Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteiden rakentaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: T31L66OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 10.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.02.2020 - 22.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Toimipiste
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Teresa Chen
Mika Saloheimo
Anna-Maija Tapojärvi
Vastuuopettaja
Mika Saloheimo
Ryhmät
T31L18S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2018
Opintojakso
T31L66OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaat kohdata asiakkaan asiakassuhteen syntyvaiheessa erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä ja tilanteissa. Osaat kerätä asiakastietoa. Ymmärrät asiakastiedon hyödyntämisen mahdollisuudet ja osaat analysoida asiakastietoa (esim. tunnusluvut, ryhmittelyt, ennusteet yms). Ymmärrät asiakastietoon liittyvät tietosuojavaatimukset. Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa hyödyntäen digitaalista suoramarkkinointia ja markkinoinnin automaatiota. Osaat toimia tässä sääntelyä ja hyviä tapoja noudattaen. Osaat mitata tämän toiminnan tuloksellisuutta. Ymmärrät asiakaspalautteen ja asiakkaiden osallistamisen merkityksen ja osaat tehdä tähän liittyviä toimenpiteitä.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2020, Lapin AMK:n Tornion kampus.

Oppimateriaalit

Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Katso kirjallisuuslista: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/731068
Otsikko: Commonsense direct & digital marketing
Tekijä: Bird, Drayton
Otsikko: Hacking marketing : agile practices to make marketing smarter, faster, and more innovative
Tekijä: Brinker, Scott, kirjoittaja
Otsikko: Effective CRM Using Predictive Analytics
Tekijä: Chorianopoulos, Antonios
Otsikko: Hacking growth : how today's fastest-growing companies drive breakout success
Tekijä: Ellis, Sean, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Email Marketing in a Digital World : The Basics and Beyond
Tekijä: Hanna, Richard
Otsikko: Growth hacker marketing : a primer on the future of PR, marketing, and advertising
Tekijä: Holiday, Ryan, kirjoittaja
Otsikko: Internetoikeus
Tekijä: Innanen, Antti
Otsikko: Data-Driven Marketing : The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know
Tekijä: Jeffery, Mark
Otsikko: Using artificial intelligence in marketing : how to harness AI and maintain the competitive edge
Tekijä: King, Katie, kirjoittaja
Otsikko: Markkinointijuridiikka
Tekijä: Koivumäki, Elina
Otsikko: Marketing Automation For Dummies
Tekijä: Sweezey, Mathew
Otsikko: Dynamic Customer Strategy : Today's CRM
Tekijä: Tanner, Jeff F.
Otsikko: Analytics and Dynamic Customer Strategy : Big Profits from Big Data
Tekijä: Tanner, John F.
Otsikko: Connected CRM : Implementing a Data-Driven, Customer-Centric Business Strategy
Tekijä: Williams, David
MUU MATERIAALI
Hubspot Academy -materiaalit
Mailchimp-materiaalit
MATERIALS FOR ENGLISH SKILLS:
Stansfield, Louise & Eerola, Tiina & Munne, Jani (latest version). Win Win – English for your business career. Edita, Helsinki.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista. Opintojaksoon on integroitu englannin kielen opintoja.
ENGLISH LANGUAGE is integrated in the module. During lessons students learn to communicate effectively in a variety of business projects and to use English verbally and in writing. The students do supervised group work. Independent and guided works include written and oral preparation and participation in project meetings and meetings, as well as written reporting and self-evaluation.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Kansainvälisyys

Visiting lecturers during week 9

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Tunnistat asiakassuhteen eri vaiheet myynnin näkökulmasta. Osaat suunnitella myyntiä yleisellä tasolla suhteen eri vaiheissa.

Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Ymmärrät asiakastiedon merkityksen ja ymmärrät keskeisiä siihen liittyviä analyysejä.

Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia perusmuotoisen asiakastietoon ja asiakassuhteeseen kytkeytyvän kampanjan. Ymmärrät automaation mahdollisuuksia yleisellä tasolla. Tiedät keskeiset sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä asiakassuhteen eri vaiheissa. Osaat kohdata asiakkaan suhteen alkuvaiheessa ja rakentaa suhdetta eteenpäin.

Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää asiakastietoa ja analysoida sitä liiketoiminnan kannalta järkevällä tavalla

Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita. Osaat mitata kampanjoiden tuloksellisuutta. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Asiakassuhteen rakentaminen
Osaat suunnitella myyntiä ennakoivasti asiakassuhteen eri vaiheet huomioiden. Osaat kohdata asiakkaita suhteen eri vaiheissa tuloksellisesti.

Arvioinnin kohde: Asiakastiedon hyödyntäminen
Osaat hyödyntää ja analysoida asiakastietoa järkevällä, innovatiivisella ja ennakoivalla tavalla.

Arvioinnin kohde: Suoramarkkinoinnin ja automaation hyödyntäminen
Osaat laatia erilaisille asiakasryhmille suunnattuja, asiakastietoa ja automaatiota hyödyntäviä sähköisen suoramarkkinoinnin kampanjoita luovalla tavalla. Osaat mitata tuloksellisuutta ja kehittää kampanjoita sen perusteella. Osaat huomioida sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt toiminnassa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun