Building Customer Relationships (10cr)
Code: T31L66OJ-3001
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 10.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.02.2020 - 22.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Campus
- Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Teresa Chen
- Mika Saloheimo
- Anna-Maija Tapojärvi
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Course
- T31L66OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevätlukukausi 2020, Lapin AMK:n Tornion kampus.
Materials
Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Katso kirjallisuuslista: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/731068
Otsikko: Commonsense direct & digital marketing
Tekijä: Bird, Drayton
Otsikko: Hacking marketing : agile practices to make marketing smarter, faster, and more innovative
Tekijä: Brinker, Scott, kirjoittaja
Otsikko: Effective CRM Using Predictive Analytics
Tekijä: Chorianopoulos, Antonios
Otsikko: Hacking growth : how today's fastest-growing companies drive breakout success
Tekijä: Ellis, Sean, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Email Marketing in a Digital World : The Basics and Beyond
Tekijä: Hanna, Richard
Otsikko: Growth hacker marketing : a primer on the future of PR, marketing, and advertising
Tekijä: Holiday, Ryan, kirjoittaja
Otsikko: Internetoikeus
Tekijä: Innanen, Antti
Otsikko: Data-Driven Marketing : The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know
Tekijä: Jeffery, Mark
Otsikko: Using artificial intelligence in marketing : how to harness AI and maintain the competitive edge
Tekijä: King, Katie, kirjoittaja
Otsikko: Markkinointijuridiikka
Tekijä: Koivumäki, Elina
Otsikko: Marketing Automation For Dummies
Tekijä: Sweezey, Mathew
Otsikko: Dynamic Customer Strategy : Today's CRM
Tekijä: Tanner, Jeff F.
Otsikko: Analytics and Dynamic Customer Strategy : Big Profits from Big Data
Tekijä: Tanner, John F.
Otsikko: Connected CRM : Implementing a Data-Driven, Customer-Centric Business Strategy
Tekijä: Williams, David
MUU MATERIAALI
Hubspot Academy -materiaalit
Mailchimp-materiaalit
MATERIALS FOR ENGLISH SKILLS:
Stansfield, Louise & Eerola, Tiina & Munne, Jani (latest version). Win Win – English for your business career. Edita, Helsinki.
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista. Opintojaksoon on integroitu englannin kielen opintoja.
ENGLISH LANGUAGE is integrated in the module. During lessons students learn to communicate effectively in a variety of business projects and to use English verbally and in writing. The students do supervised group work. Independent and guided works include written and oral preparation and participation in project meetings and meetings, as well as written reporting and self-evaluation.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
International connections
Visiting lecturers during week 9
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa. Osaat kohdata asiakkaan suhteen alkuvaiheessa ja rakentaa suhdetta eteenpäin.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää asiakastietoa ja analysoida sitä liiketoiminnan kannalta järkevällä tavalla
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita. Osaat mitata kampanjoiden tuloksellisuutta. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä ennakoivasti asiakassuhteen eri vaiheet huomioiden. Osaat kohdata asiakkaita suhteen eri vaiheissa tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää ja analysoida asiakastietoa järkevällä, innovatiivisella ja ennakoivalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita luovalla tavalla. Osaat mitata tuloksellisuutta ja kehittää kampanjoita sen perusteella. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.
Qualifications
NULL