Skip to main content

Content Marketing and Earned Media (10cr)

Code: T31L65OJ-3001

General information


Enrollment
11.11.2019 - 10.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.02.2020 - 17.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Campus
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Minttu Merivirta
Timo Puukko
Mika Saloheimo
Anna-Maija Tapojärvi
Teacher in charge
Mika Saloheimo
Course
T31L65OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Kevätlukukausi 2020, Lapin AMK:n Tornion kampus.

Materials

Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Katso lista kirjallisuudesta: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/729908
Otsikko: Social Content Marketing for Entrepreneurs
Tekijä: Barry, Jim
Otsikko: The Art of Social Selling : Finding and Engaging Customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and Other Social Networks
Tekijä: Belew, Shannon
Otsikko: Content rules : how to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business
Tekijä: Handley, Ann
Otsikko: The Strategic Storyteller : Content Marketing in the Age of the Educated Consumer
Tekijä: Jutkowicz, Alexander
Otsikko: Strateginen sisältömarkkinointi : miten onnistun verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotannossa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas : 20 päivässä some-osaajaksi
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Digitaalinen B2B-markkinointi : miten yritys onnistuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median yritysmarkkinoinnissa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Sisältöstrategia : asiakaslähtöisyydestä tulosta
Tekijä: Keronen, Kati, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Henkilöbrändi : asiantuntijasta vaikuttajaksi
Tekijä: Kurvinen, Jarkko, kirjoittaja, et al.Otsikko: Social Selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä
Tekijä: Pääkkönen, Laura, kirjoittaja
Otsikko: Viral Marketing and Social Networks
Tekijä: Petrescu, Maria
Otsikko: Jab, jab, jab, right hook : how to tell your story in a noisy, social world
Tekijä: Vaynerchuk, Gary
Otsikko: Viral Marketing Within Social Networking Sites: The Creation of an Effective Viral Marketing Campaign
Tekijä: Wilde, Sven
Otsikko: Storynomics : story-driven marketing in the post-advertising world
Tekijä: McKee, Robert, kirjoittaja, et al.
MUU AINEISTO
Facebook Blueprint -materiaalit
Google Digital Garage -materiaalit
Hubspot Academy -materiaalit

Teaching methods

Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

International connections

Viikolla 9 keväällä 2020 on LapinAMK:n Kansainvälinen viikko ja sen tarjontaa voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä.

Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja hyödyntää niitä myynnissä.

Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat rakentaa heidän kanssaan yhteistyötä.
Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuutta.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvioinnin kohde
Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä eri muodoissa luovalla ja kiinnostavalla tavalla.

Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja järjestelmällisesti ja hyödyntää niitä myynnissä tuloksellisesti.

Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat hyödyntää heitä markkinoinnissa. Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuuutta.

Qualifications

NULL

Go back to top of page