Siirry suoraan sisältöön

Xamk_RIPA_OJ3 (5op)

Toteutuksen tunnus: C-10118-_T00ES44-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu, Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opintojakso
C-10118-AV00EU15

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä sosiaalisen median markkinointia koskevaan suomalaiseen peruslainsäädäntöön, itsesääntelyohjeisiin ja käytänteisiin. Tunnistat ja osaat kuvata sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja osaat ottaa ne ennakoivasti huomioon tuottaessasi somemarkkinointia ja sen aineistoja. Sinulla on perusvalmiudet arvioida yrityksiin ja muihin organisaatioihin sekä kuluttajiin ja muihin mahdollisiin kohderyhmiin kohdistuvaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa markkinointia sekä verkkokauppaan liittyvää säätelyä juridisesta näkökulmasta.

Suoritustavat

- Tunnet sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin perussäännöt. - Osaat käyttää asiantuntevasti somemarkkinoinnin lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin liittyviä ammattikäsitteitä eri tilanteissa. - Osaat tunnistaa ja kuvata somemarkkinointiin liittyviä oikeudellisia ja tekijänoikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon. - Osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa somemarkkinointia juridisesta näkökulmasta.

Sisältö

Mitkä ovat erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin peruspiirteet ja keskeiset juridiset säännöt? Millaisia toimialakohtaisia sosiaalisen markkinoinnin säännöksiä on? Mitkä ovat tärkeimmät somemarkkinoinnissa huomioitavat tekijänoikeuksiin liittyvät säännöt? Miten henkilötietoja voidaan käyttää somemarkkinoinnissa? Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta somemarkkinoinnista?

Siirry alkuun