai opintojen aikana muualla hankittu osaaminen on mahdollista hyväksilukea osaksi tutkintoa. Osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta käytetään AHOT-menetelmää (aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen).
Laadunhallinta
Ammattikorkeakoulu vastaa koulutuksen ja muun toiminnan laadusta ja jatkuvasta kehittämisestä sekä osallistuu määräajoin ulkopuoliseen laadunarviointiin.
Lapin ammattikorkekoulunlaatujärjestelmä on kuvattu laatukäsikirjassa. Koulutusohjelman laadunhallinta toteutetaan laatukäsikirjassa kuvattujen menettelyiden mukaisesti.
OPINTOJEN RAKENNE JA TOTEUTUSTAPA
Ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluvat
1) perus- ja ammattiopinnot
2) vapaasti valittavat opinnot
3) ammattitaitoa edistävä harjoittelu
4) opinnäytetyö.
Perusopintojen tavoitteena on antaa opiskelijalle laaja-alainen yleiskuva asianomaisen tehtäväalueen asemasta ja merkityksestä yhteiskunnassa, työelämässä ja kansainvälisesti, perehdyttää opiskelija alan tehtäväalueen yleisiin teoreettisiin perusteisiin ja viestintään sekä antaa hänelle ammattikorkeakoululain 9.5.2003/351 8 §:ssä vaadittava kielitaito.
Ammattiopintojen tavoitteena on perehdyttää opiskelija alan ammatillisen tehtäväalueen keskeisiin ongelmakokonaisuuksiin ja sovelluksiin sekä niiden tieteellisiin ja taiteellisiin perusteisiin siten, että opiskelija valmistuttuaan kykenee itsenäisesti työskentelemään liiketalouden alan asiantuntijatehtävissä ja yrittäjänä sekä osallistumaan työyhteisön kehittämiseen. Vaihtoehtoisten ammattiopintojen avulla opiskelija voi suuntautua joko myynnin ja markkinoinnin tai taloushallinnon osaajaksi (laajuus 30 op).
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun kokonaislaajuus on 30 opintopistettä, josta 10 opintopisteen laajuinen perusharjoittelu suoritetaan ensimmäisen opiskeluvuoden keväällä ja toinen, ns. syventävä harjoittelu kolmannen vuoden keväällä.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä. Opinnäytetyöt ovat työelämälähtöisiä ja työelämää kehittäviä. Opinnäytetyön laajuus on 15 op.
Vapaasti valittavien opintojen (laajuus 15 op) tavoitteena on syventää ja täydentää opiskelijan ammatillista osaamista. Niillä opiskelija voi myös täydentää ja tukea ammattikorkeakoulututkintoa sekä laajentaa sen sisältöä oman kiinnostuksensa ja yksilöllisen mieltymyksensä mukaan. Yleisten vapaasti valittavien ja kampuskohtaisten opintojen lisäksi muiden koulutusohjelmien ja muiden korkeakoulujen opintosuorituksia voidaan sisällyttää vapaasti valittaviin opintoihin.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | Autumn 2014 | Spring 2015 | Autumn 2015 | Spring 2016 | Autumn 2016 | Spring 2017 | Autumn 2017 | 1. / 2014 | 2. / 2015 | 3. / 2015 | 1. / 2015 | 2. / 2016 | 3. / 2016 | 1. / 2016 | 2. / 2017 | 3. / 2017 | 1. / 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AMK_PERTR |
BASIC STUDIES
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R301L11OJ | Introduction to Business Studies | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L12OJ | Business Environment | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
AMMTR |
PROFESSIONAL STUDIES
(Choose all ) |
120 | |||||||||||||||||||||
R301L20OJ | Business Functions | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
R301L21OJ | Customer Management | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L22OJ | Financial Accounting | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L23OJ | Sales Skills | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L24OJ | Marketing and Network Communications | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L25OK |
Economic Environment
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R301L25AOJ | International Business Environment | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301L25BOJ | Operational Environment of National Economy | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301L26OK |
Human Resource Management
(Choose all ) |
10 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301L26AOJ | Human Resource Management | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301L26BOJ | Payroll Administration | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301L27OJ | Research and Development Knowledge | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L28OJ | Entrepreneurship and Productization | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L29OJ | Business Development | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
VAIOK |
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES
(Choose ects: 20 ) |
20 | |||||||||||||||||||||
R301L40OJ | Financial Reporting and Taxation | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L41OJ | Finance and Investments | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L42OJ | Management Accounting | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L43OJ | Marketing Planning | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L44OJ | eBusiness | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L45OK |
International Marketing
(Choose all ) |
10 | |||||||||||||||||||||
R301L45AOJ | International Marketing Management | 5 | |||||||||||||||||||||
R301L45BOJ | International Trade | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
VAP_VALTR |
FREE-CHOICE ELECTIVES
(Choose ects: 5 ) |
5 | |||||||||||||||||||||
R301L101OJ | Mystery Shopping Project | 3 | |||||||||||||||||||||
R301L102OJ | Investment Project | 2 | |||||||||||||||||||||
HARJOITTTR |
PRACTICAL TRAINING
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||
R301L60OJ | Basic Training | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
R301L61OJ | Advanced Training | 20 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
OPINNATR |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R301LL33OK |
Bachelor's Thesis
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||
R301LL33AOJ | Topic Idea and Research Plan | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301LL33BOJ | Thesis Work and Preliminary Review | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R301LL33COJ | Thesis Reporting, Archiving and Publication | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
Total | 210 | 70 | 65 | 60 | 15 | 25 | 45 | 40 | 25 | 40 | 20 | 15 | 25 | 45 | 0 | 40 | 25 | 0 | 40 | 20 | 0 | 15 |
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
AMK_PERTR |
BASIC STUDIES
(Choose all ) |
20 |
R301L11OJ | Introduction to Business Studies | 10 |
R301L12OJ | Business Environment | 10 |
AMMTR |
PROFESSIONAL STUDIES
(Choose all ) |
120 |
R301L20OJ | Business Functions | 10 |
R301L21OJ | Customer Management | 10 |
R301L22OJ | Financial Accounting | 10 |
R301L23OJ | Sales Skills | 10 |
R301L24OJ | Marketing and Network Communications | 10 |
R301L25OK |
Economic Environment
(Choose all ) |
10 |
R301L25AOJ | International Business Environment | 5 |
R301L25BOJ | Operational Environment of National Economy | 5 |
R301L26OK |
Human Resource Management
(Choose all ) |
10 |
R301L26AOJ | Human Resource Management | 5 |
R301L26BOJ | Payroll Administration | 5 |
R301L27OJ | Research and Development Knowledge | 10 |
R301L28OJ | Entrepreneurship and Productization | 10 |
R301L29OJ | Business Development | 10 |
VAIOK |
OPTIONAL PROFESSIONAL STUDIES
(Choose ects: 20 ) |
20 |
R301L40OJ | Financial Reporting and Taxation | 10 |
R301L41OJ | Finance and Investments | 10 |
R301L42OJ | Management Accounting | 10 |
R301L43OJ | Marketing Planning | 10 |
R301L44OJ | eBusiness | 10 |
R301L45OK |
International Marketing
(Choose all ) |
10 |
R301L45AOJ | International Marketing Management | 5 |
R301L45BOJ | International Trade | 5 |
VAP_VALTR |
FREE-CHOICE ELECTIVES
(Choose ects: 5 ) |
5 |
R301L101OJ | Mystery Shopping Project | 3 |
R301L102OJ | Investment Project | 2 |
HARJOITTTR |
PRACTICAL TRAINING
(Choose all ) |
30 |
R301L60OJ | Basic Training | 10 |
R301L61OJ | Advanced Training | 20 |
OPINNATR |
BACHELOR'S THESIS
(Choose all ) |
15 |
R301LL33OK |
Bachelor's Thesis
(Choose all ) |
15 |
R301LL33AOJ | Topic Idea and Research Plan | 5 |
R301LL33BOJ | Thesis Work and Preliminary Review | 5 |
R301LL33COJ | Thesis Reporting, Archiving and Publication | 5 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.