Skip to main content

Learning and planning of teaching (5cr)

Code: KKAS1116-3001

General information


Enrollment
02.12.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.04.2020 - 23.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 - 5
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
Finnish
Scheduling groups
LO1-R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
LO1-R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
LO1-R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
LO1-R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
LO1-R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
LO1-R1
LO1-R2
LO1-R3
LO1-R4
LO1-R5
Course
KKAS1116

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson jälkeen opiskelija:
- Tietää mitä on suunnitteluosaaminen ja ymmärtää sen merkityksen kasvatus-, koulutus- ja opetusalalla.
- Tuntee oppimisen ja opetuksen suunnitteluprosessin osatekijät ja vaiheet.
- Tuntee oppimisen design-tutkimusta sekä ymmärtää sen merkityksen oppimisen ja opetuksen suunnittelussa.
- Osaa soveltaa ja hyödyntää oppimisen ja opetuksen suunnittelussa: - oppimisen teorioita, pedagogisia periaatteita, malleja ja menetelmiä
- opetussuunnitelmia ja muita ohjaavia asiakirjoja
- digitaalisen teknologian ja median tarjoamia mahdollisuuksia

Execution methods

- Kontaktiopetusta 16 h,
- yksilöllistä sekä ryhmätyöskentelyä 119 h.
- Opintojakson oppimisalustana toimii Moodle.

- Kontaktiopetuksen sekä kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin perehtymisen lisäksi opiskelijat ratkaisevat pienryhmissä ajankohtaisen suunnitteluhaasteen. Ratkaisuna haasteeseen he tuottavat pedagogisesti perustellun, digitaalista teknologiaa ja mediaa hyödyntävän oppimisen ja opetuksen suunnitelman.
- Lisäksi pienryhmät pyytävät suunnitelmalleen palautetta työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta.

Accomplishment methods

- Kirjallinen oppimisen ja opetuksen suunnitelma pienryhmissä. Suunnitelmaan liitetään ryhmän itsearviointi sekä koonti työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta saadusta palautteesta.

Content

- Suunnitteluosaaminen
- Oppimisen design-tutkimus
- Suunnittelun osatekijät sekä vaiheet
- Suunnittelun lähtökohtana olevat oppimisen teoriat, pedagogiset periaatteet, mallit ja menetelmät

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/hylätty

Go back to top of page