Skip to main content

Identifying Requirements for Human Functioning and Moving, Practical Training (10cr)

Code: R705FL42OJ-18002

General information


Enrollment
11.11.2019 - 25.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
6 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Physiotherapy
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Sari Kilpeläinen
Anne Immonen
Erja Rahkola
Mika Rahkola
Anne Rautio
Johanna Husa-Russell
Heli Katajamäki
Teacher in charge
Heli Katajamäki
Course
R705FL42OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Execution methods

Oppiminen toteutuu erilaisina työpajoina ja toteutuksina erilaisissa työskentely-ympäristöissä koulun ulkopuolella.
Opintojakso päättyy koko lukuvuoden kokoavaan teoreettisen ja käytännön osaamisen arviontiin.

Accomplishment methods

Oppiminen toteutuu erilaisina työpajoina ja toteutuksina erilaisissa työskentely-ympäristöissä koulun ulkopuolella.
Opintojakso päättyy koko lukuvuoden kokoavaan teoreettisen ja käytännön osaamisen arviontiin.

Content

Tieto puuttuu

Location and time

2.lukukausi

Materials

R705FL24 opintojakson materiaaleja:

ACMS´s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 2010. Lippincott, Williams & Wilkins, Kiina. 8. painos.
Ahonen J. 2014. Kävelykoulu. Kävelyn virheet. Physiofile verkkokoulutus.
Enoka R.M. 2002. Neuromechanics of Human Movement. Human Kinetics, Champagn, IL.
Kenyon K & Kenyon J. 2009. The Physiotherapist´s Pocketbook. Essential facts at your fingertips. Churchill Livingstone, Kiina.
Keskinen K.L., Häkkinen K. & Kallinen M. (toim.). 2018. Fyysisen kunnon mittaaminen. Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu nro 174. Grano Oy.
Keskinen K., Häkkinen K., Kallinen M. 2010. Kuntotestauksen käsikirja. Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu nro 161. Tammerprint Oy, Tampere. 2. uudistettu painos.
Koistinen J. ym. 2005. Selän rakenne, toiminta ja kuntoutus. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.
Suomen Fysioterapeutit. 2017. Kaatumisten ja kaatumisvammojen ehkäisyn fysioterapiasuositus.
TOIMIA. 2018. Käden puristusvoima. Osoitteessa http://www.thl.fi/toimia/tietokanta/mittariversio/141/
Bandy &Sanders 2001. Therapeutic Exercise. Techniques for Intervention. Soveltuvin osin.
Donatelli 2007. Sports - Spesific Rehabilitation. Soveltuvin osin.
Hougblom 2010. Therapeutic Exercise for Athletic Injuries. Soveltuvin osin.
Huber & Wells 2006. Therapeutic Exercise. Soveltuvin osin.
Kauranen 2017. Fysioterapeutin käsikirja. Soveltuvin osin
Porter, S. 2008. Tidys Physiotherapy. Churchill Livingstone. Elsevier. Philadelphia.Soveltuvin osin.
Renström 1991. Urheiluvammat - ennaltaehkäisy, hoito ja kuntoutus. S.177-188.
Luennot ja tunnilla jaettava muu materiaali.
ICF Toimintakyvyn, toimintarajoitteiden ja terveyden kansainvälinen luikitus. 2005.
Johanna Ruusuvuori & Liisa Tiittula (toim.) 2005:Haastattelu : tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus: e-kirjana kirjaston kautta
Mönkkönen, Kaarina 2007. Vuorovaikutus : dialoginen asiakastyö. Edita.
Matikainen, Esko, ym. 2004. Toimintakyky. Arviointi ja kliininen käyttö.Duodecim.
Kendal, Mccreary, Provance, Rodges, Romani. 2005. Muscles. Testing and Function with Posture and Pain. Lippincott Williams & Wilkins.
Kenyon K & Kenyon J. 2009. The Physiotherapist´s Pocketbook. Essential facts at your fingertips. Churchill Livingstone, Kiina.
Sandström M & Ahonen J. 2013. Liikkuva Ihminenen - aivot, liikuntafysiologia ja sovellettu biomekaniikka. Saarijärven Offset Oy.
Sandströn M. ym. 1998. Alaraajonen rakenne, toiminta ja kävelykoulu. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.
Whittle M.W. 2007. Gait Analysis: an introduction, Elsevier, Kiina.

R705FL25 opintojakson materiaaleja:

---

Teaching methods

lähiopetus, työpajat

Employer connections

2. lukukauden aikana

Student workload

270 h

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty
Et osaa toteuttaa terveyden edistämiseen tähtääviä tuokioita/ tilanteita asiakaslähtöisesti osaa.
Et osaa toimia luontevasti vuorovaikutus/asiakastilanteissa.
Et osaa ohjata eri-ikäisille ja toimintakyvyltään erilaisille asiakkaille heille soveltuvaa liikuntaa.
Et osaa toimia opiskelun ja työelämän suullisen viestinnän tilanteissa.
Et osaa arvioida asiakkaan suorituskykyä erilaisin menetelmin.
Et osaa toteuttaa terapeuttista harjoittelua erilaisissa ympäristöissä.
Et osaa huomioida elimistössä tapahtuvia muutoksia erilaisissa kuormitustilanteissa

Hyväksytty
Osaat toteuttaa terveyden edistämiseen tähtääviä tuokioita/ tilanteita asiakaslähtöisesti osaa.
Osaat toimia luontevasti vuorovaikutus/asiakastilanteissa.
Osaat ohjata eri-ikäisille ja toimintakyvyltään erilaisille asiakkaille heille soveltuvaa liikuntaa.
Osaat toimia opiskelun ja työelämän suullisen viestinnän tilanteissa.
Osaat arvioida asiakkaan suorituskykyä erilaisin menetelmin.
Osaat toteuttaa terapeuttista harjoittelua erilaisissa ympäristöissä.
Osaat huomioida elimistössä tapahtuvia muutoksia erilaisissa kuormitustilanteissa

Qualifications

NULL

Go back to top of page