Bachelor of Hospitality Management (blended studies) Rovaniemi, Spring 2021: R81M21K
Code: RA81M21K
- Degree title
- Bachelor of Hospitality Management
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Spring 2021
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Lapin ammattikorkeakoulun matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutuksessa opiskelet restonomiksi (AMK). Restonomikoulutuksen opinnot tuottavat osaamista matkailualan ja työelämän tarpeisiin. Matkailuala tarvitsee osaajia, joilla on vahva ammatillinen osaaminen matkailuliiketoiminnasta sekä kykyä luovaan ja innovatiiviseen ongelmanratkaisuun ja tiimityöskentelyyn. Suomen pohjoisin restonomikoulutus osana Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituuttia (MTI) ja Lapin korkeakoulukonsernia (LUC) painottaa kestävää matkailua yhtenä strategisena painopisteenä, mikä ohjaa myös opetussuunnitelmaa. Restonomikoulutuksen kehittämisen kärjessä ovat sosiaaliseen vastuullisuuteen, esimiestyöhön sekä ajankohtaisiin teemoihin, luontoon, elämyksiin ja digitalisaatioon liittyvät teemat, jotka näkyvät myös mm. koulutukseen kytkeytyvässä tutkimus- kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa (TKI) sekä palveluissa.
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksessa saat laajan ja monipuolisen matkailualan ammattiosaamisen palvelu-, asiantuntija- sekä kehittämistehtäviin kansainvälisessä ja pohjoisessa toimintaympäristössä. Työtä kuvaavia nimikkeitä voivat olla esimerkiksi markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö tai -assistentti, vastaanottopäällikkö, hotellipäällikkö, ravintolapäällikkö, palvelupäällikkö, kokous- tai kongressipäällikkö, tapahtumakoordinaattori, toiminnanjohtaja, projektipäällikkö tai -koordinaattori ja yrittäjä.
Kestävän matkailuliiketoiminnan kehittäminen on keskeinen osa ammatillista osaamistasi. Opetussuunnitelmaa läpileikkaavina teemoina myös vieraanvaraisuus-, turvallisuus- ja ennakointiosaaminen ovat keskeisiä osaamisalueitasi. Opinnoissasi voit syventää ja soveltaa ammatillista osaamistasi muun muassa matkailun liiketoimintaosaamiseen, esimiestaitoihin, työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamiseen sekä matkailun tutkimukseen ja kehittämiseen liittyvillä osa-alueilla.
Opiskelu ja oppiminen toteutuvat monipuolisesti erilaissa ympäristöissä. Opinnoissasi kohtaat ja ratkaiset todellisia työelämän ongelmia ja ilmiöitä ja työskentelet yhteistyössä paikallisten ja alueellisten alan yritysten ja organisaatioiden kanssa.
Restonomikoulutus toimii osana Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituuttia (MTI). Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin muodostavat Lapin yliopiston matkailututkimus, Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutus sekä Lapin koulutuskeskus REDU:n matkailu-, ravitsemis- ja talousala. Instituutissa ovat toisin sanoen edustettuina kaikki matkailun koulutustasot. MTI:n myötä osa restonomikoulutuksen opetuksesta (osa ammattiopinnoista sekä kieli- ja viestintäopinnot) toteutetaan yhteistyössä yliopiston matkailututkimuksen oppiaineen kanssa. Tyypillisiä yhteistyön muotoja ovat mm. yhteiset luennot, ryhmätyöt ja projektitehtävät. MTI:n kautta sinulla on myös mahdollisuus halutessasi painottaa restonomitutkintoasi matkailun tutkimukseen valitsemalla tiettyjä opintokokonaisuuksia yliopistosta. Matkailun tutkimuksen opintokokonaisuuden opiskeltuasi voit halutessasi siirtyä joustavammin jatkamaan opintoja yliopiston maisterikoulutuksessa.
Opintoja toteutetaan yhteistyössä myös muun muassa Degree Programme in Tourism -koulutuksen ja Lapin ammattikorkeakoulun muiden koulutuksien kanssa.
TUTKINNON RAKENNE
Opetussuunnitelma rakentuu moduulimaisesti opintojaksoista ja teemoista. Opintojaksojen osaamistavoitteet ja teemojen sisällöt kuvaavat alan keskeisen ammatillisen ydinosaamisen.
Restonomikoulutuksen rakenne:
1) perus- ja ammattiopinnot 140 op
2) vapaasti valittavat opinnot 25 op
3) ammattitaitoa edistävä harjoittelu 30 op
4) opinnäytetyö 15 op
Perusopintojen tavoitteena on, että saat valmiudet korkeakoulu- ja restonomiopintojen suorittamiseen sekä osaat käyttää opinnoissa ja tulevissa työtehtävissä tarvittavia työvälineitä.
Ammattiopintojen tavoitteena on, että perehdyt alan keskeisiin sisältöihin: matkailualan työ- ja toimintaympäristöihin, matkailualan liiketoimintaosaamiseen, esimies- ja johtamisosaamiseen sekä kieli- ja viestintäosaamiseen siten, että valmistuttuasi kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä ja yrittäjänä sekä hallitset ammattikorkeakouluasetuksen (1129/2014 7§ ja 481/2003 15§-19§) edellyttämän kielitaidon. Voit soveltaa ja syventää ammatillista osaamistasi sisällyttämällä opintoihisi esimerkiksi käytännön esimiestyöhön, matkailualan kehittämiseen tai matkailututkimukseen keskittyviä opintoja ja näin ohjata uraasi jo opintojen aikana.
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun tavoitteena on perehdyttää sinut ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin työtehtäviin ja -ympäristöihin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelu vahvistaa ammatillista osaamistasi sekä tukee oman urapolkusi ja yhteistyöverkostojesi rakentamista. Voit suorittaa harjoittelun tai harjoittelut myös ulkomailla.
Opinnäytetyön tavoitteena on, että kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- ja kehittämistehtävässä. Opinnäytetyössä osoitat valmiutesi soveltaa oppimaasi jonkin ammatillisen ongelman ratkaisemiseen tai ammattialasi kehittämiseen.
Vapaasti valittavien opintojen tavoitteena on syventää ja täydentää ammatillista osaamistasi.
Vapaasti valittaviin opintoihin voit valita omaa henkilökohtaista opintosuunnitelmaasi, osaamistasi ja urapolkuasi parhaiten tukevia ja täydentäviä opintoja restonomikoulutuksen, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin, muiden Lapin ammattikorkeakoulun koulutuksien sekä muiden korkeakoulujen opintotarjonnasta.
AMMATILLISEN KASVUN POLKU - HANKITTAVA OSAAMINEN
1. Vuositeema: Matkailualan perehtyjä
Ensimmäisen opintovuoden aikana tutustut matkailualaan ja matkailun toiminta- ja työympäristöihin. Perehdyt vastuullisen matkailun ja matkailuliiketoiminnan perusteisiin. Vahvistat alan työtehtävissä tarvittavaa projekti-, kieli- ja viestintäosaamistasi. Lukuvuoden päättyessä sinulla on kokemuksia projektityöstä ja valmiuksia verkostoitumiseen.
2. Vuositeema: Matkailualan harjaantuja
Toisen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisesta. Osaat toimia työyhteisön jäsenenä ja alan perustehtävissä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on oppimiskokemuksia kansainvälisestä matkailutoimialasta.
3. Vuositeema: Matkailualan soveltaja
Kolmannen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys matkailun ja matkailukohteiden vastuullisesta johtamisesta sekä konseptoitujen liiketoimintamallien kehittämisestä. Osaat toimia vastuullisissa/esimiestehtävissä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on valmiuksia soveltavaan kehittämistyöhön ja asiantuntijaviestintään.
4. Vuositeema: Matkailualan kehittäjä
Neljännen opintovuoden aikana syvennät ja laajennat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaamistasi. Opintojen päättyessä kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä.
Lapin ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmien perustana toimivat työelämän osaamisvaatimuksista johdetut laajat osaamisalueet eli kompetenssit ja niihin liittyvät osaamistavoitteet arviointikriteereineen.
Opetussuunnitelmien kompetenssit jakautuvat kaikille koulutuksille yhteisiin yleisiin työelämäkompetensseihin (1-5) sekä koulutuskohtaisiin kompetensseihin (6-10). Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutuksille yleisiä työelämän osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys vaihtelevat eri ammateissa ja työtehtävissä. Yhteiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Yhteisten kompetenssien arviointi toteutuu koulutuskohtaisten kompetenssien arvioinnin yhteydessä.
Osaamisalueet/kompetenssit:
- Oppimisen taidot
- Eettinen osaaminen ja vastuullisuus
- Työyhteisöosaaminen
- Innovaatio-osaaminen
- Kansainvälistymisosaaminen
- Vastuullinen palveluliiketoimintaosaaminen
- Matkailu- ja ravitsemisalan johtamis- ja esimiesosaaminen
- Vieraanvaraisuusosaaminen
- Ennakointiosaaminen
- Turvallisuusosaaminen
Lapin AMKin opetussuunnitelmiin sisältyy läpileikkaavina osaamistavoitteina Lapin AMKin strategiset painopistealueet etäisyyksien hallinta, turvallisuusosaaminen, arktinen yhteistyö ja rajaosaaminen, luonnonvarojen älykkään käytön edistäminen sekä palveluliiketoiminta ja yrittäjyys. Restonomin opetussuunnitelmaan sisältyy lisäksi läpileikkaavina osaamistavoitteina Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin toiminnan painopistealueet vastuullisuus, turvallisuus ja vieraanvaraisuus.
Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelman läpäisevänä jatkumona vieraskielisinä opintojaksoina, vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa sekä kieliopintoina. Koulutuksessa toteutetaan 25 opintopistettä ammattiopintoja englannin kielellä. Lisäksi kansainvälisyyttä toteutetaan vapaasti valittavissa opinnoissa sekä MTIssa ja Lapin AMKissa kansainvälisessä asiantuntijavaihdossa olevien asiantuntijoiden opetuksessa. Voit myös osallistua kansainväliseen opiskeluvaihtoon ja/tai harjoitteluun. Lisäksi sinulla on mahdollisuus osallistua erilaisiin kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin. Viestintäosaamisesi kehittyy koko koulutuksen ajan ja sitä arvioidaan vuosittain eri opintojaksoissa.
OPINTOJEN TOTEUTTAMINEN JA ARVIOINTI
Lapin ammattikorkeakoulun oppimisnäkemyksenä on osaamis- ja ongelmaperustainen oppiminen. Oppimisen tavoitteena on ammatillisen osaamisesi kehittyminen opiskelijakeskeisten ja aktivoivien oppimis- ja ohjausmenetelmien avulla. Ammatillinen osaaminen syvenee myös ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta ja osallistumista yhteisen tiedon rakentamiseen. Opiskelijana olet aktiivinen ja vastuullinen oman oppimisesi subjekti. Opettaja on oppimisen asiantuntija, oppimisen ohjaaja ja mahdollistaja.
Koulutuksen viralliset tavoitteet toimivat oppimista ohjaavina ja motivoivina suunnannäyttäjinä. Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelu- ja opintosuunnitelmallesi (HOPS), jonka laatimiseen saat ohjausta koulutuksesi opinto-ohjaajalta.
Oppiminen, tutkiminen ja kehittäminen tapahtuvat monipuolisissa oppimis- ja kehittämisympäristöissä, joita ovat mm. fyysiset ja virtuaaliset ympäristöt, yhteistyökumppaneiden tarjoamat ympäristöt, työelämä ja alan yritysten ja organisaatioiden aidot työelämäympäristöt sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet. Sinulla on mahdollisuus valita opintoja eri koulutusohjelmien opetustarjonnasta, joka mahdollistaa luonnollisella tavalla monialaisen yhteistyön.
Työn opinnollistaminen on vaihtoehtoinen tapa opiskella. Voit hankkia tutkinnossa edellytettävää osaamista tekemällä työtä. Se palvelee sinua ammatillisen kehittymisen kautta ja edistää tutkinnon valmistumista.
Kehittävä arviointi huomioi sekä oppimisprosessin että osaamisen eli tuotoksen arvioinnin. Arvioinnin perustana ovat osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Opiskelijoiden oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa oleviin opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa.
Oppimista ja osaamisen kehittymistä arvioidaan lukukausitasolla. Oppimisen arvioinnissa huomioidaan sosiaalinen, reflektiivinen, kognitiivinen sekä operationaalinen oppiminen. Näin saat tietoa henkilökohtaisesta oppimisprosessistasi ja ammatillisesta kehittymisestäsi sekä missä oppimisprosessin vaiheessa arviointi tapahtuu. Oppimisprosessin arvioinnissa keskeisiä työvälineitä ovat itse- ja vertaisarviointi sekä palaute. Oppimisen arviointiin osallistuvat sinä itse, ryhmän muut opiskelijat, lukukauden opettajat sekä työelämän edustaja(t).
Opintosuoritukset arvioidaan asteikolla kiitettävä (5), hyvä (3-4), tyydyttävä (1-2), hylätty (0) tai asteikolla hyväksytty (H) – hylätty (0). Arvioinnin kohteet ja kriteerit esitetään opintojakson toteutussuunnitelmassa, joka käydään läpi ja tarvittaessa tarkennetaan yhdessä opiskelijoiden, ohjaajien ja työelämän kanssa opintojakson alkaessa.
Opiskelijoilta kerättävän palautteen avulla kehitetään koulutuksen laatua. Opiskelijana sinulla on vastuu antaa palautetta opintojaksojen toteutuksesta sekä koulutuksesta ensimmäisen, toisen ja kolmannen vuoden vuosipalautteena sekä valmistumisvaiheessa tutkinnon haun yhteydessä.
Opintojen kuormittavuuden määrittelyssä on lähtökohtana yleiseurooppalaisen ECTS- opintosuoritusten siirto- ja mitoitusjärjestelmän (ECTS-järjestelmän) perusteet. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä. Se vastaa 60 opintopisteen suoritusta opintovuoden aikana. Yhden opintopisteen työmäärä on noin 27 tuntia. Opintopistettä vastaava työmäärä arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin. Opinnot suunnitellaan etenemään lukuvuosittain tasaisesti 40 viikon aikana.
Ennen koulutusta hankittu osaaminen voidaan sisällyttää osaksi tutkintoasi. Sinulla on mahdollisuus lukea hyväksi muussa kotimaisessa tai ulkomaisessa korkeakoulussa taikka muussa oppilaitoksessa suorittamiasi opintoja sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja muilla samantyyppisillä opinnoilla. Saat ammattikorkeakoulun päätöksen mukaisesti lukea hyväksi sekä korvata tutkintoon kuuluvia opintoja myös muulla tavoin osoitetulla osaamisella (932/2014, 37§9).
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | 2023-2024 | Spring 2021 | Autumn 2021 | Spring 2022 | Autumn 2022 | Spring 2023 | Autumn 2023 | Spring 2024 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RA81M21K-1000 |
Basic Studies
(Choose all ) |
5 | ||||||||||||||||||||||
MATR101 | Orientation to Tourism Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
RA81M21K-1001 |
Compulsory Professional Studies
(Choose all ) |
95 | ||||||||||||||||||||||
MATR210 | Operating Environment of Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT201 | Introduction to Tourism Phenomenon | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR211 | Project Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT202 | Introduction to Business Skills in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR212 | Business Model Project | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT203 | Sustainable Tourism Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR204 | Safety in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR221 | Work Communicty Skills | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR222 | Employee Experience Management | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
MATR224 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR223 | Customer Experience Management in Tourism | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
MAT302 | Designed Business Models in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR321 | Developing a Successful Tourism Business | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT301 | Destination Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR310 | Development Skills in Thesis Process | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT304 | Responsible Tourism Management | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
Language and Communication Studies
(Choose all ) |
20 | |||||||||||||||||||||||
MATVMV | Multidimensional Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVKK | Use of Language | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVTL | Text Types | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVVV | Communication Competence | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVV | Communication | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVRS | Swedish, oral skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVRK | Swedish, written skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVE | English | 0 | ||||||||||||||||||||||
Alternative Professional Studies
(Choose ects: 45 ) |
20 - 45 | |||||||||||||||||||||||
MAT401 | Tourism in the Era of Environmental Crisis | 5 | ||||||||||||||||||||||
MAT402 | Event Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||
MAT403 | Participatory Tourism Economies | 5 | ||||||||||||||||||||||
MAT303 | Cultural and Social Studies of Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||
OTMVAL0008 | Travel Law | 5 | ||||||||||||||||||||||
YMAT1220 | Current Issues in Tourism | 1 - 10 | ||||||||||||||||||||||
R81OJ19PROJ | Project Work in Tourism | 5 - 10 | ||||||||||||||||||||||
R801MMANAGIOJ | Managing e Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||
R705LL25OJ | Providing Experiences and Improving Coping Skills | 10 | ||||||||||||||||||||||
Practical Training
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||||
R81ML61OJ | Basic Practical Training | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
R81ML62OJ | Advanced Practical Training | 20 | 20 | 20 | 20 | |||||||||||||||||||
Bachelor's Thesis
(Choose all ) |
15 | |||||||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
Free-choice Electives
(Choose ects: 25 ) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||||||
Tourism Research (University of Lapland)
(Choose all ) |
25 | |||||||||||||||||||||||
HOPS0001 | Personal Study Plan | 1 | ||||||||||||||||||||||
MATY211 | Basic Course in Tourism Research | 5 | ||||||||||||||||||||||
MATY313 | Advanced Course in Tourism Research | 5 | ||||||||||||||||||||||
TUTA0201 | Basic Course on Qualitative Research | 5 | ||||||||||||||||||||||
TUTA0202 | Introduction to Quantitative Research | 5 | ||||||||||||||||||||||
YMEN1804 | Scientific Information Retrieval | 2 | ||||||||||||||||||||||
TSUO0001 | Finnish: Basic Course on Scientific Writing | 2 | ||||||||||||||||||||||
R81ML80 | Introduction to Tourism Work | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
R801M132OJ | Food and Drinking Cultures | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MRPOJ | Catering Services | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 | ||||||||||||||||||||||
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 | ||||||||||||||||||||||
Total | 210 | 40 | 45 | 35 | 50 | 40 | 25 | 20 | 20 | 15 | 35 | 15 | 30 | 10 | 25 | 20 | 0 | 20 | 15 | 0 | 35 | 15 | 0 |
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Competences
Ammattikorkeakoulutuksen yhteiset ja koulutuksen kompetenssit
Eettinen osaaminen
- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista |
Orientation to Tourism Studies |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Sustainable Tourism Planning |
Safety in Tourism |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Responsible Tourism Management |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Participatory Tourism Economies |
Cultural and Social Studies of Tourism |
Travel Law |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Basic Practical Training |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Ennakointiosaaminen
- Ymmärtää elinikäisen oppimisen merkityksen osaamisen kartuttamisessa ja osaa soveltaa osaamistaan erilaisissa tilanteissa ja tehtävissä |
Operating Environment of Tourism |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Sustainable Tourism Planning |
Safety in Tourism |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Destination Management |
Development Skills in Thesis Process |
Responsible Tourism Management |
Event Tourism |
Cultural and Social Studies of Tourism |
Managing e Tourism |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Innovaatio-osaaminen
- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen |
Project Management |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Business Model Project |
Sustainable Tourism Planning |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Development Skills in Thesis Process |
Project Work in Tourism |
Managing e Tourism |
Advanced Practical Training |
Kansainvälistymisosaaminen
- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kieli-taidon |
Operating Environment of Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Destination Management |
Responsible Tourism Management |
Multidimensional Communication |
Use of Language |
Text Types |
Communication Competence |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Managing e Tourism |
S´il vous plait |
Spanish: Español del turismo |
Matkailu- ja ravitsemisalan johtamis- ja esimies-osaaminen
- Tuntee itsensä ja kykenee itsensä johtamiseen |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Business Model Project |
Sustainable Tourism Planning |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Destination Management |
Development Skills in Thesis Process |
Responsible Tourism Management |
Multidimensional Communication |
Use of Language |
Text Types |
Communication Competence |
Participatory Tourism Economies |
Travel Law |
Project Work in Tourism |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Advanced Practical Training |
Food and Drinking Cultures |
Catering Services |
Oppimisen taidot
- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan |
Orientation to Tourism Studies |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Project Management |
Development Skills in Thesis Process |
Multidimensional Communication |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Basic Practical Training |
Advanced Practical Training |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Introduction to Tourism Work |
Turvallisuusosaaminen
- Ymmärtää turvallisuuden osana laatua sekä vastuullista ja kestävää toimintaa |
Operating Environment of Tourism |
Sustainable Tourism Planning |
Safety in Tourism |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Destination Management |
Event Tourism |
Participatory Tourism Economies |
Travel Law |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Basic Practical Training |
Advanced Practical Training |
Työyhteisöosaaminen
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia |
Business Model Project |
Safety in Tourism |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Development Skills in Thesis Process |
Multidimensional Communication |
Use of Language |
Text Types |
Communication Competence |
Project Work in Tourism |
Basic Practical Training |
Advanced Practical Training |
Introduction to Tourism Work |
Vastuullinen palveluliiketoiminta-osaaminen
- Tunnistaa erilaisia matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintamalleja ja -prosesseja yritys-, verkosto- ja kohdetasolla |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Project Management |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Business Model Project |
Sustainable Tourism Planning |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Destination Management |
Responsible Tourism Management |
Event Tourism |
Participatory Tourism Economies |
Travel Law |
Managing e Tourism |
Providing Experiences and Improving Coping Skills |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Vieraanvaraisuusosaaminen
- Hallitsee matkailu ja ravitsemisalaan liittyvän ammatillisen perinteen ja vieraanvaraisuuden käsitteet |
Orientation to Tourism Studies |
Operating Environment of Tourism |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Customer Experience Management in Tourism |
Participatory Tourism Economies |
Basic Practical Training |
Advanced Practical Training |
Introduction to Tourism Work |
Food and Drinking Cultures |
Catering Services |
S´il vous plait |
Spanish: Español del turismo |
Not grouped |
Communication |
Swedish, oral skills |
Swedish, written skills |
English |
Current Issues in Tourism |
Personal Study Plan |
Basic Course in Tourism Research |
Advanced Course in Tourism Research |
Basic Course on Qualitative Research |
Introduction to Quantitative Research |
Scientific Information Retrieval |
Finnish: Basic Course on Scientific Writing |
German Language in Services |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.