Siirry suoraan sisältöön

Oppimisen ja opetuksen suunnittelu (5op)

Toteutuksen tunnus: KKAS1116-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.04.2020 - 23.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 - 5
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taiteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Ajoitusryhmät
LO1-R1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
LO1-R2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
LO1-R3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
LO1-R4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
LO1-R5 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
LO1-R1
LO1-R2
LO1-R3
LO1-R4
LO1-R5
Opintojakso
KKAS1116

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija:
- Tietää mitä on suunnitteluosaaminen ja ymmärtää sen merkityksen kasvatus-, koulutus- ja opetusalalla.
- Tuntee oppimisen ja opetuksen suunnitteluprosessin osatekijät ja vaiheet.
- Tuntee oppimisen design-tutkimusta sekä ymmärtää sen merkityksen oppimisen ja opetuksen suunnittelussa.
- Osaa soveltaa ja hyödyntää oppimisen ja opetuksen suunnittelussa: - oppimisen teorioita, pedagogisia periaatteita, malleja ja menetelmiä
- opetussuunnitelmia ja muita ohjaavia asiakirjoja
- digitaalisen teknologian ja median tarjoamia mahdollisuuksia

Toteutustavat

- Kontaktiopetusta 16 h,
- yksilöllistä sekä ryhmätyöskentelyä 119 h.
- Opintojakson oppimisalustana toimii Moodle.

- Kontaktiopetuksen sekä kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin perehtymisen lisäksi opiskelijat ratkaisevat pienryhmissä ajankohtaisen suunnitteluhaasteen. Ratkaisuna haasteeseen he tuottavat pedagogisesti perustellun, digitaalista teknologiaa ja mediaa hyödyntävän oppimisen ja opetuksen suunnitelman.
- Lisäksi pienryhmät pyytävät suunnitelmalleen palautetta työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta.

Suoritustavat

- Kirjallinen oppimisen ja opetuksen suunnitelma pienryhmissä. Suunnitelmaan liitetään ryhmän itsearviointi sekä koonti työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta saadusta palautteesta.

Sisältö

- Suunnitteluosaaminen
- Oppimisen design-tutkimus
- Suunnittelun osatekijät sekä vaiheet
- Suunnittelun lähtökohtana olevat oppimisen teoriat, pedagogiset periaatteet, mallit ja menetelmät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5-1/hylätty

Siirry alkuun