Oppimisen ja opetuksen suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: KKAS1116-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.04.2020 - 23.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 - 5
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taiteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Ajoitusryhmät
- LO1-R1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- LO1-R2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- LO1-R3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- LO1-R4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- LO1-R5 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- LO1-R1
- LO1-R2
- LO1-R3
- LO1-R4
- LO1-R5
- Opintojakso
- KKAS1116
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelija:
- Tietää mitä on suunnitteluosaaminen ja ymmärtää sen merkityksen kasvatus-, koulutus- ja opetusalalla.
- Tuntee oppimisen ja opetuksen suunnitteluprosessin osatekijät ja vaiheet.
- Tuntee oppimisen design-tutkimusta sekä ymmärtää sen merkityksen oppimisen ja opetuksen suunnittelussa.
- Osaa soveltaa ja hyödyntää oppimisen ja opetuksen suunnittelussa: - oppimisen teorioita, pedagogisia periaatteita, malleja ja menetelmiä
- opetussuunnitelmia ja muita ohjaavia asiakirjoja
- digitaalisen teknologian ja median tarjoamia mahdollisuuksia
Toteutustavat
- Kontaktiopetusta 16 h,
- yksilöllistä sekä ryhmätyöskentelyä 119 h.
- Opintojakson oppimisalustana toimii Moodle.
- Kontaktiopetuksen sekä kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin perehtymisen lisäksi opiskelijat ratkaisevat pienryhmissä ajankohtaisen suunnitteluhaasteen. Ratkaisuna haasteeseen he tuottavat pedagogisesti perustellun, digitaalista teknologiaa ja mediaa hyödyntävän oppimisen ja opetuksen suunnitelman.
- Lisäksi pienryhmät pyytävät suunnitelmalleen palautetta työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta.
Suoritustavat
- Kirjallinen oppimisen ja opetuksen suunnitelma pienryhmissä. Suunnitelmaan liitetään ryhmän itsearviointi sekä koonti työelämän asiantuntijalta/asiantuntijoilta saadusta palautteesta.
Sisältö
- Suunnitteluosaaminen
- Oppimisen design-tutkimus
- Suunnittelun osatekijät sekä vaiheet
- Suunnittelun lähtökohtana olevat oppimisen teoriat, pedagogiset periaatteet, mallit ja menetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5-1/hylätty