Learning and planning of teaching (5cr)
Code: KKAS1116-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.04.2020 - 23.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 - 5
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Art and Design
- Teaching languages
- Finnish
- Scheduling groups
- LO1-R1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- LO1-R2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- LO1-R3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- LO1-R4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- LO1-R5 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- LO1-R1
- LO1-R2
- LO1-R3
- LO1-R4
- LO1-R5
- Course
- KKAS1116
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson jälkeen opiskelija:
- Tietää mitä on suunnitteluosaaminen ja ymmärtää sen merkityksen kasvatus-, koulutus- ja opetusalalla.
- Tuntee oppimisen ja opetuksen suunnitteluprosessin osatekijät ja vaiheet.
- Tuntee oppimisen design-tutkimusta sekä ymmärtää sen merkityksen oppimisen ja opetuksen suunnittelussa.
- Osaa soveltaa ja hyödyntää oppimisen ja opetuksen suunnittelussa: - oppimisen teorioita, pedagogisia periaatteita, malleja ja menetelmiä
- opetussuunnitelmia ja muita ohjaavia asiakirjoja
- digitaalisen teknologian ja median tarjoamia mahdollisuuksia
Execution methods
- Kontaktiopetusta 16 h,
- yksilöllistä sekä ryhmätyöskentelyä 119 h.
- Opintojakson oppimisalustana toimii Moodle.
- Kontaktiopetuksen sekä kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin perehtymisen lisäksi opiskelijat ratkaisevat pienryhmissä ajankohtaisen suunnitteluhaasteen. Ratkaisuna haasteeseen he tuottavat pedagogisesti perustellun, digitaalista teknologiaa ja mediaa hyödyntävän oppimisen ja opetuksen suunnitelman.
- Lisäksi pienryhmät pyytävät suunnitelmalleen palautetta työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta.
Accomplishment methods
- Kirjallinen oppimisen ja opetuksen suunnitelma pienryhmissä. Suunnitelmaan liitetään ryhmän itsearviointi sekä koonti työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta saadusta palautteesta.
Content
- Suunnitteluosaaminen
- Oppimisen design-tutkimus
- Suunnittelun osatekijät sekä vaiheet
- Suunnittelun lähtökohtana olevat oppimisen teoriat, pedagogiset periaatteet, mallit ja menetelmät
Assessment criteria, satisfactory (1)
5-1/hylätty