Content Marketing and Earned Media (10cr)
Code: T31L65OJ-3001
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 10.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.02.2020 - 17.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Campus
- Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Minttu Merivirta
- Timo Puukko
- Mika Saloheimo
- Anna-Maija Tapojärvi
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Course
- T31L65OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevätlukukausi 2020, Lapin AMK:n Tornion kampus.
Materials
Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Katso lista kirjallisuudesta: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/729908
Otsikko: Social Content Marketing for Entrepreneurs
Tekijä: Barry, Jim
Otsikko: The Art of Social Selling : Finding and Engaging Customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and Other Social Networks
Tekijä: Belew, Shannon
Otsikko: Content rules : how to create killer blogs, podcasts, videos, ebooks, webinars (and more) that engage customers and ignite your business
Tekijä: Handley, Ann
Otsikko: The Strategic Storyteller : Content Marketing in the Age of the Educated Consumer
Tekijä: Jutkowicz, Alexander
Otsikko: Strateginen sisältömarkkinointi : miten onnistun verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotannossa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Yrittäjän sosiaalisen median strategiaopas : 20 päivässä some-osaajaksi
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Digitaalinen B2B-markkinointi : miten yritys onnistuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median yritysmarkkinoinnissa?
Tekijä: Kananen, Jorma, kirjoittaja
Otsikko: Sisältöstrategia : asiakaslähtöisyydestä tulosta
Tekijä: Keronen, Kati, kirjoittaja, et al.
Otsikko: Henkilöbrändi : asiantuntijasta vaikuttajaksi
Tekijä: Kurvinen, Jarkko, kirjoittaja, et al.Otsikko: Social Selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä
Tekijä: Pääkkönen, Laura, kirjoittaja
Otsikko: Viral Marketing and Social Networks
Tekijä: Petrescu, Maria
Otsikko: Jab, jab, jab, right hook : how to tell your story in a noisy, social world
Tekijä: Vaynerchuk, Gary
Otsikko: Viral Marketing Within Social Networking Sites: The Creation of an Effective Viral Marketing Campaign
Tekijä: Wilde, Sven
Otsikko: Storynomics : story-driven marketing in the post-advertising world
Tekijä: McKee, Robert, kirjoittaja, et al.
MUU AINEISTO
Facebook Blueprint -materiaalit
Google Digital Garage -materiaalit
Hubspot Academy -materiaalit
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään projektimuotoista oppimista. Projektityöskentely aluksi suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti, sitä toteutetaan ja seurataan viikoittain ja lopuksi tulokset raportoidaan ja toimintaa arvioidaan. Projektiin sisältyvät oppimistehtävät perustuvat opintojakson oppimistavoitteisiin. Projektin tukena on luentoja, yhteistoiminnallista oppimista ja pienempiä oppimistehtäviä. Opiskelijoiden ohjaus tapahtuu viikoittain lähiopetuksen yhteydessä. Projektin edistyessä siitä annetaan palautetta ja tarkastellaan oppimisen edistymistä. Ohjausta saa myös tarpeen mukaan. Oppimisympäristönä toimivat luokka- ja ryhmätyötilat Lapin AMK:n Tornion kampuksella. Lisäksi käytössä Moodle. Projektin työskentelyn tukena voidaan käyttää esim. MS Teams -sovellusta. Aktiivinen osallistuminen edistää hyväksyttävän osaamisen tason osoittamista.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
International connections
Viikolla 9 keväällä 2020 on LapinAMK:n Kansainvälinen viikko ja sen tarjontaa voidaan hyödyntää tällä opintojaksolla.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä.
Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja ja hyödyntää niitä myynnissä.
Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat rakentaa heidän kanssaan yhteistyötä.
Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuutta.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvioinnin kohde
Kiitettävä
Arvioinnin kohde: Sisällön merkitys ja muodot markkinoinnissa
Ymmärrät sisältömarkkinoinnin ja tarinallisuuden periaatteet. Osaat tuottaa markkinoinnissa hyödynnettävää sisältöä eri muodoissa luovalla ja kiinnostavalla tavalla.
Arvioinnin kohde: Verkostoituminen sosiaalisessa mediassa
Osaat muotoilla myyntiä tukevan henkilöbrändin. Osaat kasvattaa sosiaalisen median verkostoja järjestelmällisesti ja hyödyntää niitä myynnissä tuloksellisesti.
Arvioinnin kohde: Sisältöjen levittäminen verkossa
Tunnistat vaikuttajia ja osaat hyödyntää heitä markkinoinnissa. Osaat hyödyntää maksullista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Osaat mitata sisältöjen tuloksellisuuutta.
Qualifications
NULL