Siirry suoraan sisältöön

Sisältömarkkinointi ja ansaittu media (10op)

Toteutuksen tunnus: T31L65OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 10.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.02.2020 - 17.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Toimipiste
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Minttu Merivirta
Timo Puukko
Mika Saloheimo
Anna-Maija Tapojärvi
Vastuuopettaja
Mika Saloheimo
Ryhmät
T31L18S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2018
Opintojakso
T31L65OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistat myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaat suunnitella ja hyödyntää erilaisia sisältöjä osana myyntiä. Osaat hyödyntää brändiä tukevaa tarinallistamista. Osaat rakentaa henkilöbrändin ja hyödyntää sitä myynnissä. Osaat hyödyntää sosiaalista kuuntelua. Ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin periaatteet. Osaat kasvattaa ja ylläpitää verkostoja ja hyödyntää niitä sisällön löytämisessä, tuottamisessa ja levittämisessä. Osaat hyödyntää sisältöjen maksullista näkyvyyttä. Osaat mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2020, Lapin AMK:n Tornion kampus.

Oppimateriaalit

Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Katso lista kirjallisuudesta: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/729908
Otsikko: Social Content Marketing for Entrepreneurs
Tekijä: Barry, Jim
Otsikko: The Art of Social Selling : Finding and Engaging Customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and Other Social Networks
Tekijä: Belew, Shannon
Otsikko: Content rules : how to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business
Tekijä: Handley, Ann
Otsikko: The Strategic Storyteller : Content Marketing in the Age of the Educated Consumer
Tekijä: Jutkowicz, Alexander
Otsikko: Strateginen sisältömarkkinointi : miten onnistun verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotannossa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas : 20 päivässä some-osaajaksi
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Digitaalinen B2B-markkinointi : miten yritys onnistuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median yritysmarkkinoinnissa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Sisältöstrategia : asiakaslähtöisyydestä tulosta
Tekijä: Keronen, Kati, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Henkilöbrändi : asiantuntijasta vaikuttajaksi
Tekijä: Kurvinen, Jarkko, kirjoittaja, et al.Otsikko: Social Selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä
Tekijä: Pääkkönen, Laura, kirjoittaja
Otsikko: Viral Marketing and Social Networks
Tekijä: Petrescu, Maria
Otsikko: Jab, jab, jab, right hook : how to tell your story in a noisy, social world
Tekijä: Vaynerchuk, Gary
Otsikko: Viral Marketing Within Social Networking Sites: The Creation of an Effective Viral Marketing Campaign
Tekijä: Wilde, Sven
Otsikko: Storynomics : story-driven marketing in the post-advertising world
Tekijä: McKee, Robert, kirjoittaja, et al.
MUU AINEISTO
Facebook Blueprint -materiaalit
Google Digital Garage -materiaalit
Hubspot Academy -materiaalit

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Kansainvälisyys

Viikolla 9 keväällä 2020 on LapinAMK:n Kansainvälinen viikko ja sen tarjontaa voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Tunnistat sisältöjen ja tarinallisuuden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat sisältöjen erilaisia muotoja ja niiden käyttökohteita markkinoinnissa.

Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Tunnistat henkilöbrändin merkityksen myyntityössä. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja tunnistat niiden hyödyntämisen periaatteet.

Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin periaatteet ja tunnistat vaikuttajia. Tunnet maksullisen näkyvyyden mahdollisuudet sosiaalisessa mediassa. Tiedät sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen välineitä ja periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä.

Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja hyödyntää niitä myynnissä.

Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat rakentaa heidän kanssaan yhteistyötä.
Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuutta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvioinnin kohde
Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä eri muodoissa luovalla ja kiinnostavalla tavalla.

Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja järjestelmällisesti ja hyödyntää niitä myynnissä tuloksellisesti.

Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat hyödyntää heitä markkinoinnissa. Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuuutta.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun